Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Asystentura rodzin

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PRS.65
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Asystentura rodzin
Jednostka: Pracownia Animacji Kultury
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawy pracy socjalnej.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):

Ćwiczenia: 15

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego: 15

Liczba punktów ECTS z Udziałem nauczyciela akademickiego: 0,5


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Przygotowanie do ćwiczeń: 5

Studiowanie literatury: 5

Przygotowanie się do zaliczenia: 5

Łączna liczba godzin niekontaktowych: 15

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe: 0,5

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu: 1

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1 - prezentacja

U1 - U2 - prezentacja, analiza przypadku

K1 - analiza przypadku

Pełny opis:

Student poznaje podstawy prawne pracy asystenta rodzin, definicje asystenta i asystentury. Zapoznaje się z wymaganiami wobec kandydatów na asystentów rodzin, celami i zadaniami asystenta. Opracowuje plan pracy z rodziną w oparciu o metody działania asystenta ze szczególnym uwzględnieniem Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach oraz metod, technik i narzędzi PSR.

Literatura:

1. Dunajska A., Dunajska D., Klein B., Asystentura w pomocy społeczenej. Poradnik dla pracowników socjalnych, Warszawa 2011.

2. Krasiejko I., Metodyka działania asystenta rodziny. Różne modele pracy socjalnej i terapeutycznej z rodziną, Katowice 2012.

3. Krasiejko I., Zawód asystenta rodziny w procesie profesjonalizacji. Wstęp do teorii i praktyki nowej profesji społecznej, Toruń 2013.

4. Krasiejko I., Praca socjalna w praktycze asystenta rodziny. Przykład Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach, Katowice 2013.

5. Pomoc społeczna wobec rodzin. Interdyscyplinarne rozważania o publicznej trosce o dziecko i rodzinę, red. D. Trawkowska, Toruń 2013.

Efekty uczenia się:

W1. Zna wybrane metody i narzędzia opisu sytuacji i zjawisk będących przyczyną trudnego położenia rodziny i jej członków oraz zna obowiązki i powinności moralne obowiązujące asystenta rodziny (K_W10, K_W16).

U1. Wyszukuje, analizuje, ocenia , selekcjonuje i stosuje informacje dotyczące sytuacji i zjawisk będących przyczyną trudnego położenia rodziny i jej członków (analiza case study) (K_U01).

U2. Sporządza plan pracy z rodziną, określa cele i efekty działań, precyzuje rolę każdego z uczestników biorących udział w pomocy rodzinie (analiza przypadku) (K_U04).

K1. Jest wrażliwy na sytuację i potrzeby rodzin znajdujących się w trudnym położeniu oraz wykazuje się empatycznym rozumieniem innych ludzi, gotowością do tolerancji i akceptacji odmienności (K_K07).

Praktyki zawodowe:

Moduł nie wymaga realizacji praktyk przedmiotowych.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)