Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody badań pedagogicznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PRE.LSIII.2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metody badań pedagogicznych
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Strona przedmiotu: https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=25383
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki ogólnej, psychologii ogólnej, dydaktyki ogólnej (teorii kształcenia) oraz teorii wychowania.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe:

30h Godziny kontaktowe z prowadzącym ćwiczenia - 1 ECTS

Godziny niekontaktowe:

20h Przygotowanie się, bieżące studenta do zajęć dydaktycznych - 0,6 ECTS

20h Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów oraz studiowanie literatury przedmiotu - 0,6 ECTS

Godziny niekontaktowe:

20h Godziny niekontaktowe - praca własna studenta - 0,6 ECTS


Łącznie: 90h - 3 punkty ECTS

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1, W2, W3, U1, U2 - Kolokwium pisemne

K1, K2 - Projekt pisemny

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi metodami, technikami i narzędziami wykorzystywanymi w badaniach pedagogicznych. Moduł ten pozwoli nabyć wiedzę i umiejętności w zakresie doboru odpowiedniej metody do analizowanego zjawiska, planowania i projektowania działań. Wiedza uzupełniona zostanie o umiejętność poprawnego konstruowania narzędzia badawczego oraz analizy zebranych wyników. Student zostanie uwrażliwiony na kwestie etyki badań w tym relację badacz-badany.

Literatura:

Góralski, A. (Red.)(2009). Metody badań pedagogicznych w zarysie. Wyd. Universitas Rediviva.

Jarosz, E.(2005). Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego. Wyd. UŚ.

Łobocki, M. (2006). Metody i techniki badań pedagogicznych. Impuls.

Maszke, A. W.(2008). Metody i techniki badań pedagogicznych. Wyd. URz.

Niemierko, B.(2002). Ocenianie szkolne bez tajemnic. WSiP S.A.

Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Wyd. Żak.

Zaczyński, W.(1997). Praca badawcza nauczyciela. WSiP.

Efekty uczenia się:

W1 - Posiada wiedzę na temat specyfiki badań w pedagogice oraz dyscyplinach pokrewnych K_W01, K_W02

W2 - Zna podstawowe metody badań, techniki i narzędzia badawcze K_W01, K_W02

W3 - Zna główne reguły stosowania poszczególnych metod badawczych, ich zalety i ograniczenia K_W01, K_W02

U1 - Potrafi samodzielnie dobrać metodę badań, techniki i narzędzia do postawionego problemu badawczego K_U01, K_U02

U2 - Ma umiejętność samodzielnego skonstruowania narzędzia badawczego, potrafi prawidłowo stosować skale pomiarowe K_U01, K_U02, K_U03

K1 - Ma świadomość znaczenia relacji badacz-badany dla jakości procesu badawczego i pozyskiwanych wyników K_K01

K2 - Wykazuje gotowość do rzetelnego przestrzegania reguł etycznych w prowadzeniu badań naukowych K_K04

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Gabryś
Prowadzący grup: Agnieszka Gabryś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0