Psychologia emocji i motywacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PS-MS/2s.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia emocji i motywacji |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) 30 (obecność na wykładach) + 30 (obecność na konwersatoriach) = 60 godzin, co odpowiada 2 punktom ECTS Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 60 godziny Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 2 ECTS Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) - bieżące przygotowanie do zajęć ćwiczeniowych: 15x3godz.=45godz. - przygotowanie do dwu kolokwiów zajęć ćwiczeniowych: 18 godz. - opis i interpretacja uzyskanych wyników oraz opracowanie raportu z badań: 12 godz (opracowanie raportu nie jest realizowane od roku 2019/20 , w tych latach ta część godzin jest przeznaczona na interpretację wyników). - przygotowanie do egzaminu (45 godz.) Łączna liczba godzin niekontaktowych 120 godzin Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 4 ECTS Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu: 6 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | do roku akademickiego 2018/2019: Egzamin - W1, W2, W3, U1, U2, KS1, KS2, KS3 Kolokwia - W1, W2, W3, U1, U2, KS1, KS2, KS3 Raport z badania technikami poznanymi na ćwiczeniach- U3 od roku akademickiego 2019/2020: Egzamin - W1, W2, W3, U1, U2, U3 KS1, KS2, KS3 Kolokwia - W1, W2, W3, U1, U2, U3, KS1, KS2, KS3 |
Pełny opis: |
Moduł obejmuje wiedzę z zakresu teorii emocji i motywacji w ujęciu psychologicznym. Umożliwia zrozumienie procesu emocjonalnego i motywacyjnego, jego właściwości oraz specyfiki na gruncie różnych ujęć teoretycznych, począwszy od psychologii klasycznej do propozycji współczesnych. Umożliwia poznanie mechanizmów kierujących zachowaniem emocjonalnym i motywacyjnym człowieka. |
Literatura: |
1. Niedenthal P., Ric F. (2019). Psychology of Emotion. Routledge. 2. Barrett, L., Lewis, M., Haviland-Jones, J.M. (2018) (red.). Handbook of Emotions. Guilford Press. 3.Shiota M., Kalat J. (2018). Emotion. Oxford. 4. Czapiński, J. (2017). Psychologia szczęścia. Warszawa: Scholar. 5. Barret, L., Russel, J. (2015). (eds).The Psychological Construction of Emotion. The Guilford Press. 6. Ekman, P., Davidson, R.J. (red.). (1999). Natura emocji. Podstawowe pytania. Gdańsk: GWP. 7. Łosiak W. (2010). Psychologia emocji. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. 8. Gawda, B. (2011). Skrypty miłości, nienawiści i lęku u osób antyspołecznych. Warszawa: Difin. 9. Gawda. B. (2017). Struktura pojęć emocjonalnych. Wykorzystanie technik fluencji werbalnej. Lublin: UMCS. 10. Gawda, B. Kosacka, K., Banaszkiewicz, P. (2020). Psychologia emocji pokolenia digital natives. Lublin: UMCS. 11. Kosacka, K. (2019). Język i parajęzyk wypowiedzi o emocjach. Podmiotowe uwarunkowania. Lublin: UMCS. 12. Maruszewski T., Doliński D., Łukaszewski W., Marszał-Wiśniewska M. (2018). Emocje i motywacja. W: J. Strelau, D. Doliński (red.), Psychologia akademicka. Podręcznik. Tom II. Gdańsk: GWP. 13. Wojciszke B. (2017). Psychologia miłości. GWP. 14. Zaleski Z. (1998). Od zawiści do zemsty. Społeczna psychologia kłopotliwych emocji. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”. 15. Gasiul H. (red.) (2019). Metody badania emocji i motywacji. Warszawa: Difin. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA - ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE W1. podejścia teoretyczne powstałe na gruncie psychologii emocji i motywacji (włącznie z odniesieniami do dziedzin, z którymi te obszary są powiązane) - K_W02, K_W03 W2. mechanizmy związane z funkcjonowaniem emocjonalnym i motywacyjnym człowieka w różnych kontekstach - K_W06 W3. istotę różnych metod mających na celu opis i wyjaśnienie funkcjonowania emocjonalnego i motywacyjnego człowieka - K_W09 UMIEJĘTNOŚCI - ABSOLWENT POTRAFI: U1. pozyskiwać informacje z różnych źródeł, opisywać, analizować, porównywać i krytycznie oceniać podejścia teoretyczne powstałe na gruncie psychologii emocji i motywacji (włącznie z odniesieniami do dziedzin, z którymi te obszary są powiązane) - K_U01 U2. identyfikować, opisywać i wyjaśniać mechanizmy związane z funkcjonowaniem emocjonalnym i motywacyjnym człowieka w różnych kontekstach - K_U02 U3. charakteryzować istotę różnych metod mających na celu opis i wyjaśnienie funkcjonowania emocjonalnego i motywacyjnego człowieka - K_U03 KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ABSOLWENT JEST GOTOWY DO: KS1. odpowiedzialnego traktowania realizacji zadań dydaktycznych oraz innych zadań wynikających z pełnionej roli studenta - K_K04 KS2. propagowania wiedzy psychologicznej z zakresu psychologii emocji i motywacji - K_K05, K_K07 KS3. podejmowania profesjonalnych, przedsiębiorczych i etycznych działań zmierzających do ustawicznego samorozwoju w zakresie psychologii emocji i motywacji - K_K01, K_K03 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kalina Kosacka | |
Prowadzący grup: | Kalina Kosacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Gawda | |
Prowadzący grup: | Paulina Banaszkiewicz, Barbara Gawda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Gawda | |
Prowadzący grup: | Paulina Banaszkiewicz, Barbara Gawda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.