Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody statystyczne analizy wyników badań

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PS.3S/II.2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metody statystyczne analizy wyników badań
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

Konwersatorium - 30 godz.

Konsultacje – 3 godz.

Kolokwium - 4 godz.


Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 37

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 1 pkt.


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Przygotowanie się do konwersatorium – 45 godz.

Wykonanie zadania zaliczeniowego – 10 godz.


Łączna liczba godzin nie kontaktowych - 55

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 2 pkt.


Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 3

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

- udział w dyskusji podczas zajęć;

- końcowe zaliczenie pisemne składające się z części testowej oraz zadania praktycznego: wykonanie analiz i interpretacja wyników.

Literatura:

1. Bedyńska S., Brzezicka A. (red.). (2007). Statystyczny drogowskaz. Wyd. SWPS „Academika”, Warszawa.

2. Bedyńska S., Cypryańska M. (red.). (2013). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Wyd. Akademickie „Sedno”, Wyd. SWPS, Warszawa.

3. Ferguson G.A., Takane Y. (1999). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. PWN, Warszawa.

4. Francuz P., Mackiewicz R. (2007). Liczby nie wiedzą skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Wyd. KUL, Lublin.

5. Szymczak W. (2008). Podstawy statystyki dla psychologów. Wyd. “Difin”, Warszawa.

Efekty uczenia się:

Wiedza

1. Rozumie i wyjaśnia specyfikę analiz statystycznych w badaniach empirycznych. K_W03, K_W04

2. Zna warunki i zasady stosowania metod służących weryfikacji hipotez statystycznych. K_W03, K_W04

Umiejętności

1. Umie dostosować odpowiednie metody prezentacji, analizy i opisu danych do sformułowanych problemów badawczych i rodzaju danych. K_U05

2. Interpretuje dane zawarte w raporcie z analiz statystycznych i na ich podstawie potrafi wypowiadać się o badanych zjawiskach. K_U01, K_U05

Kompetencje społeczne

1. Realnie ocenia wartość metod statystycznych wykorzystywanych w analizie wyników badań. K_K04

2. Kieruje się rzetelnością i uczciwością podczas analizowania i interpretowania zebranych danych. K_K03; K_K04

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)