Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PRS.2SI.11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=7200 |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | ukończone studia I stopnia |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 120 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 4 ECTS Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Wybór i studiowanie literatury - 60 Praca nad koncepcją badań i pracy - 20 Przygotowanie narzędzia badawczego - 5 Prowadzenie badań - 15 Porządkowanie i analiza wyników badań - 35 Pisanie i redakcja pracy magisterskiej - 90 Korekta redakcyjna - 15 Przygotowanie się studenta do egzaminu dyplomowego - 30 Łączna liczba godzin niekontaktowych - 270 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 9 ECTS Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 13 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W01, W02, U01, U02, U03, K01, K02 - projekt badawczy; praca dyplomowa |
Pełny opis: |
Zasadniczym celem zajęć seminaryjnych (4 semestry) jest przygotowanie przez studenta pod kierunkiem opiekuna naukowego samodzielnej, twórczej oraz poprawnej pod względem naukowym i formalnym pracy magisterskiej. Tempo oraz rodzaj prac realizowanych przez studenta w każdym semestrze zależą od indywidualnej koncepcji zajęć każdego promotora. Studenci przygotowują prace magisterskie zaczynając od uściślenia zainteresowań naukowych (sformułowanie tematu i struktury), poprzez metodologiczne i teoretyczne jego opracowanie, przeprowadzenie badań oraz dokonanie ich analizy i interpretacji, a kończąc na całościowym opracowaniu przyjętego tematu i jego obronie. Realizowane będą następujące zagadnienia: 1. Zasady realizacji seminarium dyplomowego. 2. Ustalenie tematyki prac dyplomowych (problematyka badawcza). 3. Zasady pisania i redakcji części teoretycznej pracy dyplomowej. 4. Ustalenie planu pracy (w części teoretycznej). 5. Omówienie i poprawa powstałych błędów w trakcie pisania części teoretycznej (indywidualne rozmowy). 6. Zasady pisania i redakcji części metodologicznej. 7. Cel i problematyka badań. 8. Stawianie hipotez, zmienne i wskaźniki. 9. Metody badawcze. 10. Techniki i narzędzia badawcze. 11. Przebieg i organizacja badań. 12. Charakterystyka osób badanych. 13. Omówienie powstałych błędów w trakcie pisania części metodologicznej. 14. Zasady pisania i redakcji części empirycznej pracy dyplomowej. 15. Wizualizacje wyników badań. 16. Analiza i interpretacja wyników badań. 17. Wnioskowanie. 18. Kontrola i indywidualne wsparcie. 19. Omówienie zasad obowiązujących w trakcie egzaminu dyplomowego. |
Literatura: |
Dobór literatury zależy od podejmowanej problematyki, a także w pewnym stopniu od promotorów. Poniższy zestaw jest więc tylko przykładowy i obejmuje wyłącznie pozycje metodologiczne. 1. Juszczyk, S.(2001). Statystyka dla pedagogów, Toruń. 2. Łobocki, M.(2008). Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków: Wyd.Impuls. 3. Łobocki, M. (2007). Wprowadzenie do metodologii pedagogiki, Kraków: Wyd. Impuls. 4. Pilch, T. Bauman, T. (2010). Zasady badań pedagogicznych, Warszawa: Wyd. PWN. 5. Nowak S. (2985). Metodologia badań społecznych, Warszawa: Wyd. PWN. 6. Sztumski J. (2005). Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice: Wydawnictwo Naukowe "Śląsk" |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: W1 - Charakteryzuje proces projektowania i prowadzenia badań społecznych, a w szczególności formułuje założenia badawcze, problemy i hipotezy robocze oraz trafnie dobiera metody, techniki i narzędzia badawcze dla przeprowadzenia procesu badawczego. K_W01, K_W03, K_W05 W2 - Wskazuje na możliwości interpretacji wyników uzyskanych na podstawie przeglądu literatury przedmiotu. K_W02, K_W05, K_W07 UMIEJĘTNOŚCI: U1 - Formułuje wnioski na podstawie dokonanego przeglądu badań, tworzy syntezy i odnosi je do praktyki pracy socjalnej. K_U01, K_U02 U2 - Formułuje wypowiedzi poprawnie pod względem merytorycznym i językowym. Prezentuje wyniki własnych badań z zakresu pracy socjalnej i podejmuje na ten temat dyskusję. K_U01, K_U07 U3 - Szacuje możliwości zastosowania badań diagnostycznych w różnych obszarach pracy pracownika socjalnego. K_U03, K_U08 KOMPETENCJE SPOŁECZNE: K1 - Wykazuje aktywną postawę wobec ciągłego dokształcania się zawodowego, dokonuje samooceny własnych kompetencji badawczych i doskonali umiejętności projektowania badań i ich realizowania. K_K01, K_K03 K - Wykazuje odpowiedzialność za etyczny wymiar badań naukowych i przestrzega zasad etycznych w podejmowanych próbach badawczych. K_K04 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium dyplomowe, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Wierzejska | |
Prowadzący grup: | Ryszard Bera, Anna Wiatrowska, Joanna Wierzejska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium dyplomowe - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium dyplomowe, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kanios | |
Prowadzący grup: | Marija Czepil, Anna Kanios | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium dyplomowe - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.