Tworzenie i zarządzanie projektem socjalnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PRS.52 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Tworzenie i zarządzanie projektem socjalnym |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Wykład- 15 Konwersatorium - 30 Konsultacje- 30 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 75 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 3 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się do konwersatorium 5 Samodzielne przygotowanie projektu 20 Studiowanie literatury 5 Przygotowanie się do egzaminu 20 Łączna liczba godzin nie kontaktowych - 50 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 2 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 5 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Egzamin - W1 Projekt - U1; U2; K3 |
Pełny opis: |
Moduł obejmuje wiedzę z zakresu projektowania socjalnego i zarządzania, zgodnego z zasadami obowiązującymi w UE, a także nabycie umiejętności pisania projektu socjalnego. 1.Cele horyzontalne polityki społecznej UE: walka z wykluczeniem społecznym i marginalizacją grup społecznych i środowisk. 2.Dokumenty strategiczne UE o zasięgu europejskim i o zasięgu krajowym. 3.Programy i projekty w polityce spójności UE: zasady ogólne polityki spójności UE, zasady organizacji pomocy, zasady programowania wieloletniego 4.Priorytety i obszary wsparcia w ramach POKL w okresie programowania 2007-2013 oraz 2014-2020. 5.Programy w okresie 2014-2020:Infrastruktura i środowisko Inteligentny rozwój, Wiedza, Edukacja Rozwój,Polska cyfrowa, Polska Wschodnia, Europejska Współpraca terytorialna, Programy regionalne 6.Podstawy teoretyczne dotyczące projektu: cechy projektu, planowanie projektu, cele i rodzaje projektów, cykl życia projektu 7. Etapy przygotowywania projektu 8. Monitoring i ewaluacja projektu. |
Literatura: |
1. Kotlarska-Michalska A., (red.), Diagnozowanie i projektowanie w pracy socjalnej, Poznań: Wyd. UAM 2. Szymanowska J., (2011) Ewaluacja w pracy socjalnej – badanie, kształcenia, praktyka, Kraków: Wyd. Impuls 3. Ornacka K., (2003) Ewaluacja między naukami społecznymi i pracą socjalną, Kraków: Wyd. UJ. 4. Chludziński M., Przybylski W., Jak skutecznie napisać projekt socjalny. Poradnik dla potencjalnych projektodawców Europejskiego Funduszu Społecznego, Warszawa 2004. 5. Program Operacyjny Kapitał Ludzki. Nowe strategiczne ramy odniesienia 2007-2013, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa, 2007 6. Staręga-Piasek J., Hryniewicka A., (red.) O potrzebie ewaluacji w pomocy społecznej, Warszawa: Wyd. IRSS. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA W1. Posiada pogłębioną wiedze z zakresu polityki społecznej UE oraz na temat priorytetów i obszarów wsparcia w okresie programowania 2007-2013 oraz 2014-2020 -K_W10 UMIEJĘTNOŚCI U1. Samodzielnie planuje i realizuje oryginalne i innowacyjne projekty działań socjalnych K_U04; K_U08; U2. Potrafi sporządzić wniosek o przyznanie środków na realizację profesjonalnego projektu socjalnego oraz kierować realizacją projektu - K_U11 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1. Umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów socjalnych, uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne- K_K05 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.