Praktyka ciągła metodyczna w klasach I-III szkoły podstawowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PPW.MSVIX.Pr.klas |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka ciągła metodyczna w klasach I-III szkoły podstawowej |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=28738 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wiedza i umiejętności z zakresu metodyki edukacji wczesnoszkolnej metodyk szczegółowych szczegółowych |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | bezpośrednia realizacja praktyki w szkole 75 godzin ECTS- 3 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Dokumentacja praktyk: - dziennik praktyk; - scenariusze prowadzonych zajęć; - opinia i ocena opiekuna praktyk z ramienia instytucji, w której odbywa się praktyka; |
Pełny opis: |
Podstawowym celem praktyk pedagogicznych jest wdrożenie studentów do przyszłej pracy zawodowej oraz praktyczne przygotowanie ich do pełnienia obowiązków nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Ponadto: a) poznanie środowiska i warunków pracy w szkole podstawowej; b) zebranie praktycznych doświadczeń dotyczących specyfiki pracy nauczyciela z uczniami w młodszym wieku szkolnym - w klasach I-III szkoły podstawowej; c) doskonalenie umiejętności projektowania i realizacji działań dydaktyczno-wychowawczych; |
Literatura: |
wybrane pozycje z zakresu dydaktyki i metodyk przedmiotowych zależnie od wykonywanych zadań |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy Student : J.2.W1. zna i rozumie praktyczne zasady samodzielnego planowania i realizowania pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu i klasach I–III szkoły podstawowej. W zakresie umiejętności Student: J.2.U1. stosuje posiadaną wiedzę teoretyczną i przedmiotową do realizacji podjętych zadań opiekuńczo-wychowawczych i edukacyjnych w czasie praktyki oraz planować i realizować działania wychowawczo-dydaktyczne w przedszkolu i klasach I–III szkoły podstawowej, pod kierunkiem nauczyciela z odpowiednim doświadczeniem zawodowym; J.2.U2. poddaje refleksji i identyfikuje spontaniczne zachowania dzieci lub uczniów jako sytuacje wychowawczo-dydaktyczne i wykorzystywać je w czasie prowadzonych zajęć. W zakresie kompetencji społecznych Student: J.2.K1. rozwija swoje przygotowanie merytoryczne we współpracy z nauczycielami i specjalistami. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 75 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Sosnowska-Bielicz | |
Prowadzący grup: | Ewa Sosnowska-Bielicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 75 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Sosnowska-Bielicz | |
Prowadzący grup: | Ewa Sosnowska-Bielicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.