Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Cyberbezpieczeństwo

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PRE.LSV.5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Cyberbezpieczeństwo
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Od roku akademickiego 2023/2024:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):

Wykład - 15

Ćwiczenia - 15

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 30

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 1


Godziny nie kontaktowe (praca własna studenta):

- przygotowanie do zajęć - 5

- przygotowanie referatu - 5

- przygotowanie scenariusza - 5

- przygotowanie do kolokwium - 15

Łączna liczba godzin nie kontaktowych - 30

Liczba punktów ECTS za godziny nie kontaktowe - 1


Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 2

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1 - kolokwium pisemne, referat, scenariusze zajęć

W2 - kolokwium pisemne, referat, scenariusze zajęć

U1 - referat, scenariusze zajęć

K1 - referat, scenariusze zajęć

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniem cyberbezpieczeństwa, jego podstawy prawnej oraz profilaktyki.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Banasiński, Cz. (red.) (2018). Cyberbezpieczeństwo. Zarys wykładu. Warszawa: Wolters Kluwer.

2. Krawiec, J. (2019). Cyberbezpieczeństwo. Podejście systemowe. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej.

Literatura uzupełniająca:

1. Górka, M. (red.) (2017). Cyberbezpieczeństwo dzieci i młodzieży. Realny i wirtualny problem polityki bezpieczeństwa. Warszawa: Difin,.

2. Gawkowski K. (2018). Cyberkolonializm. Poznaj świat cyfrowych przyjaciół i wrogów... Gliwice: Helion.

3. Geddes, W., Sawalha, N., Adams, K. (2020). Nadzór rodzicielski! Jak zapewnić dzieciom bezpieczeństwo w internecie. Ożarów Mazowiecki: Wydawnictwo Olesiejuk.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W1. Absolwent zna i rozumie swoją rolę w modelowaniu bezpiecznych zachowań uczniów w cyberprzestrzeni; K_W03; E.1R.W4.

W2. Absolwent zna i rozumie podstawowe pojęcia i przepisy prawa odnoszące się do cyberbezpieczeństwa; K_W08; E.1R.W5.

Umiejętności:

U1. Absolwent potrafi identyfikować niepożądane zjawiska zagrażające bezpieczeństwu cyfrowemu oraz proponować rozwiązania podnoszące to bezpieczeństwo; K_U01; K_U06; E.2R.U2.

Kompetencje:

K1. Absolwent jest gotów do podejmowania działań zmierzających do zwiększenia cyberbezpieczeństwa wśród swoich podopiecznych; K_K02; E.1R.K2.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Chudnicki
Prowadzący grup: Andrzej Chudnicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0