Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody jakościowej i ilościowej analizy wyników badań

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PS.3S/III.4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metody jakościowej i ilościowej analizy wyników badań
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z zakresu statystyki i metodologii (nabyta w ramach przedmiotu "Metodologia badań naukowych")

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny realizowane z udziałem nauczyciela: (0,5 pkt ECTS)

- udział w zajęciach konwersatoryjnych: 14h

- udział w kolokwium zaliczeniowym o charakterze praktycznym: 1h


Indywidualna praca studenta: (1 pkt ECTS)

- przygotowanie do kolokwium praktycznego: 30h


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Kolokwium praktyczne polegające na przeprowadzeniu samodzielnej analizy dostarczonych wyników badania

Pełny opis:

Przedmiot składa się z 2 części: część pierwsza dotycząca jakościowych analiz wyników badań realizowana jest na I roku studiów. Druga część dotyczy analiz jakościowych i jej właśnie dotyczy niniejszy opis. Studenci w ramach zajęć nabędą umiejętności stosowania zaawansowanych analiz wielozmiennowych obejmujących złożone plany badawcze, takie jak analiza regresji logistycznej, analiza logarytmiczno-liniowa, konfirmacyjna analiza czynnikowa. Program obejmuje również wprowadzenie do równań strukturalnych tj. analizę mediacji i moderacji oraz analizę ścieżek.

Literatura:

Bedyńska, S., Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczny przewodnik wykorzystania modeli regresji oraz równań strukturalnych. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie SEDNO.

Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS. Londyn: SAGE.

Tabachnik, B.G., Fidell, L.S. (2007). Using multivariate statistics. Boston: Pearson.

Efekty uczenia się:

W01. Zna założenia i warunki stosowania wybranych procedur wnioskowania statystycznego.

U01. Potrafi dobrać metodę analizy statystycznej w zależności od sformułowanych problemów badawczych i rodzaju danych

U02. Trafnie interpretuje dane zawarte w raporcie statystycznym i w oparciu o nie weryfikuje postawione hipotezy badawcze.

K01. Kieruje się rzetelności i uczciwością podczas opracowywania i interpretowania wyników badań

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)