Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka ciągła metodyczna w przedszkolu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PPW.MSVII.10
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka ciągła metodyczna w przedszkolu
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Strona przedmiotu: https://praktyki.umcs.lublin.pl/opiekun/praktyki
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Zaliczenie przedmiotu pedagogika przedszkolna

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny 25- 0,8

praca własna studenta nad przygotowaniem dokumentacji 5 godzin

1 punkt = 30 godzin

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Sposób weryfikacji- dokumentacja przebiegu praktyki

K_W03 K_W07 K-W14

K_W03 K_W16 K_W19

K_U03 K_U06 K_U07

K_U08 K_U09 K_U10

K_U11 K_U17 K_U08

K_U09 K_U11 K_K01

K_K05 K_K06 K_K02

K_K06 K_K03 K_K07

Pełny opis:

Celem praktyki jest:

 zapoznanie z organizacją i funkcjonowaniem placówki przedszkolnej oraz z całokształtem realizowanych w niej form pracy wychowawczej i dydaktycznej;

 konfrontowanie zdobytej wiedzy psychologicznej i pedagogicznej dotyczącej dziecka w wieku przedszkolnym z działalnością praktyczną;

 kształtowanie kompetencji pedagogicznych w naturalnych warunkach pracy placówki przedszkolnej;

 rozwinięcie zdolności diagnostycznych,

 budzenie motywacji do bogacenia wiedzy o dziecku oraz doskonalenia umiejętności metodycznych

Literatura:

Aktualne artykuły metodyczne z czasopism pedagogicznych

Efekty uczenia się:

Student zna i rozumie praktyczne zasady samodzielnego planowania i realizowania pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkoluK_W03 K_W07 K_W14 A.2.W2. A.2.W5. C.W2. C.W3. G.W1. J.1.2.W1.

Student zna specyfikę zawodu nauczyciela przedszkola rozumie rolę i koncepcje pracy nauczyciela oraz etykę zawodową nauczyciela K_W03 K_W16 K_W19 A.1.W3. A.2.W3.

Student wykorzystuje posiadaną wiedzę teoretyczną i przedmiotową do planowania, realizowania i dokumentowania pracy wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej w przedszkolu K_U03 K_U06 K_U07 K_U08 K_U09 K_U10 K_U11

A.2.U5. C.U2. C.U3. C.U4. C.U5. C.U6. C.U7. C.U8. J.2.U1.

Student realizuje działania pedagogiczne pod kierunkiem nauczyciela z odpowiednim doświadczeniem zawodowym; potrafi współpracować z kadrą pedagogiczną, specjalistami i rodzicami dzieci/uczniów oraz innymi członkami społeczności przedszkolnej K_U17 A.2.U5. A.2.U6. A.3.U3. J.2.U1.

Student poddaje refleksji spontaniczne zachowania dzieci/uczniów, identyfikuje je jako sytuacje wychowawczo-dydaktyczne i wykorzystuje w czasie prowadzonych zajęć K_U08 K_D.U3. J.2.U2. _U11

Student dokonuje refleksyjnej oceny pracy nauczyciela oraz skuteczności własnych działań edukacyjnych pod kątem realizacji celów wychowania K_U08 K_U09 A.1.U2. A.1.U3.

Student jest gotów do ponoszenia odpowiedzialności za własne przygotowanie do pracy, przejawia potrzebę samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji niezbędnych do realizacji zadań zawodowych, organizuje własny warsztat nauczycielski K_A.1.K2.

A.2.K1. A.3.K3. H.K2. J.2.K1. _K05K_K06

Student jest gotów do podejmowania i rzetelnego wypełniania profesjonalnych działań opiekuńczych, wychowawczych K_K02K_K06

A.1.K3. A.2.K2. A.3.K2. D.K1.

Student jest gotów do nawiązywania relacji i współpracy z nauczycielami, specjalistami, rodzicami dzieci oraz innymi osobami zaangażowanymi w działania pedagogiczne K_K03 K_K07 A.2.K2. C.K3. C.K4. G.K3. J.2.K1.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka zawodowa, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Centner-Guz, Iwona Zwierzchowska
Prowadzący grup: Iwona Zwierzchowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-24
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka zawodowa, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Zwierzchowska
Prowadzący grup: Iwona Zwierzchowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0