Metody badań pedagogicznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PRE.LSIII.2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody badań pedagogicznych |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=25383 |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki ogólnej, psychologii ogólnej, dydaktyki ogólnej (teorii kształcenia) oraz teorii wychowania. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe: 30h Godziny kontaktowe z prowadzącym ćwiczenia - 1 ECTS Godziny niekontaktowe: 20h Przygotowanie się, bieżące studenta do zajęć dydaktycznych - 0,6 ECTS 20h Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów oraz studiowanie literatury przedmiotu - 0,6 ECTS Godziny niekontaktowe: 20h Godziny niekontaktowe - praca własna studenta - 0,6 ECTS Łącznie: 90h - 3 punkty ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1, W2, W3, U1, U2 - Kolokwium pisemne K1, K2 - Projekt pisemny |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi metodami, technikami i narzędziami wykorzystywanymi w badaniach pedagogicznych. Moduł ten pozwoli nabyć wiedzę i umiejętności w zakresie doboru odpowiedniej metody do analizowanego zjawiska, planowania i projektowania działań. Wiedza uzupełniona zostanie o umiejętność poprawnego konstruowania narzędzia badawczego oraz analizy zebranych wyników. Student zostanie uwrażliwiony na kwestie etyki badań w tym relację badacz-badany. |
Literatura: |
Góralski, A. (Red.)(2009). Metody badań pedagogicznych w zarysie. Wyd. Universitas Rediviva. Jarosz, E.(2005). Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego. Wyd. UŚ. Łobocki, M. (2006). Metody i techniki badań pedagogicznych. Impuls. Maszke, A. W.(2008). Metody i techniki badań pedagogicznych. Wyd. URz. Niemierko, B.(2002). Ocenianie szkolne bez tajemnic. WSiP S.A. Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Wyd. Żak. Zaczyński, W.(1997). Praca badawcza nauczyciela. WSiP. |
Efekty uczenia się: |
W1 - Posiada wiedzę na temat specyfiki badań w pedagogice oraz dyscyplinach pokrewnych K_W01, K_W02 W2 - Zna podstawowe metody badań, techniki i narzędzia badawcze K_W01, K_W02 W3 - Zna główne reguły stosowania poszczególnych metod badawczych, ich zalety i ograniczenia K_W01, K_W02 U1 - Potrafi samodzielnie dobrać metodę badań, techniki i narzędzia do postawionego problemu badawczego K_U01, K_U02 U2 - Ma umiejętność samodzielnego skonstruowania narzędzia badawczego, potrafi prawidłowo stosować skale pomiarowe K_U01, K_U02, K_U03 K1 - Ma świadomość znaczenia relacji badacz-badany dla jakości procesu badawczego i pozyskiwanych wyników K_K01 K2 - Wykazuje gotowość do rzetelnego przestrzegania reguł etycznych w prowadzeniu badań naukowych K_K04 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Gabryś | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Gabryś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.