Seminarium doktoranckie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PS.3S/III.1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium doktoranckie |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Ukończone studia wyższe jednolite magisterskie z zakresu psychologii. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | - udział w zajęciach seminaryjnych: 160 godz. - przygotowanie koncepcji teoretycznej i metodologicznej projektu badawczego: 200 godz. - udział w konsultacjach: 40 godz. Łączny nakład pracy studenta: 400 godz. , tzn. 13 pkt ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Zaliczenie z oceną. Ocena postępów w pracy na podstawie kolejno zrealizowanych zadań pod kątem zaplanowania i zrealizowania projektu badawczego. |
Literatura: |
Brzezinski, J. (2003). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. Strelau, J., Doliński, D. (2008). Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom II. Gdańsk: GWP |
Efekty uczenia się: |
01 Doktorant posiada, w oparciu o literaturę rodzimą oraz obcojęzyczną - zaawansowaną wiedzę o współczesnym dorobku naukowym w zakresie wybranego obszaru psychologii (KW_02). Posiada pogłębioną wiedzę o metodach i narzędziach pozyskiwania danych, dotyczących zjawisk psychologicznych (ich opisu i wyjaśniania)(K_W03). Zna wielość podejść metodologicznych w psychologii oraz zróżnicowanie paradygmatów w badaniach psychologicznych, uwzględniających najnowsze światowe osiągnięcia naukowe (K_W04) 02 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, także obcojęzycznej, baz danych i innych źródeł (K_U01, K_U03). Potrafi samodzielnie sformułować i uzasadnić oryginalne, złożone hipotezy badawcze – w oparciu o krytyczną ocenę dotychczasowej wiedzy psychologicznej - i zaplanować adekwatną procedurę badawczą z wykorzystaniem: odpowiednich metod pomiaru oraz zaawansowanych procedur i technik weryfikacji danych. Posiada umiejętność argumentowania, formułowania własnych poglądów , formułowania wniosków oraz tworzenia syntez problemowych. Potrafi prognozować, interpretować i klasyfikować procesy i zjawiska psychologiczne (K_U04, 05, 06). 03 Odpowiedzialnie i rzetelnie projektuje wykonuje i opisuje zadania badawcze Ma świadomość przynależności do wspólnoty naukowej, konieczności kierowania się wyznaczonymi przez nią zasadami etycznymi oraz odpowiedzialności za jej rozwój i znaczenie dla kształtowania się nowoczesnego społeczeństwa wiedzy, Docenia znacznie samorozwoju, samodzielnie i krytycznie dąży do znaczącego poszerzania wiedzy i umiejętności (K_K02, K_K03, K_K04 K_K05). |
Praktyki zawodowe: |
Realizacja indywidualna przez poszczególnych doktorantów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.