Technologie informacyjno-komunikacyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PRE.LSI.10 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologie informacyjno-komunikacyjne |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Umiejętność obsługi komputera i pakietu MS Office w podstawowym zakresie. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Od roku akademickiego 2023/2024: Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): Ćwiczenia - 30 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 30 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 1 Godziny nie kontaktowe (praca własna studenta): - przygotowanie do zajęć - 5 - przygotowanie prezentacji - 10 - przygotowanie do kolokwium - 15 Łączna liczba godzin nie kontaktowych - 30 Liczba punktów ECTS za godziny nie kontaktowe - 1 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1, ćwiczenia - Praca indywidualna z komputerem, kolokwium W2, ćwiczenia - Prezentacja multimedialna U1, ćwiczenia - Praca grupowa z komputerem, kolokwium U2, ćwiczenia - Praca grupowa z komputerem, kolokwium, prezentacja multimedialna K1, ćwiczenia - Praca grupowa z komputerem |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest utrwalenie wiedzy i poszerzenie umiejętności w ramach przedmiotu Techniki informatyczne w edukacji w zakresie niezbędnym do efektywnej realizacji zadań, które stoją przed studentem kierunku pedagogika. |
Literatura: |
1. Lenar P. (2008). Sekrety skutecznych prezentacji multimedialnych. Gliwice: One press, Helion. 2. Williams R. (2011). Prezentacja, która robi wrażenie. Projekty z klasą. Gliwice: Helion. 3. Bylina, B., Bylina, J. i Mycka, J. (2007). Podstawy technologii informacyjnej i informatyki w przykładach i zadaniach. Lublin: Wydawnictwo UMCS. 4. Grover, C. (2007). Word 2007. Nieoficjalny podręcznik. Gliwice: Helion. 5. Simon J. (2006). Excel. Profesjonalna analiza i prezentacja danych. Gliwice: Helion. 6. Pokorska J. (2010). Technik informatyk. Oprogramowanie biurowe. Gliwice: Helion. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA W1. Zna literaturę przedmiotu na poziomie umożliwiającym samodzielny dobór środków i narzędzi informatycznych do typowych zadań pedagogicznych; K_W01, B.2.W4. W2. Zna podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej podczas pracy z informacją natury pedagogicznej wykorzystując do tego ICT; K_W11, B.2.W2. UMIEJĘTNOŚCI U1. Potrafi komunikować się za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz platform edukacyjnych; K_U04, D.1/E.1.U7. U2. Potrafi korzystać z różnych źródeł informacji, w tym wykorzystując nowoczesne technologie oraz platformy edukacyjne, a zdobytą wiedzę przetwarzać przy wykorzystaniu programów pakietu biurowego; K_U06, K_U07, D.1/E.1.U5. KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu posługiwania się środkami i narzędziami ICT; K_K01, B.2.K3. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rafał Wawer | |
Prowadzący grup: | Rafał Wawer | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.