Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Poradnictwo zawodowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PRS.2SIII.22
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Poradnictwo zawodowe
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Strona przedmiotu: https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=8406
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

Zajęcia online - 30


Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 30

Łączna liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 1


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Przygotowanie się do ćwiczeń - 20

Studiowanie literatury - 10

Przygotowanie się do zaliczenia - 30

Łączna liczba godzin niekontaktowych - 60

Łączna liczna punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 2

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu -3

1 ECTS - 25 godzin


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1, W2, U1 - Kolokwium pisemne

W3, U1, K1, K2 - Analiza indywidualnego przypadku


Pełny opis:

Przedmiot ma na celu pogłębienie wiedzy studentów na temat zagadnień dotyczących poradnictwa zawodowego.

Literatura:

Literatura obowiązkowa

Pozycje zwarte i ciągłe

1.Bańka, A. (1995). Zawodoznawstwo doradztwo zawodowe pośrednictwo pracy. Psychologiczne metody i strategie pomocy bezrobotnym.

Poznań: PRINT-B.

2. Bednarczyk, H., Figurski, J., Żurek, M.(red.). (2006). Pedagogika pracy. Doradztwo zawodowe. Radom: WSP TWP.

3. Drabik-Podgórna, V. (2005). Innowacja edukacyjna w poradnictwie zawodowym. Aplikacja rozwiązań francuskich. Kraków: Impuls.

4. Guichard, J., Huteau, M. (2005). Psychologia orientacji i poradnictwa zawodowego. Kraków: Impuls.

5. Kukla, D., Bednarczyk, Ł. (2010). Poradnictwo zawodowe dla osób z grupy szczególnego ryzyka. Warszawa: Difin.

6. Parzęcki, R., Symela, K., Zawadzki, B. (1995). Orientacja i Poradnictwo zawodowe. Materiały informacyjno-metodyczne. Radom: Zawadzki : Orientacja i poradnictwo zawodowe Materiały informacyjno- metodyczne, Instytut Technologii Eksploatacji.

7. Szatur-Jaworska, B., Błędowski, P., Dzięgielewska, M. (2006). Podstawy gerontologii społecznej. Warszawa: ASPRA-JR.

8. Wojtasik, B. (1993). Doradca zawodu. Studium teoretyczne z zakresu poradoznawstwa. Warszawa: PWN.

9. Wojtasik, B. (red.). (2005). Poradnictwo zawodowe [w:] Pilch T. (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, T. IV. Warszawa: Żak.

Literatura dodatkowa

1. Chojnacki, W., Balasiewicz, A. (2005). Człowiek w nowoczesnej organizacji. Wybrane problemy doradztwa i zawodowego i personalnego. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.

2. Kargulowa, A. (2004). O teorii i praktyce poradnictwa. Odmiany porado znawczego dyskursu. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN.

3. Kołaczek, B. (2009). Dyskryminacja kobiet w zatrudnieniu. „Polityka Społeczna", nr 5-6.

4. Skłodowski, H. (red.). (2005). Psychologiczna problematyka doradztwa zawodowego. Materiały do studiowania. Tom I i II. Łódź: UŁ,

5. Stopińska - Pająk, A.(red.). (2005). Edukacja dorosłych. Doradca zawodowy. Rynek pracy. Warszawa: Szkoła Pedagogiczna TWP.

Efekty uczenia się:

W1. Zna terminologię z zakresu doradztwa zawodowego, poradnictwa zawodowego i informacji zawodowej. K_W02++; K_W03++.

W2. Ma wiedzę i funkcjonowaniu instytucji i organizacji realizujących zadania z zakresu poradnictwa zawodowego. K_W07++.

W3. Zna zasady etyczne stosowane w obszarze poradnictwa. K_W08++.

U1. Potrafi analizować rozwój zawodowy człowieka z perspektywy różnych teorii. K_U01++; K_U02++; K_U03++.

K1. Przejawia gotowość do stosowania zasad etyki w pracy doradczej. K_K03+.

K2 . Wykazuje wrażliwość na problemy edukacyjne związane z przygotowaniem zawodowym. K_K02+; K_K04+.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)