Praktyka pedagogiczna śródroczna w szkole
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PRE.LSIII.PP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka pedagogiczna śródroczna w szkole |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Ukończenie metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe: Praktyka: 30 godzin Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 30 godzin Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego: 1 ECTS Godziny niekontaktowe: Przygotowanie dokumentacji z praktyki: 60 godzin Łączna liczba godzin niekontaktowych: 60 godzin Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe: 1 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu: 3 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Dziennik praktyk Zaświadczenie o odbytej praktyce |
Pełny opis: |
Student zobowiązany jest do odbycia 2-tygodniowej praktyki (30 godzin) w szkole podstawowej. Praktyka podlega obowiązkowemu zaliczeniu, na równi z innymi zajęciami przewidzianymi w programie kształcenia. CELE PRAKTYKI W czasie trwania praktyki studenci powinni zapoznać się z organizacją i funkcjonowaniem szkoły, metodyką oddziaływań wychowawczych, a także z problematyką realizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 01 Absolwent zna: zadania charakterystyczne dla szkoły, placówki systemu oświaty oraz środowisko, w jakim one działają; 02 Absolwent zna i rozumie: procedury, dobre praktyki, zasady i normy etyczne związane z pracą pedagogiczną oraz zasady ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz formy rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości; organizację, statut i plan pracy szkoły oraz program wychowawczo-profilaktyczny; 03 Absolwent potrafi: planować, realizować i oceniać działania pedagogiczne w wybranych obszarach oraz organizować pracę – indywidualną oraz w zespole, również z wykorzystaniem technik ITC zasady zapewniania bezpieczeństwa uczniom, wychowankom w szkole, placówce systemu oświaty i poza nimi. UMIEJĘTNOŚCI 04 Absolwent potrafi: planować, realizować i oceniać działania pedagogiczne w wybranych obszarach oraz organizować pracę – indywidualną oraz w zespole, również z wykorzystaniem technik ITC wyciągać wnioski z obserwacji sposobu integracji działań opiekuńczo-wychowawczych i dydaktycznych przez nauczycieli lub specjalistów; KOMPETENCJE SPOŁECZNE 05 Absolwent jest gotów do: odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu pedagoga skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki pedagogiczne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Chudnicki | |
Prowadzący grup: | Andrzej Chudnicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyki pedagogiczne - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.