Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka ciągła metodyczna w klasach I-III szkoły podstawowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PPW.MSVIX.Pr.klas
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka ciągła metodyczna w klasach I-III szkoły podstawowej
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Strona przedmiotu: https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=28738
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Wiedza i umiejętności z zakresu metodyki edukacji wczesnoszkolnej metodyk szczegółowych szczegółowych

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

bezpośrednia realizacja praktyki w szkole 75 godzin

ECTS- 3

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Dokumentacja praktyk:

- dziennik praktyk;

- scenariusze prowadzonych zajęć;

- opinia i ocena opiekuna praktyk z ramienia instytucji, w której odbywa się praktyka;

Pełny opis:

Podstawowym celem praktyk pedagogicznych jest wdrożenie studentów do przyszłej pracy zawodowej oraz praktyczne przygotowanie ich

do pełnienia obowiązków nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Ponadto:

a) poznanie środowiska i warunków pracy w szkole podstawowej;

b) zebranie praktycznych doświadczeń dotyczących specyfiki pracy nauczyciela z uczniami w młodszym wieku szkolnym - w klasach I-III szkoły podstawowej;

c) doskonalenie umiejętności projektowania i realizacji działań dydaktyczno-wychowawczych;

Literatura:

wybrane pozycje z zakresu dydaktyki i metodyk przedmiotowych zależnie od wykonywanych zadań

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy Student :

J.2.W1. zna i rozumie praktyczne zasady samodzielnego planowania i realizowania pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu i klasach I–III szkoły podstawowej.

W zakresie umiejętności Student:

J.2.U1. stosuje posiadaną wiedzę teoretyczną i przedmiotową do realizacji podjętych zadań opiekuńczo-wychowawczych i edukacyjnych w czasie praktyki oraz planować i realizować działania wychowawczo-dydaktyczne w przedszkolu i klasach I–III szkoły podstawowej, pod kierunkiem nauczyciela z odpowiednim doświadczeniem zawodowym;

J.2.U2. poddaje refleksji i identyfikuje spontaniczne zachowania dzieci lub uczniów jako sytuacje wychowawczo-dydaktyczne i wykorzystywać je w czasie prowadzonych zajęć.

W zakresie kompetencji społecznych Student:

J.2.K1. rozwija swoje przygotowanie merytoryczne we współpracy z nauczycielami i specjalistami.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka zawodowa, 75 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Sosnowska-Bielicz
Prowadzący grup: Ewa Sosnowska-Bielicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-24
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka zawodowa, 75 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Sosnowska-Bielicz
Prowadzący grup: Ewa Sosnowska-Bielicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0