Edukacja włączająca z projektowaniem uniwersalnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PRE.LSVI.2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Edukacja włączająca z projektowaniem uniwersalnym |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): Wykład – 15 Ćwiczenia – 30 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego: 45 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego: 1,5 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie się do zajęć dydaktycznych: 20 Studiowanie literatury: 10 Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu: 15 Łączna liczba godzin niekontaktowych: 45 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe: 1,5 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu: 3 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1,W2,W3,W4- Zaliczenie pisemne U1, U2- Projekt K1, K2 -Projekt |
Pełny opis: |
Przedmiot obejmuje zagadnienia związane z edukacją inkluzyjną, skupiając się na jej teoretycznych podstawach, historii i rozwoju zarówno w Polsce, jak i na świecie. Studenci poznają role i zadania nauczycieli oraz innych profesjonalistów w środowisku inkluzyjnym oraz uczą się efektywnych strategii projektowania zajęć, które uwzględniają różnorodność uczniów. Kurs przygotowuje studentów do pracy z różnorodnymi grupami uczniów, indywidualizacji zadań oraz wykorzystania zasad uniwersalnego projektowania zajęć, a także rozwija ich umiejętność okazywania empatii i wsparcia dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi. Dodatkowo, studenci zdobywają świadomość znaczenia idei uniwersalnego projektowania w ich własnej praktyce zawodowej oraz umiejętność analizy osiągnięć w zakresie uniwersalnego projektowania zajęć. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Student zna i rozumie: 1. Pojęcia edukacji włączającej, specjalnych potrzeb edukacyjnych; teoretyczne podstawy edukacji włączającej, jej genezę w Polsce i na świecie a także rozwój edukacji włączającej w międzynarodowym ujęciu porównawczym oraz jej wymiar społeczny i prawny - K_W05, E.1R.W4. 2. Współczesne podejście do problemów uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - K_W04, E.1R.W4. 3. Rolę i zadania nauczycieli, wychowawców, pedagoga szkolnego i pedagoga resocjalizacyjnego w środowisku inkluzyjnym - K_W03, E.1R.W4. 4. Efektywne strategie i zasady uniwersalnego projektowania zajęć w środowisku włączającym - K_W07, E.1R.W4. UMIEJĘTNOŚCI Student potrafi: 1. Charakteryzować środowisko inkluzyjne; analizować rolę i zadania nauczycieli, wychowawców, pedagoga szkolnego i pedagoga resocjalizacyjnego pracującego w takim środowisku - K_U02, E.1R.U4. 2. Projektować zajęcia w grupie zróżnicowanej, indywidualizować zadania, dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, oraz wykorzystywać zasady i metody uniwersalnego projektowania zajęć- K_U07, E.1R.U4. KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1. Student jest gotów do okazywania empatii oraz wsparcia uczniom lub wychowankom ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi - K_K02, E.2R.K1. 2. Student jest świadomy znaczenia idei uniwersalnego projektowania we własnej profesjonalnej aktywności oraz wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy osiągnięć w zakresie UDL - K_K01, E.1R.K2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Chimicz | |
Prowadzący grup: | Dorota Chimicz, Marzena Okrasa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.