Stres i wypalenie zawodowe w pracy pedagoga resocjalizacyjnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PRE.LSVI.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Stres i wypalenie zawodowe w pracy pedagoga resocjalizacyjnego |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu psychologii |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego - 15 Ćwiczenia - 15 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 15 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 0,5 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się do zajęć - 5 Studiowanie literatury - 5 Przygotowanie scenariusza na zaliczenie - 5 Łączna liczba godzin niekontaktowych - 15 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 0,5 Sumaryczna liczba punktów ECTS - 1 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1 - scenariusz zajęć U1 - scenariusz zajęć K1 - scenariusz zajęć |
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu zdobycie wiedzy przez studentów na temat stresu i wypalenia zawodowego - przyczyn, czynników wyzwalających je oraz sposobów zapobiegania im. Studenci mają możliwość rozwijania swoich umiejętności radzenia sobie z silnym stresem oraz minimalizowania skutków wypalenia zawodowego w kontekście pracy pedagoga resocjalizacyjnego. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1. Braksal, K. (2010). Pokonać wypalenie zawodowe: sześć strategii poprawienia relacji z pracą. Warszawa: Wolters Kluwer Polska. Literatura dodatkowa 1. Lewicka-Zelent, A. (2020). Empatia pracowników socjalnych i konstruktywne radzenie sobie przez nich ze stresem jako istotne zasoby warunkujące efektywność ich pracy zawodowej. Badanie pilotażowe. Annales, sectio J, 1(33). DOI: http://dx.doi.org/10.17951/j.2020.33.1.55-70 2. Piotrowski, A. (2010). Stres wypalenie zawodowe funkcjonariuszy Służby Więziennej. Warszawa: ,,Difin". 3. Seredyńska, A. (2012). Profilaktyka wypalenia zawodowego kandydatów na pedagogów w świetle teorii psychodynamicznej. Kraków: ,,Ignatianum". |
Efekty uczenia się: |
W1. Zna teorie dotyczące stresu i wypalenia zawodowego oraz sposoby radzenia sobie z nimi. K_W04, B.1.W3. W2. Skutecznie zapobiega i radzi sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym w konstruktywny sposób. K_U09, B.1.W8. W3. Odpowiedzialnie podejmuje role zawodowe, podejmując pracę nad sobą i rozwijając umiejętności współpracy. K_K04, B.1.W1. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Lewicka-Zelent | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Lewicka-Zelent, Agnieszka Pytka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.