Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka pedagogiczna śródroczna w szkole

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PRE.LSIII.PP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka pedagogiczna śródroczna w szkole
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Ukończenie metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe:

Praktyka: 30 godzin

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 30 godzin

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego: 1 ECTS

Godziny niekontaktowe:

Przygotowanie dokumentacji z praktyki: 60 godzin

Łączna liczba godzin niekontaktowych: 60 godzin

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe: 1

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu: 3

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Dziennik praktyk

Zaświadczenie o odbytej praktyce

Pełny opis:

Student zobowiązany jest do odbycia 2-tygodniowej praktyki (30 godzin) w szkole podstawowej. Praktyka podlega obowiązkowemu zaliczeniu, na równi z innymi zajęciami przewidzianymi w programie kształcenia.

CELE PRAKTYKI

W czasie trwania praktyki studenci powinni zapoznać się z organizacją i funkcjonowaniem szkoły, metodyką oddziaływań wychowawczych, a także z problematyką realizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

01 Absolwent zna: zadania charakterystyczne dla szkoły, placówki systemu oświaty oraz środowisko, w jakim one działają;

02 Absolwent zna i rozumie: procedury, dobre praktyki, zasady i normy etyczne związane z pracą pedagogiczną oraz zasady ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz formy rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości; organizację, statut i plan pracy szkoły oraz program wychowawczo-profilaktyczny;

03 Absolwent potrafi: planować, realizować i oceniać działania pedagogiczne w wybranych obszarach oraz organizować pracę – indywidualną oraz w zespole, również z wykorzystaniem technik ITC zasady zapewniania bezpieczeństwa uczniom, wychowankom w szkole, placówce systemu oświaty i poza nimi.

UMIEJĘTNOŚCI

04 Absolwent potrafi: planować, realizować i oceniać działania pedagogiczne w wybranych obszarach oraz organizować pracę – indywidualną oraz w zespole, również z wykorzystaniem technik ITC wyciągać wnioski z obserwacji sposobu integracji działań opiekuńczo-wychowawczych i dydaktycznych przez nauczycieli lub specjalistów;

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

05 Absolwent jest gotów do: odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu pedagoga skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki pedagogiczne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Chudnicki
Prowadzący grup: Andrzej Chudnicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyki pedagogiczne - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0