Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Stres i wypalenie zawodowe w pracy pedagoga resocjalizacyjnego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PRE.LSVI.5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Stres i wypalenie zawodowe w pracy pedagoga resocjalizacyjnego
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z zakresu psychologii

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego - 15

Ćwiczenia - 15

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 15

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 0,5


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Przygotowanie się do zajęć - 5

Studiowanie literatury - 5

Przygotowanie scenariusza na zaliczenie - 5

Łączna liczba godzin niekontaktowych - 15

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 0,5

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 1

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1 - scenariusz zajęć

U1 - scenariusz zajęć

K1 - scenariusz zajęć

Pełny opis:

Przedmiot ma na celu zdobycie wiedzy przez studentów na temat stresu i wypalenia zawodowego - przyczyn, czynników wyzwalających je oraz sposobów zapobiegania im. Studenci mają możliwość rozwijania swoich umiejętności radzenia sobie z silnym stresem oraz minimalizowania skutków wypalenia zawodowego w kontekście pracy pedagoga resocjalizacyjnego.

Literatura:

Literatura obowiązkowa

1. Braksal, K. (2010). Pokonać wypalenie zawodowe: sześć strategii poprawienia relacji z pracą. Warszawa: Wolters Kluwer Polska.

Literatura dodatkowa

1. Lewicka-Zelent, A. (2020). Empatia pracowników socjalnych i konstruktywne radzenie sobie przez nich ze stresem jako istotne zasoby warunkujące efektywność ich pracy zawodowej. Badanie pilotażowe. Annales, sectio J, 1(33). DOI: http://dx.doi.org/10.17951/j.2020.33.1.55-70

2. Piotrowski, A. (2010). Stres wypalenie zawodowe funkcjonariuszy Służby Więziennej. Warszawa: ,,Difin".

3. Seredyńska, A. (2012). Profilaktyka wypalenia zawodowego kandydatów na pedagogów w świetle teorii psychodynamicznej. Kraków: ,,Ignatianum".

Efekty uczenia się:

W1. Zna teorie dotyczące stresu i wypalenia zawodowego oraz sposoby radzenia sobie z nimi. K_W04, B.1.W3.

W2. Skutecznie zapobiega i radzi sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym w konstruktywny sposób. K_U09, B.1.W8.

W3. Odpowiedzialnie podejmuje role zawodowe, podejmując pracę nad sobą i rozwijając umiejętności współpracy. K_K04, B.1.W1.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Lewicka-Zelent
Prowadzący grup: Agnieszka Lewicka-Zelent, Agnieszka Pytka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0