Promocja zatrudnienia i instytucje rynku pracy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PRS.2SIV.4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Promocja zatrudnienia i instytucje rynku pracy |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Ćwiczenia - 15 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 15 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 0,5 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się do ćwiczeń, studiowanie literatury - 8 Przygotowanie projektu case study - 7 Łączna liczba godzin niekontaktowych - 15 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 0,5 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 1 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1, W2, W3 - kolokwium pisemne U1, U2, K1 - projekt case study |
Pełny opis: |
Przedmiot służy poznaniu podstawowych instrumentów polityki na rynku pracy w zakresie promocji zatrudnienia oraz instytucji realizujących jej cele. Kurs składa się wyłącznie z zajęć ćwiczeniowych i obejmuje problematykę wybranych zjawisk i mechanizmów funkcjonowania rynku pracy, różnych aspektów współczesnego bezrobocia oraz instytucji rynku pracy. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa Pozycje zwarte i ciągłe 1. Borkowski, T., Marcinkowski, A. (1999). Socjologia bezrobocia. Katowice: Wydawnictwo Śląsk. 2. Borowska, M., Branka, M. (red.). (2010). Równość szans kobiet i mężczyzn a rynek pracy. Poradnik dla Instytucji Rynku Pracy. Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich. 3. Kłos, B. (2011). Dyskryminacja ze względu na wiek osób starszych na polskim rynku pracy. Studia BAS, Nr 2(26). 4. Pilch, J., Bezrobocie – nowa kwestia społeczna [w:] Pilch, T., Lepalczyk, I. (red.). (1995). Pedagogika społeczna. Człowiek w zmieniającym się świecie. Warszawa: Wydawnictwo Żak. 5. Przez współpracę do sukcesu. Partnerstwo lokalne na rynku pracy (2007). Departament Rynku Pracy MPiPS, Warszawa: MPiPS. 6. Reszke, I. (1999). Wobec bezrobocia: opinie, stereotypy. Katowice: Wydawnictwo Śląsk. 7. Unolt, J. (1999). Ekonomiczne problemy rynku pracy. Katowice: Wydawnictwo Śląsk. Źródła internetowe 8. http://rynekpracy.org/ (data dostępu: 25.02.2020). Akty normatywne 9. Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, Dz.U.2019.0.1482 - stan prawny aktualny na dzień: 25.02.2020 r. 10. Ustawa z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym, Dz.U.2020.0.176 - stan prawny aktualny na dzień: 25.02.2020 r. |
Efekty uczenia się: |
W1. Student zna terminologię używaną w obszarze promocji zatrudnienia na poziomie rozszerzonym. K_W01. W2. Student charakteryzuje instytucje rynku pracy, zna ich cele działania, strukturę organizacyjną, podstawy prawne funkcjonowania. K_W07. W3. Student ma pogłębioną wiedzę o standardach , procedurach i dobrych praktykach stosowanych w instytucjach rynku pracy. K_W07 U1. Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do szczegółowego opisu i analizowania przyczyn i przebiegu stanu bezrobocia. K_U01 U2. Student posiada umiejętność przewidywania potrzeb społecznych i rozpoznawania zasobów indywidualnych i społecznych. K_U01, K_U02. K1. Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy konstruując programy pomocowe, pracując w wolontariacie. K_K03 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.