Przemoc i agresja w szkole
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PRE.LSVI.4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przemoc i agresja w szkole |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) ćwiczenia 15 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 15 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 0,5 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie do ćwiczeń 7 Przygotowanie scenariusza zajęć 3 Studiowanie literatury przedmiotu 5 Łączna liczba godzin niekontaktowych 15 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 0,5 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 1 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W01. scenariusz zajęć W02. scenariusz zajęć W03. scenariusz zajęć U01. scenariusz zajęć K01. esej |
Pełny opis: |
Głównym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze specyfiką przemocy i agresji występującej w środowisku szkolnym oraz metodom zapobiegania tym zjawiskom. |
Literatura: |
Lewicka-Zelent A. ,Trojanowska E., (2015). Wzmacnianie zasobów osobistych uczestników warsztatów mediacyjnych – uczniów sprawiających trudności wychowawcze, „Chowanna”, t. 1 (44), s. 251-268. Lewicka A. , Trojanowska E., (2011). Przemoc jako jeden ze sposobów rozwiązywania konfliktów przez gimnazjalistów, „Zeszyty Naukowe Pedagogia”, nr 11, s. 125-136. Olweus D., (2007). Mobbing. Fala przemocy w szkole. Jak ją powstrzymać? Warszawa. Pyżalski J., (2012). Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży. Kraków. Sarzała D., (2004).Elektroniczne multimedia jako źródło agresji, [w:] Agresja w szkole, A. Rejzner (red.). Warszawa 2004. Sawicka K., (2008). Zapobieganie przemocy rówieśniczej w szkole, [w:] Agresja w szkole. Diagnoza i profilaktyka, M. Libiszowska-Żółtkowska, K. Ostrowska (red.), Warszawa. Surzykiewicz J., (2000).Agresja i przemoc w szkole. Uwarunkowania socjoekologiczne, Warszawa. Szymańska J., (2012). Programy profilaktyczne. Podstawy profesjonalnej psychoprofilaktyki, Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
W01. Student zna i rozumie specyfikę agresji i przemocy występujących w środowisku szkolnym. K_W06, E.1R.W3, E.1R.W4 W02. Student zna i rozumie uwarunkowania przemocy i agresji w szkole. K_W05, E.1R.W3, E.1R.W4 W03. Student rozumie rolę nauczyciela - wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań uczniów w kontekście agresji i przemocy. K_W03, E.1R.W4 U01. Student potrafi stosować właściwe metody i narzędzia w celu samodzielnego projektowania i efektywnego realizowania działań wychowawczych i resocjalizacyjnych związanych z przeciwdziałaniem agresji i przemocy w środowisku szkolnym. K_U07, E.2R.U2. K01. Student jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych w kontekście agresji i przemocy występującej w środowisku szkolnym. K_K04, E.2R.K2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Trojanowska | |
Prowadzący grup: | Ewa Trojanowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.