Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PRE.LSVI.SEM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 10.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawy z zakresu metod badań pedagogicznych, elementy diagnostyki w pedagogice resocjalizacyjnej

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

seminarium 30

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 30

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 2

Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Studiowanie literatury 40

Przeprowadzenie i przygotowanie badań 40

Analiza i interpretacja wyników badań 40

Łączna liczba godzin pracy własnej 120

Liczba punktów ETCS za pracę własną 6

Łączna liczba punktów ECTS 8

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Prace zaliczeniowe zgodne z zaleceniami promotora

Pełny opis:

Pogłębienie wiedzy z zakresu etapów postępowania badawczego, opanowanie zakresu formułowania problemów.

Nabycie umiejętności gromadzenia literatury związanej z tematyką pracy, sporządzanie adresów bibliograficznych, sporządzanie tabel, wykresów oraz opisywania wyników.

Wykształcenie technicznych umiejętności przygotowania pracy dyplomowej. Opanowanie reguł rzetelności cytowania.

Przeprowadzenie i opisanie wyników badań empirycznych

Przygotowanie części teoretycznej, metodologicznej oraz empirycznej pracy

Złożenie pracy dyplomowej

Literatura:

Gnitecki J., Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej, Zielona Góra 1993.

Goriszowski W., Badania pedagogiczne w zarysie, Warszawa 2003.

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Kraków 2000.

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Gdańsk 2009.

Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2006.

Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1998.

Popławska A., Jak napisać pracę dyplomową z pedagogiki, Białystok 2008.

Literatura tematyczna dla każdego studenta wynikająca z podjętego zagadnienia badawczego.

Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 2016.

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2013.

Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 2016.

Efekty uczenia się:

W1. Absolwent zna i rozumie etapy badań pedagogicznych. Analizuje tematykę, cele i problemy badawcze. Uzasadnia właściwy dobór odpowiednich metod, technik i narzędzi badawczych K_W02, B.2.W2., D.1/E.1.W2., D.1/E.1.W3.

W2. Absolwent zna, rozumie i stosuje w pracy dyplomowej zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego K_W06 B.2.W2.

W3. Absolwent zna, analizuje i interpretuje problemy wychowawcze, edukacyjne i opiekuńcze, uzasadnia motywy i wzory ludzkich zachowań K_W02, B.2.W.3.

U1. Absolwent potrafi wykorzystywać wiedzę z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania, interpretowania i wyjaśniania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, podejmowanych w prowadzonych w ramach pracy dyplomowej badań K_U02 B.2.U1.

U2. Absolwent potrafi analizować przykłady badań, konstruuje i prowadzi proste badania pedagogiczne. Opracowuje i prezentuje wyniki, formułuje wnioski oraz postulaty dla praktyki pedagogicznej. K_U03, B.2.U6., B.2.U3.

K1. Absolwent jest gotów do wzbogacania własnych umiejętności psychopedagogicznych oraz twórczego poszukiwania metod wspomagania rozwoju człowieka K_K01, B.2.K3., D.1/E.1.K4.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium dyplomowe, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Węgliński
Prowadzący grup: Andrzej Chudnicki, Katarzyna Korona, Ewa Trojanowska, Andrzej Węgliński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium dyplomowe - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0