Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PRE.LSVI.SEM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
10.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawy z zakresu metod badań pedagogicznych, elementy diagnostyki w pedagogice resocjalizacyjnej |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) seminarium 30 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 30 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 2 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Studiowanie literatury 40 Przeprowadzenie i przygotowanie badań 40 Analiza i interpretacja wyników badań 40 Łączna liczba godzin pracy własnej 120 Liczba punktów ETCS za pracę własną 6 Łączna liczba punktów ECTS 8 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Prace zaliczeniowe zgodne z zaleceniami promotora |
Pełny opis: |
Pogłębienie wiedzy z zakresu etapów postępowania badawczego, opanowanie zakresu formułowania problemów. Nabycie umiejętności gromadzenia literatury związanej z tematyką pracy, sporządzanie adresów bibliograficznych, sporządzanie tabel, wykresów oraz opisywania wyników. Wykształcenie technicznych umiejętności przygotowania pracy dyplomowej. Opanowanie reguł rzetelności cytowania. Przeprowadzenie i opisanie wyników badań empirycznych Przygotowanie części teoretycznej, metodologicznej oraz empirycznej pracy Złożenie pracy dyplomowej |
Literatura: |
Gnitecki J., Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej, Zielona Góra 1993. Goriszowski W., Badania pedagogiczne w zarysie, Warszawa 2003. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Kraków 2000. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Gdańsk 2009. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2006. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1998. Popławska A., Jak napisać pracę dyplomową z pedagogiki, Białystok 2008. Literatura tematyczna dla każdego studenta wynikająca z podjętego zagadnienia badawczego. Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 2016. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2013. Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 2016. |
Efekty uczenia się: |
W1. Absolwent zna i rozumie etapy badań pedagogicznych. Analizuje tematykę, cele i problemy badawcze. Uzasadnia właściwy dobór odpowiednich metod, technik i narzędzi badawczych K_W02, B.2.W2., D.1/E.1.W2., D.1/E.1.W3. W2. Absolwent zna, rozumie i stosuje w pracy dyplomowej zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego K_W06 B.2.W2. W3. Absolwent zna, analizuje i interpretuje problemy wychowawcze, edukacyjne i opiekuńcze, uzasadnia motywy i wzory ludzkich zachowań K_W02, B.2.W.3. U1. Absolwent potrafi wykorzystywać wiedzę z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania, interpretowania i wyjaśniania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, podejmowanych w prowadzonych w ramach pracy dyplomowej badań K_U02 B.2.U1. U2. Absolwent potrafi analizować przykłady badań, konstruuje i prowadzi proste badania pedagogiczne. Opracowuje i prezentuje wyniki, formułuje wnioski oraz postulaty dla praktyki pedagogicznej. K_U03, B.2.U6., B.2.U3. K1. Absolwent jest gotów do wzbogacania własnych umiejętności psychopedagogicznych oraz twórczego poszukiwania metod wspomagania rozwoju człowieka K_K01, B.2.K3., D.1/E.1.K4. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium dyplomowe, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Węgliński | |
Prowadzący grup: | Andrzej Chudnicki, Katarzyna Korona, Ewa Trojanowska, Andrzej Węgliński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium dyplomowe - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.