Wprowadzenie do edukacji technicznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PPW.MSVII.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do edukacji technicznej |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=26461 |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość zagadnień z zakresu dydaktyki i pedagogiki wczesnoszkolnej. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) realizowane stacjonarnie lub on-line w przypadku kształcenia zdalnego: 15h WY + 15h CA Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 30 Liczba punktów ECTS za zajęcia z udziałem nauczyciela akademickiego 1,2 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Studiowanie literatury przedmiotu - 15h Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów - 10h Przygotowanie zadań praktycznych - 20h Łączna liczba godzin niekontaktowych 45h Liczba punktów ECTS za zajęcia bez udziału nauczyciela akademickiego 1,8 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | zaliczenie pisemne; zadanie praktyczne |
Pełny opis: |
Cele przedmiotu to: - przygotowanie studentów do zrozumienia roli edukacji technicznej w rozwoju dziecka, - usystematyzowanie ich wiedzy z zakresu materiałoznawstwa i czynności technologicznych; - zapoznanie z zasadami realizacyjnymi wynikajacymi z właściwości rozwojowych dzieci, dydaktyki, zasad BHP i kultury pracy. |
Literatura: |
Drejer, F. (2010). Wychowanie do techniki dzieci w młodszym wieku szkolnym. Jelenia Góra: PWSZ. Furmanek, W. (1992). Nauczanie techniki w klasach początkowych. Rzeszów: Wydawnictwo WSP. Kraszewski, K. (2001). Podstawy edukacji ogólnotechnicznej uczniów w młodszym wieku szkolnym. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. Podstawa programowa kształcenia ogólnego https://www.umcs.pl/pl/video-dydaktyka-video-didactics,19521.htm |
Efekty uczenia się: |
Potrafi wyjaśnić jakie miejsce w kształceniu ogólnym zajmuje edukacja techniczna oraz potrafi scharakteryzować jej modele i podać podstawowe cele, treści i metody. (K_W01, K_W02; B.8.W1, B.8.W2, B.8.W4) Potrafi uzasadnić potrzebę rozwijania, u dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, poprzez działania o charakterze technicznym m.in.: umiejętności praktycznych, wyobraźni technicznej, postawy i kultury pracy oraz postawy twórczej. ( (K_W01, K_W02; B.8.W2, B.8.W3) Potrafi ocenić jakość rozwiązań praktycznych z zakresu edukacji technicznej dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym z uwzględnieniem m.in. charakteru wykonywanych czynności, rodzaju materiału, sposobów kontroli i oceny efektów pracy, przestrzegania zasad BHP. (K_U8, K_U06, K_U12; B.8.U2, B.8.U3) Potrafi zastosować w projektowaniu pracy reguły dotyczące kształtowania umiejętności i nawyków, pokazu oraz wyzwalania działań twórczych na różnorodnym materiale oraz z użyciem różnorodnych narzędzi i czynności technologicznych. (K_U06, K_U12; B.8.U1, B.8.U2, B.8.U3) Jest gotowy do rozwijania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym zainteresowań i umiejętności technicznych. (K_K02; B.8.K2) Jest gotowy do promowania zasad bezpieczeństwa i kultury pracy. (K_K02; B.8.K1) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krystyna Kusiak | |
Prowadzący grup: | Krystyna Kusiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.