Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka pedagogiczna ciągła w instytucjach resocjalizacji wolnościowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PRE.LSIV.PP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka pedagogiczna ciągła w instytucjach resocjalizacji wolnościowej
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Strona przedmiotu: https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=14133#section-2
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z pedagogiki resocjalizacyjnej

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe ( z udziałem opiekuna praktyki):

60 godzin praktyki w placówce

Łączna liczba godzin z udziałem opiekuna praktyki: 60

Liczba punktów ECTS z udziałem opiekuna praktyki 2


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Przygotowanie zadań zleconych w instrukcji do praktyk - 30 godzin

Łączna liczba godzin niekontaktowych 60


Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 1

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 3

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W01, W02, W03, U01, U02, U03, U04, K0 - dziennik praktyk,

zaświadczenie o odbytej praktyce, zadanie zawodowe


Pełny opis:

Celem praktyki jest zapoznanie studentów z organizacją i funkcjonowaniem wybranej instytucji oświatowo-wychowawczej realizującej zadania w zakresie resocjalizacji lub socjoterapii uczniów niedostosowanych społecznie lub zagrożonym niedostosowaniem społecznym.

W trakcie praktyki student zapozna się ze specyfiką funkcjonowania placówki, w której jest odbywana praktyka. Pozna organizację pracy, zakresy zadań i czynności pracowników pedagogicznych realizujących działania w zakresie resocjalizacji i socjoterapii oraz rodzaj prowadzonej dokumentacji. Student pozna również zasady zapewniania bezpieczeństwa uczniom/wychowankom.. W trakcie praktyki dokona wieloaspektowej oceny funkcjonowania ucznia oraz zaplanuje działania o charakterze resocjalizacyjnym/socjoterapeutycznym wobec wybranego ucznia/wychowanka niedostosowanego społecznie lub zagrożonego niedostosowaniem społecznym.

Literatura:

Cybulska R., (2017), Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie edukacji w świetle nowych przepisów prawa oświatowego, Warszawa: ORE.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

W01 Absolwent zna zadania charakterystyczne dla szkoły, placówki systemu oświaty oraz środowisko, w jakim one działają; K_W06, E.3R.W1.

W02 Absolwent zna organizację, statut i plan pracy szkoły oraz program wychowawczo-profilaktyczny; K_W08, E.3R.W2.

W03 Absolwent zna zasady zapewniania bezpieczeństwa uczniom, wychowankom w szkole, placówce systemu oświaty i poza nimi. K_W07, K_W10, E.3R.W3.

UMIEJĘTNOŚCI

U01 Absolwent potrafi wyciągać wnioski z obserwacji pracy nauczycieli lub terapeutów, ich interakcji z uczniami lub wychowankami oraz sposobu, w jaki planują i przeprowadzają zajęcia dydaktyczne, wychowawcze lub opiekuńcze; K_U01, K_U02, E.3R.U1

U02 Absolwent potrafi wyciągać wnioski z obserwacji sposobu integracji działań opiekuńczo-wychowawczych i dydaktycznych przez nauczycieli lub specjalistów; K_U01, K_U02, K_U03, E.3R.U2.

U03 Absolwent potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych; K_U06, K_U07, K_U08, E.3R.U3.

U04 Absolwent potrafi analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęciaw zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk. K_U04, E.3R.U4.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K01 Absolwent jest gotów do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy. K_K01, K_K04, E.3R.K1.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki pedagogiczne, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Chudnicki
Prowadzący grup: Andrzej Chudnicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyki pedagogiczne - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0