Przedmiot fakultatywny : Pozyskiwanie i rozwój zasobów ludzkich
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PRS.2SIII.fak14 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przedmiot fakultatywny : Pozyskiwanie i rozwój zasobów ludzkich |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 1. Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Ćwiczenia - 30 godz. Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego – 30 godz. Liczba punktów ECTS za aktywność z udziałem nauczyciela akademickiego – 1 pkt ECTS 2. Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): a) studiowanie literatury - 20 godz., b) przygotowanie się do zaliczenia - 10 godz. Łączna liczba godzin niekontaktowych – 30 godz. Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe – 1 pkt ECTS Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu – 60 godz. = 2 pkt ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Kolokwium pisemne - W01, W02, W03, W04, U01 Dyskusja dydaktyczna - K01 |
Pełny opis: |
Przedmiot ma za zdanie zapoznać studentów z podstawową wiedzą dotycząca procesów pozyskiwania oraz rozwoju pracowników w organizacjach (instytucjach, przedsiębiorstwach). Wiedza i umiejętności pozyskane podczas tego kursu umożliwią zrozumienie podstawowych procesów jakim podlegają w organizacjach pracownicy, jak również przygotują do podejmowania własnych działań w przyszłej pracy zawodowej w zakresie planowania, rekrutacji, selekcji oraz szeroko rozumianego rozwoju zasobów ludzkich. |
Literatura: |
1. Monika Kostera, Zarządzanie personelem, Warszawa 1994, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. 2. Eugene McKenna, Nic Beech, Zarządzanie zasobami ludzkimi, War-szawa 1999, Wyd. Felberg SJA. 3. Michael Armstrong, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategia i dzia-łanie, Kraków 1998, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu. 4. Kazimierz Piotrowski, Marek Świątkowski, Kierowanie zespołami ludzi, Warszawa 2000, Dom Wydawniczy Bellona. 5. Maria Wanda Kopertyńska, Motywowanie pracowników. Teoria i praktyka, Warszawa 2008, Wyd. Placet. |
Efekty uczenia się: |
W01 - Student wymienia i opisuje etapy procesu planowania w organizacjach, jego uwarunkowania oraz rodzaje planów, trendów i prognoz podaży i popytu na personel - K_W03, K_W04. W02 - Student charakteryzuje istotę procesów rekrutacji i selekcji w organizacjach, wymienia ich etapy i rodzaje, a także techniki wraz z uwarunkowaniami ich stosowania - K_W03, K_W04. W03 - Student zna i opisuje główne obszary rozwoju zasobów ludzkich w organizacjach (ocena pracy, zarządzanie wynagrodzeniami, szkolenia i rozwój osobisty) i charakteryzuje ich zalety i ograniczenia - K_W03, K_W06. W04 - Student identyfikuje i objaśnia podstawowe teorie i metody motywowania pracowników i kadry menedżerskiej - K_W06. U01 - Student, w oparciu o analizę wybranych czynników, potrafi właściwie dobrać techniki rekrutacji, selekcji, rozwoju pracowników (w różnych aspektach) oraz adekwatne do hipotetycznej sytuacji metody ich motywowania do pracy - K_U03. K01 - Student rozumie potrzebę podmiotowego traktowania pracowników i uwzględniania ich indywidualnych potrzeb w celach i strategii działania organizacji - K_K07. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.