Strategie jakościowe w badaniach pedagogicznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PPW.MSVII.14 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Strategie jakościowe w badaniach pedagogicznych |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): ćwiczenia - 15 wykład - 15 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 30 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 1 ECTS Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych - 10 Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów - 10 Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu - 10 Łączna liczba godzin niekontaktowych: 30 Liczba punktów ECTS dla godzin niekontaktowych: 1 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu: 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1,W2 - egzamin W1, W2, U1, U2, K1, K2 - kolokwium U1, U2 - praca zaliczeniowa |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką badań jakościowych, ze szczególnym uwzględnieniem ich zastosowania w dziedzinie badań społecznych, w szczególności w pracy nauczyciela edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Zakres przedmiotu obejmuje wiedzę teoretyczną i praktyczną, umożliwiającą samodzielne zaprojektowanie badania jakościowego oraz dostarcza podstawowych umiejętności potrzebnych do opisu i interpretacji przykładowego materiału badawczego. |
Literatura: |
Ciechowska M., Szymańska M., (2017) Wybrane metody jakościowe w badaniach pedagogicznych, Kraków:Wyd. WAM. Jemielniak, D. (red.) (2012). Badania jakościowe, t.1 i 2, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Kubinowski D. (2011) Jakościowe badania pedagogiczne : filozofia, metodyka, ewaluacja, Lublin: UMCS. Maison D. (2022) Jakościowe metody badań społecznych. Warszawa:PWN. Denzin, N.K., Lincoln, Y.S. (2009). Metody badań jakościowych, t.1 i 2., Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Flick. U. (2010). Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010.. Urbaniak-Zając, D., Kos, E. (2013). Badania jakościowe w pedagogice. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Charmaz, K. (2009). Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Glaser, B.G., Strauss, A.L. (2000). Odkrywanie teorii ugruntowanej, Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN. Konecki, K. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
Efekty uczenia się: |
W1:Ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki metodologii jakościowych w naukach pedagogicznych. K_W01: K.W1. W2: Zna teoretyczne podstawy strategii i metod jakościowych stosowanych w odniesieniu do problematyki pedagogicznej i społecznej. K_W01, K_W011: K.W2. K.W3., K.W5., K.W6., K.W7., K.W9. U1:Potrafi samodzielnie zaprojektować proces badań oparty na danych jakościowych. K_U04: K.U1., K.U2. U2: Potrafi opisywać, analizować i wnioskować na podstawie danych jakościowych.. K_U04: K.U3., K.U4. K1: Wykazuje gotowość do ciągłego poszerzania swoich kompetencji badawczych.K_K01: K.U5. K2: Ma świadomość dylematów etycznych i uwzględniania reguł postępowania etycznego w ramach prowadzenia badań naukowych i szerzej pojętej działalności zawodowej. K_K06, K_K08: K.K2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marlena Duda | |
Prowadzący grup: | Marlena Duda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.