Praktyka pedagogiczna ciągła w instytucjach resocjalizacji wolnościowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PRE.LSIV.PP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka pedagogiczna ciągła w instytucjach resocjalizacji wolnościowej |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=14133#section-2 |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z pedagogiki resocjalizacyjnej |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe ( z udziałem opiekuna praktyki): 60 godzin praktyki w placówce Łączna liczba godzin z udziałem opiekuna praktyki: 60 Liczba punktów ECTS z udziałem opiekuna praktyki 2 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie zadań zleconych w instrukcji do praktyk - 30 godzin Łączna liczba godzin niekontaktowych 60 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 1 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 3 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W01, W02, W03, U01, U02, U03, U04, K0 - dziennik praktyk, zaświadczenie o odbytej praktyce, zadanie zawodowe |
Pełny opis: |
Celem praktyki jest zapoznanie studentów z organizacją i funkcjonowaniem wybranej instytucji oświatowo-wychowawczej realizującej zadania w zakresie resocjalizacji lub socjoterapii uczniów niedostosowanych społecznie lub zagrożonym niedostosowaniem społecznym. W trakcie praktyki student zapozna się ze specyfiką funkcjonowania placówki, w której jest odbywana praktyka. Pozna organizację pracy, zakresy zadań i czynności pracowników pedagogicznych realizujących działania w zakresie resocjalizacji i socjoterapii oraz rodzaj prowadzonej dokumentacji. Student pozna również zasady zapewniania bezpieczeństwa uczniom/wychowankom.. W trakcie praktyki dokona wieloaspektowej oceny funkcjonowania ucznia oraz zaplanuje działania o charakterze resocjalizacyjnym/socjoterapeutycznym wobec wybranego ucznia/wychowanka niedostosowanego społecznie lub zagrożonego niedostosowaniem społecznym. |
Literatura: |
Cybulska R., (2017), Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie edukacji w świetle nowych przepisów prawa oświatowego, Warszawa: ORE. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA W01 Absolwent zna zadania charakterystyczne dla szkoły, placówki systemu oświaty oraz środowisko, w jakim one działają; K_W06, E.3R.W1. W02 Absolwent zna organizację, statut i plan pracy szkoły oraz program wychowawczo-profilaktyczny; K_W08, E.3R.W2. W03 Absolwent zna zasady zapewniania bezpieczeństwa uczniom, wychowankom w szkole, placówce systemu oświaty i poza nimi. K_W07, K_W10, E.3R.W3. UMIEJĘTNOŚCI U01 Absolwent potrafi wyciągać wnioski z obserwacji pracy nauczycieli lub terapeutów, ich interakcji z uczniami lub wychowankami oraz sposobu, w jaki planują i przeprowadzają zajęcia dydaktyczne, wychowawcze lub opiekuńcze; K_U01, K_U02, E.3R.U1 U02 Absolwent potrafi wyciągać wnioski z obserwacji sposobu integracji działań opiekuńczo-wychowawczych i dydaktycznych przez nauczycieli lub specjalistów; K_U01, K_U02, K_U03, E.3R.U2. U03 Absolwent potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych; K_U06, K_U07, K_U08, E.3R.U3. U04 Absolwent potrafi analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęciaw zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk. K_U04, E.3R.U4. KOMPETENCJE SPOŁECZNE K01 Absolwent jest gotów do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy. K_K01, K_K04, E.3R.K1. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki pedagogiczne, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Chudnicki | |
Prowadzący grup: | Andrzej Chudnicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyki pedagogiczne - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.