Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Techniki uczenia się

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PRE.LSI.7
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Techniki uczenia się
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

Ćwiczenia - 15

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego -15

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 0,5


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

Przygotowywanie się do ćwiczeń - 10

Przygotowanie pracy zaliczeniowej - 2

Przygotowanie się do zaliczenia końcowego - 3

Łączna liczba godzin niekontaktowych - 15

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 0,5


Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu: 1


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1 - końcowe zaliczenie ustne

W2 - końcowe zaliczenie ustne, mapa myśli

U1 - końcowe zaliczenie ustne

K1 - mapa myśli


Pełny opis:

Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z możliwościami naszego umysłu, z mnemotechnikami wspomagającymi zapamiętywanie, nielinearną formą sporządzania notatek w postaci map myśli oraz wyćwiczenie odpowiednich nawyków przydatnych w procesie uczenia się i zapamiętywania.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1.Buzan, T. (2014). Pamięć na zawołanie. Łódź: Wydawnictwo Aha!

2.Buzan, T. (2014). Mapy twoich myśli. Łódź: Wydawnictwo Aha!

3.Dryden, G., Vos, J. (2003). Rewolucja w uczeniu. Poznań: Zysk i S-ka.

4. Rose, C., Nicholl, M.J. (2010). Ucz się szybciej na miarę XXI wieku. Warszawa: Oficyna Wydawnicza LOGOS.

5. Szurawski, M. (2009). Pamięć na całe życie. Łódź: Wydawnictwo Aha!

Źródła internetowe:

6. Ratajczak, M., Ratajczak, A., Kolenda, J. Ćwiczenia usprawniające pamięć. Pobrane z: http://seniorzybialoleki.org.pl/images/katalogssb/pdf/CWICZENIA_USPRAWNIAJACE_PAMIEC.pdf (data dostępu: 24.09.2020).

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Ma wiedzę o podstawowych stylach uczenia się, zna i rozumie zasady uczenia się i zapamiętywania oraz czynniki mające wpływ na uczenie się - K_W05; B.2.W2.

2. Zna różne rodzaje technik pamięciowych, ćwiczenia na koncentrację uwagi, zasady przygotowywania map myśli oraz możliwości zastosowania ich w praktyce edukacyjnej - K_W05; B.2.W2.

Umiejętności:

1. Umiejętnie stosuje w sytuacjach ćwiczeniowych różne rodzaje technik ułatwiających zapamiętywanie i uczenie się - K_U09; B.2.U2

Kompetencje społeczne:

1. Wykazuje gotowość do wykorzystania nabytej w czasie zajęć wiedzy do poprawy skuteczności samodzielnego uczenia się - K_K01; B.2.K3

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Grabowiec
Prowadzący grup: Anna Grabowiec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0