Język angielski z elementami języka specjalistycznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PRE.LSII.10 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski z elementami języka specjalistycznego |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://www.umcs.pl/pl/cnicjo.htm |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Student powinien wykazywać się znajomością języka angielskiego na poziomie B1/ B1+ |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe ( praca z udziałem nauczyciela akademickiego )- 30 godzin na semestr (30 godzin x 5 semestrów=150 godzin) Godziny niekontaktowe ( praca własna ) - 30 godzin na semestr (30 godzin x 5 semestrów=150 godzin) w tym: - przygotowanie się do zajęć, prace domowe: 15 - studiowanie literatury: 5 - przygotowanie się do testów: 10 Liczba punktów ECTS dla 30 godzin kontaktowych - 1 Liczba punktów ECTS dla 30 godzin niekontaktowych - 1 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 10 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | studiowanie obowiązującej literatury, przygotowanie się do kolokwium (z języka ogólnego i terminologii specjalistycznej) ogólnego oceniane pozytywnie przy 60% uzyskanych punktów (70%: 3+, 80%:4, 85%: 4+, 90%: 50), wypowiedzi ustne i pisemne, |
Pełny opis: |
Lektorat z języka ogólnego z elementami języka specjalistycznego jest przeznaczony dla studentów na poziomie średnio-zaawansowanym. Celem zajęć jest doskonalenie i poszerzanie umiejętności językowych studenta poprzez ćwiczenie sprawności mówienia (przedstawianie i uzasadnianie opinii, relacjonowanie wydarzeń, opisywanie zjawisk, poprawne komunikowanie się w obrębie tematyki związanej z życiem codziennym, zainteresowaniami, uczuciami, doświadczeniami, planami i ambicjami oraz dyskusje na tematy ogólne i specjalistyczne), czytania ze zrozumieniem (teksty ogólne oraz z obszaru studiowanej dziedziny), rozumienia i interpretowania wypowiedzi ustnych oraz wypowiadania się na tematy ogólne i specjalistyczne w ramach różnych form komunikacji pisemnej. Jednocześnie lektorat utrwali i rozszerzy wiadomości z zakresu gramatyki i leksyki języka angielskiego oraz rozwinie znajomość wybranych aspektów języka specjalistycznego. Po zakończeniu kursu student osiągnie poziom B2+ według standardów Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. |
Literatura: |
1. ENGLISH FILE 4th edition UPPER-INTERMEDIATE STUDENTS BOOK Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive, wydawnictwo: Oxford University Press 2. Special education vocabulary in use, Anna Treger, Bronisław Treger, wydawnictwo Poltext, 2018 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Zna zasady formułowania wypowiedzi na tematy ogólne i bezpośrednio dotyczące pedagogiki specjalnej, stosuje język obcy jako środek wyrazu, buduje swoją wiedzę w aspektach kulturowych, medycznych, psychologicznych , społecznych, wykorzystując materiały obcojęzyczne. K_W04 K_W05 UMIEJĘTNOŚCI Potrafi ze zrozumieniem wysłuchać, zanalizować, zbudować wypowiedź w języku obcym, zarówno z obszaru wiedzy ogólnej, jak i z obszaru pedagogiki specjalnej, powinien znać język obcy na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy K_U05 Potrafi rozwijać swoją wiedzę i umiejętności, nastawiony jest na samodzielne doskonalenie kompetencji językowych, także przy użyciu technologii cyfrowej. K_U09 KOMPETENCJE SPOŁECZNE Świadomie podejmuje sposoby doskonalenia własnych umiejętności językowych, potrafi właściwie ocenić swoje kompetencje, jest zmotywowany do rozwijania swej wiedzy i widzi użyteczność znajomości języka obcego w rozwoju zawodowym K_K01 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.