Techniki uczenia się
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PRE.LSI.7 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Techniki uczenia się |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Ćwiczenia - 15 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego -15 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 0,5 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowywanie się do ćwiczeń - 10 Przygotowanie pracy zaliczeniowej - 2 Przygotowanie się do zaliczenia końcowego - 3 Łączna liczba godzin niekontaktowych - 15 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 0,5 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu: 1 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1 - końcowe zaliczenie ustne W2 - końcowe zaliczenie ustne, mapa myśli U1 - końcowe zaliczenie ustne K1 - mapa myśli |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z możliwościami naszego umysłu, z mnemotechnikami wspomagającymi zapamiętywanie, nielinearną formą sporządzania notatek w postaci map myśli oraz wyćwiczenie odpowiednich nawyków przydatnych w procesie uczenia się i zapamiętywania. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1.Buzan, T. (2014). Pamięć na zawołanie. Łódź: Wydawnictwo Aha! 2.Buzan, T. (2014). Mapy twoich myśli. Łódź: Wydawnictwo Aha! 3.Dryden, G., Vos, J. (2003). Rewolucja w uczeniu. Poznań: Zysk i S-ka. 4. Rose, C., Nicholl, M.J. (2010). Ucz się szybciej na miarę XXI wieku. Warszawa: Oficyna Wydawnicza LOGOS. 5. Szurawski, M. (2009). Pamięć na całe życie. Łódź: Wydawnictwo Aha! Źródła internetowe: 6. Ratajczak, M., Ratajczak, A., Kolenda, J. Ćwiczenia usprawniające pamięć. Pobrane z: http://seniorzybialoleki.org.pl/images/katalogssb/pdf/CWICZENIA_USPRAWNIAJACE_PAMIEC.pdf (data dostępu: 24.09.2020). |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Ma wiedzę o podstawowych stylach uczenia się, zna i rozumie zasady uczenia się i zapamiętywania oraz czynniki mające wpływ na uczenie się - K_W05; B.2.W2. 2. Zna różne rodzaje technik pamięciowych, ćwiczenia na koncentrację uwagi, zasady przygotowywania map myśli oraz możliwości zastosowania ich w praktyce edukacyjnej - K_W05; B.2.W2. Umiejętności: 1. Umiejętnie stosuje w sytuacjach ćwiczeniowych różne rodzaje technik ułatwiających zapamiętywanie i uczenie się - K_U09; B.2.U2 Kompetencje społeczne: 1. Wykazuje gotowość do wykorzystania nabytej w czasie zajęć wiedzy do poprawy skuteczności samodzielnego uczenia się - K_K01; B.2.K3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Grabowiec | |
Prowadzący grup: | Anna Grabowiec | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.