Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium doktoranckie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PS-SDIII/V
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium doktoranckie
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) 20 w semestrze

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1,5 (w semestrach: I-VI w każdym po 1,5 pkt, w semestrach VII-VIII po 2 punkty)

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 13


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

ocena opracowanych przez doktoranta w danym semestrze elementów projektu doktorskiego (ocena w indeksie i karcie egzaminacyjnej)

- ocena opisowa postępów w pracy doktorskiej na podstawie kolejno zrealizowanych zadań pod kątem zaplanowania i zrealizowania projektu badawczego (opinia promotora na koniec każdego roku akademickiego) (ocena w indeksie i karcie egzaminacyjnej) - W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4

semestralna rejestracja postępu w realizacji pracy doktorskiej - K1, K2, K3


Pełny opis:

Celem zajęć jest praca z doktorantem na ukończeniem dysertacji - zgodnie z harmonogramem prac określonym przez poszczególnych promotorów.

Moduł obejmuje zaawansowaną wiedzę z zakresu prowadzenia badań naukowych w zakresie psychologii. Zajęcia ukierunkowane są na przygotowanie przez doktorantów rozprawy doktorskiej spełniającej wymagania metodologiczne wobec prac naukowych w naukach społecznych, w dyscyplinie pedagogiki.

W kolejnych semestrach doktoranci realizują poszczególne etapy postępowania badawczego, których efektem ma być obroniona do końca IV roku dysertacja doktorska.

Literatura:

Zgodna z indywidualną tematyka prac

Efekty uczenia się:

1: Posiada – oparciu o literaturę rodzimą oraz obcojęzyczną – zaawansowaną wiedzę o współczesnym dorobku naukowym w zakresie wybranego obszaru pedagogiki i dziedzin pokrewnych. - KW_01; KW_02

W2: Posiada pogłębioną wiedzę o metodach i narzędziach pozyskiwania danych, dotyczących zjawisk pedagogicznych ( ich opisu i wyjaśnienia). - KW_02

W3: Zna wielość podejść metodologicznych w pedagogice oraz zróżnicowanie paradygmatów w badaniach pedagogicznych, uwzględniających najnowsze, osiągnięcia naukowe – polskie i światowe - K_W03

U1: Potrafi pozyskiwać informacje niezbędne do poprawnej realizacji projektu doktorskiego z literatury, także obcojęzycznej, baz danych i innych źródeł - K_U01

U2: Potrafi samodzielnie sformułować i uzasadnić oryginalne, złożone hipotezy badawcze – w oparciu o krytyczną ocenę dotychczasowej wiedzy pedagogicznej - i zaplanować adekwatną procedurę badawczą z wykorzystaniem: odpowiednich metod pomiaru oraz zaawansowanych procedur i technik weryfikacji danych. - K_U03; K_U04; K_U05

U3: Posiada umiejętność argumentowania, formułowania własnych poglądów, formułowania wniosków oraz tworzenia syntez problemowych - K_ U06

U4: Potrafi prognozować, interpretować i klasyfikować procesy i zjawiska pedagogiczne. - K_ U06

K1: Odpowiedzialnie i rzetelnie projektuje wykonuje i opisuje zadania badawcze - K_K02, K_K04

K2: Ma świadomość przynależności do wspólnoty naukowej, konieczności kierowania się wyznaczonymi przez nią zasadami etycznymi oraz odpowiedzialności za jej rozwój i znaczenie dla kształtowania się nowoczesnego społeczeństwa wiedzy - K_K02; K_K03

K3: Docenia znacznie samorozwoju, samodzielnie i krytycznie dąży do znaczącego poszerzania wiedzy i umiejętności - K_K05

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-cf0b884f2 (2024-04-02)