Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski z elementami języka specjalistycznego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PRE.LSII.10
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski z elementami języka specjalistycznego
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Strona przedmiotu: https://www.umcs.pl/pl/cnicjo.htm
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Student powinien wykazywać się znajomością języka angielskiego na poziomie B1/ B1+

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe ( praca z udziałem nauczyciela akademickiego )- 30 godzin na semestr (30 godzin x 5 semestrów=150 godzin)

Godziny niekontaktowe ( praca własna ) - 30 godzin na semestr (30 godzin x 5 semestrów=150 godzin)

w tym:

- przygotowanie się do zajęć, prace domowe: 15

- studiowanie literatury: 5

- przygotowanie się do testów: 10

Liczba punktów ECTS dla 30 godzin kontaktowych - 1

Liczba punktów ECTS dla 30 godzin niekontaktowych - 1

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 10

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

studiowanie obowiązującej literatury,

przygotowanie się do kolokwium (z języka ogólnego i terminologii specjalistycznej) ogólnego oceniane pozytywnie przy 60% uzyskanych punktów (70%: 3+, 80%:4, 85%: 4+, 90%: 50),

wypowiedzi ustne i pisemne,

Pełny opis:

Lektorat z języka ogólnego z elementami języka specjalistycznego jest przeznaczony dla studentów na poziomie średnio-zaawansowanym.

Celem zajęć jest doskonalenie i poszerzanie umiejętności językowych studenta poprzez ćwiczenie sprawności

mówienia (przedstawianie i uzasadnianie opinii, relacjonowanie wydarzeń, opisywanie zjawisk, poprawne komunikowanie się w obrębie

tematyki związanej z życiem codziennym, zainteresowaniami, uczuciami, doświadczeniami, planami i ambicjami oraz dyskusje na tematy

ogólne i specjalistyczne), czytania ze zrozumieniem (teksty ogólne oraz z obszaru studiowanej dziedziny), rozumienia i interpretowania

wypowiedzi ustnych oraz wypowiadania się na tematy ogólne i specjalistyczne w ramach różnych form komunikacji pisemnej.

Jednocześnie lektorat utrwali i rozszerzy wiadomości z zakresu gramatyki i leksyki języka angielskiego oraz rozwinie znajomość

wybranych aspektów języka specjalistycznego. Po zakończeniu kursu student osiągnie poziom B2+ według standardów Europejskiego

Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy.

Literatura:

1. ENGLISH FILE 4th edition UPPER-INTERMEDIATE STUDENTS BOOK

Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive, wydawnictwo: Oxford University Press

2. Special education vocabulary in use, Anna Treger, Bronisław Treger, wydawnictwo Poltext, 2018

Efekty uczenia się:

WIEDZA

Zna zasady formułowania wypowiedzi na tematy ogólne i bezpośrednio dotyczące pedagogiki specjalnej, stosuje język obcy jako środek wyrazu, buduje swoją wiedzę w aspektach kulturowych, medycznych, psychologicznych , społecznych, wykorzystując materiały obcojęzyczne. K_W04 K_W05

UMIEJĘTNOŚCI

Potrafi ze zrozumieniem wysłuchać, zanalizować, zbudować wypowiedź w języku obcym, zarówno z obszaru wiedzy ogólnej, jak i z obszaru pedagogiki specjalnej, powinien znać język obcy na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy K_U05

Potrafi rozwijać swoją wiedzę i umiejętności, nastawiony jest na samodzielne doskonalenie kompetencji językowych, także przy użyciu technologii cyfrowej.

K_U09

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Świadomie podejmuje sposoby doskonalenia własnych umiejętności językowych, potrafi właściwie ocenić swoje kompetencje, jest zmotywowany do rozwijania swej wiedzy i widzi użyteczność znajomości języka obcego w rozwoju zawodowym K_K01

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0