Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PRE.LSIII.1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Strona przedmiotu: https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=29341
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):

Wykład -15h

Ćwiczenia - 15h

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 30h

Liczba punktów ESTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 1

Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

przygotowanie się do ćwiczeń - 15h

studiowanie literatury - 15h

przygotowanie się do zaliczenia - 30h

Łączna liczba godzin niekontaktowych - 60h, liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 2

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 3

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1 - egzamin pisemny,

W2 - egzamin pisemny, kolokwium pisemne

W3 - kolokwium pisemne

U1 - pisemny projekt badawczy

U2 - kolokwium pisemne,

K1 - pisemny projekt badawczy

K2 - kolokwium pisemne

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi terminami metodologii nauk pedagogicznych wykorzystywanymi na poszczególnych etapach procesu badawczego.Zajęcia pozwolą na uzyskanie elementarnej wiedzy i umiejętności z zakresu planowania i realizacji procesu badawczego w pedagogice. Wiedza uzupełniona zostanie o kwestie dotyczące etyki badań.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Brzeziński, J. (2005). Metodologia badań psychologicznych. PWN.

Łobocki, M. (2011). Metody i techniki badań pedagogicznych. Impuls.

Łobocki, M. (2004). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Impuls.

Maszke, A. (2004). Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych. URZ.

Nowak, S. (2007). Metodologia badań społecznych. PWN.

Pilch, T., Bauman,T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Żak.

Rubacha, K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. WaiP.

Żegnałek, K. (2010). Metodologia badań dla autorów prac magisterskich i licencjackich z pedagogiki. Comandor.

Efekty uczenia się:

W1- Posiada wiedzę o podstawowych orientacjach metodologicznych, zna główne założenia poznania naukowego i pojęcia z zakresu metodologii nauki K_W01

W2- Ma wiedzę na temat różnych sposobów opisu i wyjaśniania zjawisk oraz zasad prowadzenia procesu badawczego K_W01, K_W02

W3- Zna podstawowe metody analiz wyników badań, a także zasady etycznej działalności naukowej K_W01, KW_02

U1- Posiada umiejętność zaprojektowania procesu badawczego zgodnego z założonym celem badawczym K_U01

U2- potrafi zastosować prawidłowości metodologiczne w konstruowaniu poszczególnych etapów procesu badawczego K_U01, K_U02

K1- Ma świadomość znaczenia prawidłowości przygotowania i przeprowadzenia badań naukowych, wiarygodności i rzetelności wyników i konsekwencji wnioskowania dla celów naukowych i aplikacyjnych K_K01

K2- Wykazuje gotowość do rzetelnego, odpowiedzialnego i etycznego postępowania badawczego K_K02, K_K04

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Gabryś
Prowadzący grup: Agnieszka Gabryś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0