Diagnostyka resocjalizacyjna i socjoterapeutyczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PRE.LSV.st |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnostyka resocjalizacyjna i socjoterapeutyczna |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowe wiadomości z zakresu diagnozy pedagogicznej. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Wykład - 30 Ćwiczenia - 30 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 60 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 2 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się do ćwiczeń - 20 Przygotowanie pracy zaliczeniowej - 20 Przygotowanie się do zaliczeń i egzaminu - 20 Łączna liczba godzin niekontaktowych 60 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 2 Sumaryczna liczba punktów ECTS - 4 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1 - egzamin pisemny W2 - egzamin pisemny U1 - zadania wykonywane podczas zajęć, praca zaliczeniowa grupowa U2 - zadania wykonywane podczas zajęć, praca zaliczeniowa grupowa K1 - zadania wykonywane podczas zajęć, praca zaliczeniowa grupowa |
Pełny opis: |
Przedmiot Diagnostyka resocjalizacyjna i socjoterapeutyczna obejmuje wiedzę z zakresu teorii diagnozy nieprzystosowania społecznego oraz praktycznego przeprowadzenia takiej diagnozy. Zajęcia ukierunkowane są na przygotowanie pedagogów resocjalizacyjnych do stawiania diagnozy w zakresie objawów, przyczyn nieprzystosowania społecznego a także zagrożenia nieprzystosowaniem społecznym oraz projektowania oddziaływań resocjalizacyjnych i readaptacyjnych, socjoterapeutycznych. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1. Grudziewska, E. (red.) (2017). Diagnoza w socjoterapii. Warszawa: Difin. 2. Urban, B., Stanik, J. (2007). Resocjalizacja. Warszawa: PWN. 3. Wojnarska, A. (2010). Diagnostyka resocjalizacyjna. Lublin: UMCS. 4. Wysocka, E. (2008). Diagnoza w resocjalizacji. Warszawa: PWN. 5. Wysocka, E. (2015). Diagnoza pozytywna w resocjalizacji. Model teoretyczny i metodologiczny. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Literatura dodatkowa 1. Lewicka-Zelent, A. (2018). Gotowość osób pozbawionych wolności do zadośćuczynienia osobom pokrzywdzonym. Lublin: UMCS. 2. Pytka, L. (2000). Pedagogika resocjalizacyjna. Warszawa: WSPS. |
Efekty uczenia się: |
W01 - Zna specyfikę funkcjonowania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym nieprzystosowanych społecznie. K_W04; E.1R.W2. W02 - Zna zasady projektowania i diagnozowania procesów zachodzących w praktyce pedagogiki resocjalizacyjnej i socjoterapii. K_W06; E.1R.W2. U01 - Diagnozuje potrzeby, możliwości i uzdolnienia dzieci i młodzieży z uwzględnieniem specjalnych potrzeb edukacyjnych. K_U03; E.1R.U2. U02 - Współdziała z innymi osobami w celu analizowania, interpretowania, wyjaśniania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych, resocjalizacyjnych na podstawie przeprowadzonej diagnozy z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej. K_U08; E.1R.U2. K01 - Odpowiednio pełnieni rolę diagnosty przestrzegając zasad etyki zawodowej. K_K04; E.1R.K1. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Pytka | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Lewicka-Zelent, Agnieszka Pytka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.