Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet intra i interdyscyplinarny:Współczesne zagrożenia społeczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PS-MS/FII.93
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Fakultet intra i interdyscyplinarny:Współczesne zagrożenia społeczne
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

Ćwiczenia: 30

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego: 30

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego: 1


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

Przygotowanie się do ćwiczeń: 30

Przygotowanie prac pisemnych i prezentacji: 20

Studiowanie literatury: 10

Łączna liczba godzin niekontaktowych: 60

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe: 2


Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu: 3

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Przygotowanie i prezentacja wybranego zagadnienia związanego ze współczesnymi zagrożeniami społecznymi.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przybliżenie studentom współczesnych zagrożeń społecznych takich jaki uzależnienia behawioralne, zanik relacji społecznych, migracje zarobkowe czy konflikty zbrojne. Znajomość zagrożeń będzie bez wątpienia wpływała na lepsze rozumienie zachowań jednostek i grup społecznych.

Literatura:

1. J. Bulska, Zagrożenia zdrowia chorobami cywilizacyjnymi, Impuls, 2008

2. Lada A., Cyberuzależnienia jako przykład uzależnień behawioralnych wśród młodych dorosłych – diagnoza zjawiska (w:) E. Żuchowska - Kotlarz, A. Tokarski (red.), Wirtualna rzeczywistość w perspektywnie nauk społecznych - pedagogiki, psychologii i zarządzania, Wydawnictwo Akademii Handlowej Nauk Stosowanych w Radomiu, 2022

3. P. Majer, A. Urbanek, Bezpieczeństwo społeczne. Ewolucja, instytucje, zagrożenia, Editions, 2016

4. A. Nowak, E. Wysocka, Problemy i zagrożenia społeczne we współczesnym świecie, Ślask, 2003

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W1. Ma pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, wiedzę szczegółową z zakresu psychologicznych procesów leżących u podstaw percepcji społecznej i funkcjonowania społecznego.

W2. Ma pogłębioną wiedzę o charakterze psychologii i nauk pokrewnych (nauki społeczne) i wzajemnych relacjach.

Umiejętności:

U1. Rozumie i wyjaśnia funkcjonowanie człowieka w otoczeniu w oparciu o wiedzę teoretyczną i empiryczną w zakresie podstawowych i stosowanych subdyscyplin psychologii.

U2. Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu nauk pokrewnych psychologii do opisu i wyjaśniania zjawisk natury psychologicznej.

Kompetencje:

K1. Docenia znaczenie profesjonalizmu i etycznych aspektów działań psychologa oraz aktywnie propaguje takie zachowania.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Lada
Prowadzący grup: Anna Lada
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0