Poradnictwo zawodowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PRS.2SIII.22 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Poradnictwo zawodowe |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=8406 |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Zajęcia online - 30 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 30 Łączna liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 1 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się do ćwiczeń - 20 Studiowanie literatury - 10 Przygotowanie się do zaliczenia - 30 Łączna liczba godzin niekontaktowych - 60 Łączna liczna punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 2 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu -3 1 ECTS - 25 godzin |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1, W2, U1 - Kolokwium pisemne W3, U1, K1, K2 - Analiza indywidualnego przypadku |
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu pogłębienie wiedzy studentów na temat zagadnień dotyczących poradnictwa zawodowego. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa Pozycje zwarte i ciągłe 1.Bańka, A. (1995). Zawodoznawstwo doradztwo zawodowe pośrednictwo pracy. Psychologiczne metody i strategie pomocy bezrobotnym. Poznań: PRINT-B. 2. Bednarczyk, H., Figurski, J., Żurek, M.(red.). (2006). Pedagogika pracy. Doradztwo zawodowe. Radom: WSP TWP. 3. Drabik-Podgórna, V. (2005). Innowacja edukacyjna w poradnictwie zawodowym. Aplikacja rozwiązań francuskich. Kraków: Impuls. 4. Guichard, J., Huteau, M. (2005). Psychologia orientacji i poradnictwa zawodowego. Kraków: Impuls. 5. Kukla, D., Bednarczyk, Ł. (2010). Poradnictwo zawodowe dla osób z grupy szczególnego ryzyka. Warszawa: Difin. 6. Parzęcki, R., Symela, K., Zawadzki, B. (1995). Orientacja i Poradnictwo zawodowe. Materiały informacyjno-metodyczne. Radom: Zawadzki : Orientacja i poradnictwo zawodowe Materiały informacyjno- metodyczne, Instytut Technologii Eksploatacji. 7. Szatur-Jaworska, B., Błędowski, P., Dzięgielewska, M. (2006). Podstawy gerontologii społecznej. Warszawa: ASPRA-JR. 8. Wojtasik, B. (1993). Doradca zawodu. Studium teoretyczne z zakresu poradoznawstwa. Warszawa: PWN. 9. Wojtasik, B. (red.). (2005). Poradnictwo zawodowe [w:] Pilch T. (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, T. IV. Warszawa: Żak. Literatura dodatkowa 1. Chojnacki, W., Balasiewicz, A. (2005). Człowiek w nowoczesnej organizacji. Wybrane problemy doradztwa i zawodowego i personalnego. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek. 2. Kargulowa, A. (2004). O teorii i praktyce poradnictwa. Odmiany porado znawczego dyskursu. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. 3. Kołaczek, B. (2009). Dyskryminacja kobiet w zatrudnieniu. „Polityka Społeczna", nr 5-6. 4. Skłodowski, H. (red.). (2005). Psychologiczna problematyka doradztwa zawodowego. Materiały do studiowania. Tom I i II. Łódź: UŁ, 5. Stopińska - Pająk, A.(red.). (2005). Edukacja dorosłych. Doradca zawodowy. Rynek pracy. Warszawa: Szkoła Pedagogiczna TWP. |
Efekty uczenia się: |
W1. Zna terminologię z zakresu doradztwa zawodowego, poradnictwa zawodowego i informacji zawodowej. K_W02++; K_W03++. W2. Ma wiedzę i funkcjonowaniu instytucji i organizacji realizujących zadania z zakresu poradnictwa zawodowego. K_W07++. W3. Zna zasady etyczne stosowane w obszarze poradnictwa. K_W08++. U1. Potrafi analizować rozwój zawodowy człowieka z perspektywy różnych teorii. K_U01++; K_U02++; K_U03++. K1. Przejawia gotowość do stosowania zasad etyki w pracy doradczej. K_K03+. K2 . Wykazuje wrażliwość na problemy edukacyjne związane z przygotowaniem zawodowym. K_K02+; K_K04+. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.