Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Promocja zatrudnienia i instytucje rynku pracy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PRS.2SIV.4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Promocja zatrudnienia i instytucje rynku pracy
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Brak.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

Ćwiczenia - 15

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 15

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 0,5


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Przygotowanie się do ćwiczeń, studiowanie literatury - 8

Przygotowanie projektu case study - 7

Łączna liczba godzin niekontaktowych - 15

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 0,5

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 1

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1, W2, W3 - kolokwium pisemne

U1, U2, K1 - projekt case study

Pełny opis:

Przedmiot służy poznaniu podstawowych instrumentów polityki na rynku pracy w zakresie promocji zatrudnienia oraz instytucji realizujących jej cele.

Kurs składa się wyłącznie z zajęć ćwiczeniowych i obejmuje problematykę wybranych zjawisk i mechanizmów funkcjonowania rynku pracy, różnych aspektów współczesnego bezrobocia oraz instytucji rynku pracy.

Literatura:

Literatura obowiązkowa

Pozycje zwarte i ciągłe

1. Borkowski, T., Marcinkowski, A. (1999). Socjologia bezrobocia. Katowice: Wydawnictwo Śląsk.

2. Borowska, M., Branka, M. (red.). (2010). Równość szans kobiet i mężczyzn a rynek pracy. Poradnik dla Instytucji Rynku Pracy. Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich.

3. Kłos, B. (2011). Dyskryminacja ze względu na wiek osób starszych na polskim rynku pracy. Studia BAS, Nr 2(26).

4. Pilch, J., Bezrobocie – nowa kwestia społeczna [w:] Pilch, T., Lepalczyk, I. (red.). (1995). Pedagogika społeczna. Człowiek w zmieniającym się świecie. Warszawa: Wydawnictwo Żak.

5. Przez współpracę do sukcesu. Partnerstwo lokalne na rynku pracy (2007). Departament Rynku Pracy MPiPS, Warszawa: MPiPS.

6. Reszke, I. (1999). Wobec bezrobocia: opinie, stereotypy. Katowice: Wydawnictwo Śląsk.

7. Unolt, J. (1999). Ekonomiczne problemy rynku pracy. Katowice: Wydawnictwo Śląsk.

Źródła internetowe

8. http://rynekpracy.org/ (data dostępu: 25.02.2020).

Akty normatywne

9. Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, Dz.U.2019.0.1482 - stan prawny aktualny na dzień: 25.02.2020 r.

10. Ustawa z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym, Dz.U.2020.0.176 - stan prawny aktualny na dzień: 25.02.2020 r.

Efekty uczenia się:

W1. Student zna terminologię używaną w obszarze promocji zatrudnienia na poziomie rozszerzonym. K_W01.

W2. Student charakteryzuje instytucje rynku pracy, zna ich cele działania, strukturę organizacyjną, podstawy prawne funkcjonowania. K_W07.

W3. Student ma pogłębioną wiedzę o standardach , procedurach i dobrych praktykach stosowanych w instytucjach rynku pracy. K_W07

U1. Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do szczegółowego opisu i analizowania przyczyn i przebiegu stanu bezrobocia. K_U01

U2. Student posiada umiejętność przewidywania potrzeb społecznych i rozpoznawania zasobów indywidualnych i społecznych. K_U01, K_U02.

K1. Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy konstruując programy pomocowe, pracując w wolontariacie. K_K03

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)