Seminarium doktoranckie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PS-SDIII/V |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium doktoranckie |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) 20 w semestrze Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1,5 (w semestrach: I-VI w każdym po 1,5 pkt, w semestrach VII-VIII po 2 punkty) Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 13 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | ocena opracowanych przez doktoranta w danym semestrze elementów projektu doktorskiego (ocena w indeksie i karcie egzaminacyjnej) - ocena opisowa postępów w pracy doktorskiej na podstawie kolejno zrealizowanych zadań pod kątem zaplanowania i zrealizowania projektu badawczego (opinia promotora na koniec każdego roku akademickiego) (ocena w indeksie i karcie egzaminacyjnej) - W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4 semestralna rejestracja postępu w realizacji pracy doktorskiej - K1, K2, K3 |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest praca z doktorantem na ukończeniem dysertacji - zgodnie z harmonogramem prac określonym przez poszczególnych promotorów. Moduł obejmuje zaawansowaną wiedzę z zakresu prowadzenia badań naukowych w zakresie psychologii. Zajęcia ukierunkowane są na przygotowanie przez doktorantów rozprawy doktorskiej spełniającej wymagania metodologiczne wobec prac naukowych w naukach społecznych, w dyscyplinie pedagogiki. W kolejnych semestrach doktoranci realizują poszczególne etapy postępowania badawczego, których efektem ma być obroniona do końca IV roku dysertacja doktorska. |
Literatura: |
Zgodna z indywidualną tematyka prac |
Efekty uczenia się: |
1: Posiada – oparciu o literaturę rodzimą oraz obcojęzyczną – zaawansowaną wiedzę o współczesnym dorobku naukowym w zakresie wybranego obszaru pedagogiki i dziedzin pokrewnych. - KW_01; KW_02 W2: Posiada pogłębioną wiedzę o metodach i narzędziach pozyskiwania danych, dotyczących zjawisk pedagogicznych ( ich opisu i wyjaśnienia). - KW_02 W3: Zna wielość podejść metodologicznych w pedagogice oraz zróżnicowanie paradygmatów w badaniach pedagogicznych, uwzględniających najnowsze, osiągnięcia naukowe – polskie i światowe - K_W03 U1: Potrafi pozyskiwać informacje niezbędne do poprawnej realizacji projektu doktorskiego z literatury, także obcojęzycznej, baz danych i innych źródeł - K_U01 U2: Potrafi samodzielnie sformułować i uzasadnić oryginalne, złożone hipotezy badawcze – w oparciu o krytyczną ocenę dotychczasowej wiedzy pedagogicznej - i zaplanować adekwatną procedurę badawczą z wykorzystaniem: odpowiednich metod pomiaru oraz zaawansowanych procedur i technik weryfikacji danych. - K_U03; K_U04; K_U05 U3: Posiada umiejętność argumentowania, formułowania własnych poglądów, formułowania wniosków oraz tworzenia syntez problemowych - K_ U06 U4: Potrafi prognozować, interpretować i klasyfikować procesy i zjawiska pedagogiczne. - K_ U06 K1: Odpowiedzialnie i rzetelnie projektuje wykonuje i opisuje zadania badawcze - K_K02, K_K04 K2: Ma świadomość przynależności do wspólnoty naukowej, konieczności kierowania się wyznaczonymi przez nią zasadami etycznymi oraz odpowiedzialności za jej rozwój i znaczenie dla kształtowania się nowoczesnego społeczeństwa wiedzy - K_K02; K_K03 K3: Docenia znacznie samorozwoju, samodzielnie i krytycznie dąży do znaczącego poszerzania wiedzy i umiejętności - K_K05 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.