Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PRE.LSIII.1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=29341 |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): Wykład -15h Ćwiczenia - 15h Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 30h Liczba punktów ESTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 1 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): przygotowanie się do ćwiczeń - 15h studiowanie literatury - 15h przygotowanie się do zaliczenia - 30h Łączna liczba godzin niekontaktowych - 60h, liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 2 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 3 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1 - egzamin pisemny, W2 - egzamin pisemny, kolokwium pisemne W3 - kolokwium pisemne U1 - pisemny projekt badawczy U2 - kolokwium pisemne, K1 - pisemny projekt badawczy K2 - kolokwium pisemne |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi terminami metodologii nauk pedagogicznych wykorzystywanymi na poszczególnych etapach procesu badawczego.Zajęcia pozwolą na uzyskanie elementarnej wiedzy i umiejętności z zakresu planowania i realizacji procesu badawczego w pedagogice. Wiedza uzupełniona zostanie o kwestie dotyczące etyki badań. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Brzeziński, J. (2005). Metodologia badań psychologicznych. PWN. Łobocki, M. (2011). Metody i techniki badań pedagogicznych. Impuls. Łobocki, M. (2004). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Impuls. Maszke, A. (2004). Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych. URZ. Nowak, S. (2007). Metodologia badań społecznych. PWN. Pilch, T., Bauman,T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Żak. Rubacha, K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. WaiP. Żegnałek, K. (2010). Metodologia badań dla autorów prac magisterskich i licencjackich z pedagogiki. Comandor. |
Efekty uczenia się: |
W1- Posiada wiedzę o podstawowych orientacjach metodologicznych, zna główne założenia poznania naukowego i pojęcia z zakresu metodologii nauki K_W01 W2- Ma wiedzę na temat różnych sposobów opisu i wyjaśniania zjawisk oraz zasad prowadzenia procesu badawczego K_W01, K_W02 W3- Zna podstawowe metody analiz wyników badań, a także zasady etycznej działalności naukowej K_W01, KW_02 U1- Posiada umiejętność zaprojektowania procesu badawczego zgodnego z założonym celem badawczym K_U01 U2- potrafi zastosować prawidłowości metodologiczne w konstruowaniu poszczególnych etapów procesu badawczego K_U01, K_U02 K1- Ma świadomość znaczenia prawidłowości przygotowania i przeprowadzenia badań naukowych, wiarygodności i rzetelności wyników i konsekwencji wnioskowania dla celów naukowych i aplikacyjnych K_K01 K2- Wykazuje gotowość do rzetelnego, odpowiedzialnego i etycznego postępowania badawczego K_K02, K_K04 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Gabryś | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Gabryś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.