Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnostyka resocjalizacyjna i socjoterapeutyczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PRE.LSV.st
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Diagnostyka resocjalizacyjna i socjoterapeutyczna
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawowe wiadomości z zakresu diagnozy pedagogicznej.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

Wykład - 30

Ćwiczenia - 30

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 60

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 2


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Przygotowanie się do ćwiczeń - 20

Przygotowanie pracy zaliczeniowej - 20

Przygotowanie się do zaliczeń i egzaminu - 20

Łączna liczba godzin niekontaktowych 60

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 2

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 4


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1 - egzamin pisemny

W2 - egzamin pisemny

U1 - zadania wykonywane podczas zajęć, praca zaliczeniowa grupowa

U2 - zadania wykonywane podczas zajęć, praca zaliczeniowa grupowa

K1 - zadania wykonywane podczas zajęć, praca zaliczeniowa grupowa

Pełny opis:

Przedmiot Diagnostyka resocjalizacyjna i socjoterapeutyczna obejmuje wiedzę z zakresu teorii diagnozy nieprzystosowania społecznego oraz praktycznego przeprowadzenia takiej diagnozy. Zajęcia ukierunkowane są na przygotowanie pedagogów resocjalizacyjnych do stawiania diagnozy w zakresie objawów, przyczyn nieprzystosowania społecznego a także zagrożenia nieprzystosowaniem społecznym oraz projektowania oddziaływań resocjalizacyjnych i readaptacyjnych, socjoterapeutycznych.

Literatura:

Literatura obowiązkowa

1. Grudziewska, E. (red.) (2017). Diagnoza w socjoterapii. Warszawa: Difin.

2. Urban, B., Stanik, J. (2007). Resocjalizacja. Warszawa: PWN.

3. Wojnarska, A. (2010). Diagnostyka resocjalizacyjna. Lublin: UMCS.

4. Wysocka, E. (2008). Diagnoza w resocjalizacji. Warszawa: PWN.

5. Wysocka, E. (2015). Diagnoza pozytywna w resocjalizacji. Model teoretyczny i metodologiczny. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.

Literatura dodatkowa

1. Lewicka-Zelent, A. (2018). Gotowość osób pozbawionych wolności do zadośćuczynienia osobom pokrzywdzonym. Lublin: UMCS.

2. Pytka, L. (2000). Pedagogika resocjalizacyjna. Warszawa: WSPS.

Efekty uczenia się:

W01 - Zna specyfikę funkcjonowania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym nieprzystosowanych społecznie. K_W04; E.1R.W2.

W02 - Zna zasady projektowania i diagnozowania procesów zachodzących w praktyce pedagogiki resocjalizacyjnej i socjoterapii. K_W06; E.1R.W2.

U01 - Diagnozuje potrzeby, możliwości i uzdolnienia dzieci i młodzieży z uwzględnieniem specjalnych potrzeb edukacyjnych. K_U03; E.1R.U2.

U02 - Współdziała z innymi osobami w celu analizowania, interpretowania, wyjaśniania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych, resocjalizacyjnych na podstawie przeprowadzonej diagnozy z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej. K_U08; E.1R.U2.

K01 - Odpowiednio pełnieni rolę diagnosty przestrzegając zasad etyki zawodowej. K_K04; E.1R.K1.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Pytka
Prowadzący grup: Agnieszka Lewicka-Zelent, Agnieszka Pytka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0