Fakultet intra i interdyscyplinarny:Droga do odporności psychicznej-budowanie resilience w praktyce edukacyjnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PS-MS/FII.85 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fakultet intra i interdyscyplinarny:Droga do odporności psychicznej-budowanie resilience w praktyce edukacyjnej |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) w formie zajęć dydaktycznych: ćwiczenia: 30 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego: 30 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego: 1,5 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych, w tym studiowanie literatury (łączna liczba godzin w semestrze): 30 Przygotowanie portfolio: 15 Łączna liczba godzin niekontaktowych: 45 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe: 1,5 Łączna liczba punktów ECTS dla przedmiotu: 3,0 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Indywidualne portfolio “Droga do odporności psychicznej” |
Pełny opis: |
Kurs ma na celu przybliżenie studentom koncepcji resilience, rozumianej jako proces pozytywnej adaptacji w obliczu doświadczania przeciwności losu lub traumatycznych wydarzeń. Główny nacisk położony jest na pomoc studentom w budowaniu umiejętności i praktyk ułatwiających resilience w praktyce edukacyjnej. Szczególny nacisk zostanie położony na rolę czynników ochronnych i czynników ryzyka dla resilience. |
Literatura: |
Beltman, S., Mansfield, C., & Price, A. (2011). Thriving not just surviving: A review of research on teacher resilience. Educational research review, 6(3), 185-207. Boczkowska, M. (2020). Resilience rodziny - geneza koncepcji, główne pojęcia, kierunki badań, Niepełnosprawność. Dyskursy pedagogiki specjalnej, nr 37, s. 40-55. Boczkowska, M. (2019). Pojęcie resilience w ujęciu tradycyjnym i współczesnym, Lubelski Rocznik Pedagogiczny, t. 28, z. 4, s. 125-141. Margo. L. Brewer, Gisela van Kessel, Brooke Sanderson, Fiona Naumann, Murray Lane, Alan Reubenson & Alice Carter (2019). Resilience in higher education students: a scoping review, Higher Education Research & Development, 38:6, 1105-1120, DOI:10.1080/07294360.2019.1626810 Masten, A. S. (2001). Ordinary magic: Resilience processes in development. American psychologist, 56(3), 227. Masten, A. S., & Motti-Stefanidi, F. (2020). Multisystem resilience for children and youth in disaster: Reflections in the context of COVID-19. Adversity and resilience science, 1(2), 95-106. Konaszewski, K. (2020). Pedagogika wrażliwa na resilience, Impuls. Wosnitza, M., Delzepich, R., Schwarze, J., O’Donnell, M., Faust, V., & Camilleri, V. (2018). Enhancing teacher resilience: From self-reflection to professional development. In Resilience in Education (pp. 275-288). Springer, Cham. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: Absolwent zna podstawową terminologię dotyczącą koncepcji resilience. K_W03; K_W07; K_W08 Absolwent posiada wiedzę na temat znaczenia resilience i jej wyznaczników w praktyce edukacyjnej. K_W03; K_W07; K_W08 UMIEJĘTNOŚCI: Absolwent potrafi zaprojektować działania wzmacniające resilience dla różnych grup społecznych. K_U01; K_U09; K_U014 KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Absolwent wykazuje gotowość do poszerzania swojej wiedzy i kompetencji w zakresie roli resilience w edukacji, a także do podejmowania samodzielnych działań mających na celu wzmacnianie odporności jednostki. K_K01; K_K05 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Boczkowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Boczkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.