Elementy ergonomii i BHP w instytucjach oświatowych i wychowawczych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PRE.LSIII.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Elementy ergonomii i BHP w instytucjach oświatowych i wychowawczych |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Od roku akademickiego 2023/2024: Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): Wykład - 15 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 15 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 0,5 Godziny nie kontaktowe (praca własna studenta): - studiowanie literatury - 5 - przygotowanie do zaliczenia - 10 Łączna liczba godzin nie kontaktowych - 15 Liczba punktów ECTS za godziny nie kontaktowe - 0,5 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 1 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1 - kolokwium pisemne W2 - kolokwium pisemne U1 - kolokwium pisemne K1 - kolokwium pisemne |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie z zasadami bhp i ergonomii w pracy wychowawczej oraz opiekuńczej w placówkach opiekuńczych i wychowawczych. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Boryczka M. (2014). Ergonomia i bezpieczeństwo pracy. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach - rozdział 1, 6, 7, 8, 9, 10. 2. Piątek T. (2013). Ergonomia i bezpieczeństwo pracy. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego - rozdział 1, 3, 4, 7. 3. Kamińska J., Tokarski T. (2016). Ergonomia pracy z komputerem – od tabletu do stanowiska z wieloma monitorami. Warszawa: CIOP-PIB. 4. Nowacka W.Ł. (2010). Ergonomia i ergonomiczne projektowanie stanowiska pracy. Warszawa: Politechnika Warszawska (pdf) - rozdział 1. 5. Szlązak J., Szlązak N. (2012). Bezpieczeństwo i higiena pracy. Kraków: Wydawnictwo AGH - rozdział 1, 6. 6. Wojsznis M. (2018). Ergonomia – ocena stanowisk pracy. Poznań: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej - rozdział 3, 4, 5. Literatura uzupełniająca: 1. Ustawa Kodeks pracy – tekst jednolity (Dz.U. z 2023 r., poz. 1465). 2. Ustawa Prawo oświatowe – tekst jednolity (Dz.U. z 2023 r., poz. 900). 3. Ustawa Karta nauczyciela – tekst jednolity (Dz.U. z 2023 r., poz. 984). 4. Rozporządzenie MENiS z dnia 31.12.2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach – tekst jednolity (Dz.U. z 2020 r., poz. 1604). 5. Rozporządzenie MEN z dnia 01.06.2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz.U. z 2018 r., poz. 1055). |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W1. Absolwent zna i rozumie podstawowe pojęcia dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zasady dotyczące ergonomii i BHP w instytucjach oświatowych i wychowawczych; K_W10; E.1R.W4. W2. Absolwent zna podstawy prawne regulujące zasady ergonomii i BHP w instytucjach oświatowych i wychowawczych; K_W08; E.1R.W5. Umiejętności: U1. Absolwent potrafi planować i realizować zadania opiekuńcze z zachowaniem zasad ergonomii i BHP; K_U09; E.1R.U4. Kompetencje: K1. Absolwent jest gotów do odpowiedzialnego planowania swojej roli zawodowej, zachowując przy tym przepisy i zasady dotyczące ergonomii i BHP; K_K04; E.1R.K1. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rafał Wawer | |
Prowadzący grup: | Rafał Wawer | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.