Podstawy pedagogiki ogólnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PRE.LSI.2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy pedagogiki ogólnej |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Wykład - 30 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 30 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 1 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Studiowanie literatury - 45 Przygotowanie się do egzaminu - Łączna liczba godzin niekontaktowych - 60 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 2 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 3 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1 - egzamin pisemny W2 - egzamin pisemny W3 - egzamin pisemny U1 - egzamin pisemny U2 - egzamin pisemny K1 - egzamin pisemny K2 - egzamin pisemny |
Pełny opis: |
W wyniku zajęć studenci powinni znać miejsce pedagogiki ogólnej w strukturze nauk pedagogicznych; posiadać naukową wiedzę pedagogiczną na temat wychowania i rozróżniać ją od wiedzy potocznej; umieć poprawnie operować pojęciami pedagogicznymi; wykazać pozytywne i negatywne aspekty różnych orientacji pedagogicznych; formułować problemy pedagogiczne uwzględniając aktualny kontekst społeczny. |
Literatura: |
Pozycje zwarte: 1. Dudzikowa M., Czerepiak-Walczak M. (red.) (2007). Wychowanie. Pojęcia- Procesy- Konteksty. Tom 2. Gdańsk: GWP. 2. Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.) (2021). Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 3. Kunowski S.(2011). Podstawy współczesnej pedagogiki. Warszawa: Wydawnictwo Salezjańskie. 4. Kron F.W. (2012). Pedagogika. Kluczowe zagadnienia. Podręcznik akademicki. Sopot: GWP 5. Śliwerski B. (2015). Współczesne teorie i nurty wychowania. Kraków: Impuls. Literatura dodatkowa: 1. Schulz R.(2003). Wykłady z pedagogiki ogólnej. T. I i II. Toruń: Wyd. Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. 2. Hejnicka-Bezwińska T.(2008). Pedagogika ogólna. Warszawa: Wyd. Akademickie i profesjonalne. 3. Hejnicka-Bezwińska T. (red.) (2011). Pedagogika ogólna. Dyskursy o statusie naukowym i dydaktycznym. Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW. |
Efekty uczenia się: |
W1. Ma wiedzę na temat naukowego charakteru pedagogiki, znaczenia różnych okresów historycznych, prądów kulturowych, kierunków filozoficznych, nurtów społeczno – religijnych oraz osiągnięć innych nauk dla rozwoju współczesnej pedagogiki; K_W01/B.2.W1. W2. Zna podstawową terminologię pedagogiczną, rozumie funkcje i zachodzące relacje między pojęciami, ma elementarną wiedzę na temat nurtów i systemów pedagogicznych; K_W02; K_W05/B.2.W1. W3. Ma wiedzę o organizacji, funkcjonowaniu i dobrych praktykach związanych z pracą w instytucjach edukacyjnych; K_W06; K_W07/ B.2.W1. U1. Potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki w celu analizowania i interpretowania sytuacji edukacyjnych; K_U01 K_U02/ B.2.U6. U2. Potrafi wykazać praktyczne znaczenie wiedzy na temat współczesnych teorii i nurtów pedagogicznych, posiada umiejętność konstruowania ustnych i pisemnych wypowiedzi na tematy dotyczące zagadnień pedagogicznych korzystając z dorobku pedagogiki; K_U02; K_U04/ B.2.U3. K1. Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy mając świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia warsztatu pracy pedagoga i rozwoju osobistego, wyznacza kierunki własnego rozwoju; K_K01; K_K03; K_K04/B.2.K4. K2. Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; K_K04/B.2.K2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Bochniarz | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Bochniarz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.