Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja włączająca z projektowaniem uniwersalnym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PRE.LSVI.2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Edukacja włączająca z projektowaniem uniwersalnym
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):

Wykład – 15

Ćwiczenia – 30

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego: 45

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego: 1,5

Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

Przygotowanie się do zajęć dydaktycznych: 20

Studiowanie literatury: 10

Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu: 15


Łączna liczba godzin niekontaktowych: 45

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe: 1,5

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu: 3

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1,W2,W3,W4- Zaliczenie pisemne

U1, U2- Projekt

K1, K2 -Projekt

Pełny opis:

Przedmiot obejmuje zagadnienia związane z edukacją inkluzyjną, skupiając się na jej teoretycznych podstawach, historii i rozwoju zarówno w Polsce, jak i na świecie. Studenci poznają role i zadania nauczycieli oraz innych profesjonalistów w środowisku inkluzyjnym oraz uczą się efektywnych strategii projektowania zajęć, które uwzględniają różnorodność uczniów. Kurs przygotowuje studentów do pracy z różnorodnymi grupami uczniów, indywidualizacji zadań oraz wykorzystania zasad uniwersalnego projektowania zajęć, a także rozwija ich umiejętność okazywania empatii i wsparcia dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi. Dodatkowo, studenci zdobywają świadomość znaczenia idei uniwersalnego projektowania w ich własnej praktyce zawodowej oraz umiejętność analizy osiągnięć w zakresie uniwersalnego projektowania zajęć.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

Student zna i rozumie:

1. Pojęcia edukacji włączającej, specjalnych potrzeb edukacyjnych; teoretyczne podstawy edukacji włączającej, jej genezę w Polsce i na świecie a także rozwój edukacji włączającej w międzynarodowym ujęciu porównawczym oraz jej wymiar społeczny i prawny - K_W05, E.1R.W4.

2. Współczesne podejście do problemów uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - K_W04, E.1R.W4.

3. Rolę i zadania nauczycieli, wychowawców, pedagoga szkolnego i pedagoga resocjalizacyjnego w środowisku inkluzyjnym - K_W03, E.1R.W4.

4. Efektywne strategie i zasady uniwersalnego projektowania zajęć w środowisku włączającym - K_W07, E.1R.W4.

UMIEJĘTNOŚCI

Student potrafi:

1. Charakteryzować środowisko inkluzyjne; analizować rolę i zadania nauczycieli, wychowawców, pedagoga szkolnego i pedagoga resocjalizacyjnego pracującego w takim środowisku - K_U02, E.1R.U4.

2. Projektować zajęcia w grupie zróżnicowanej, indywidualizować zadania, dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, oraz wykorzystywać zasady i metody uniwersalnego projektowania zajęć- K_U07, E.1R.U4.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

1. Student jest gotów do okazywania empatii oraz wsparcia uczniom lub wychowankom ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi - K_K02, E.2R.K1.

2. Student jest świadomy znaczenia idei uniwersalnego projektowania we własnej profesjonalnej aktywności oraz wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy osiągnięć w zakresie UDL - K_K01, E.1R.K2.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Chimicz
Prowadzący grup: Dorota Chimicz, Marzena Okrasa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0