Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PRE.LSIV.SEM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawy z zakresu metod badań pedagogicznych, elementy diagnostyki w pedagogice resocjalizacyjnej |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe z udziałem nauczyciela akademickiego - 15 godzin seminarium Łączna liczba Punktów ECTS w kontakcie bezpośrednim - 0,5 Godziny niekontaktowe 135 godzin Studiowanie przez studenta literatury: 40 Praca pisemna: 50 Organizacja badań: 45 Łączna liczba Punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 4,5 Łączna liczba Punktów ECTS w module - 5 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1, W2, praca pisemna U1. przygotowanie narzędzia badawczego U2. Praca pisemna K1. Praca pisemna K2 , praca pisemna |
Pełny opis: |
Pogłębienie wiedzy z zakresu etapów postępowania badawczego, opanowanie zakresu formułowania problemów. Nabycie umiejętności gromadzenia literatury związanej z tematyką pracy, sporządzanie adresów bibliograficznych, sporządzanie tabel, wykresów oraz opisywania wyników. Wykształcenie technicznych umiejętności przygotowania pracy dyplomowej. Opanowanie reguł rzetelności cytowania. |
Literatura: |
Gnitecki J., Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej, Zielona Góra 1993. Goriszowski W., Badania pedagogiczne w zarysie, Warszawa 2003. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Kraków 2000. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Gdańsk 2009. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2006. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1998. Popławska A., Jak napisać pracę dyplomową z pedagogiki, Białystok 2008. Literatura tematyczna dla każdego studenta wynikająca z podjętego zagadnienia badawczego. Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 2016. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2013. Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 2016. |
Efekty uczenia się: |
W1. Absolwent zna i rozumie etapy badań pedagogicznych. Analizuje tematykę, cele i problemy badawcze. Uzasadnia właściwy dobór odpowiednich metod, technik i narzędzi badawczych K_W02, B.2.W2., D.1/E.1.W2., D.1/E.1.W3. W2. Absolwent zna, rozumie i stosuje w pracy dyplomowej zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego K_W06 B.2.W2. W3. Absolwent zna, analizuje i interpretuje problemy wychowawcze, edukacyjne i opiekuńcze, uzasadnia motywy i wzory ludzkich zachowań K_W02, B.2.W.3. U1. Absolwent potrafi wykorzystywać wiedzę z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania, interpretowania i wyjaśniania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, podejmowanych w prowadzonych w ramach pracy dyplomowej badań K_U02 B.2.U1. U2. Absolwent potrafi analizować przykłady badań, konstruuje i prowadzi proste badania pedagogiczne. Opracowuje i prezentuje wyniki, formułuje wnioski oraz postulaty dla praktyki pedagogicznej. K_U03, B.2.U6., B.2.U3. K1. Absolwent jest gotów do wzbogacania własnych umiejętności psychopedagogicznych oraz twórczego poszukiwania metod wspomagania rozwoju człowieka K_K01, B.2.K3., D.1/E.1.K4. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium dyplomowe, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Węgliński | |
Prowadzący grup: | Andrzej Chudnicki, Agnieszka Pytka, Andrzej Węgliński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium dyplomowe - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.