Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych organizacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-RZL.2NII.SSR6 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych organizacji |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Brak |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Aktywność na zajęciach (obecności, min. 80%), zaliczenia cząstkowe wszystkich projektów |
Pełny opis: |
Kurs przygotowuje studentów do planowania procesu określania potrzeb szkoleniowych organizacji w kontekście przyjętej strategii. Wybrane metody i techniki ukierunkowane są na wykorzystanie w procesie APS dokumentacji wytworzonej w przedsiębiorstwie (np. opisów stanowisk pracy, planów rozwoju, ocen pracowniczych) a także kreowanie nowych rozwiązań w sytuacji zmian organizacyjnych. Studenci poznają systemowe rozwiązania optymalizujące procesy wzmacniania kluczowych (strategicznych) kompetencji organizacji. |
Literatura: |
Kopijer P., 2020, Kompendium zarządzania szkoleniami, Wydawnictwo PANKO Gliwice, Boydell, T. i M. Leary 2001. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych, Kraków: Oficyna Ekonomiczna Kossowska, M. i I. Sołtysińska 2002, Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, Kraków: Oficyna Ekonomiczna. Rae L. 2016, Planowanie i projektowanie szkoleń. Kraków Różański A., Rozwój zasobów ludzkich w organizacji, Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin 2014 Różański A., Bojar E. (red.), Praktyka zarządzania wiedzą w obszarze rozwoju potencjału pracowniczego, Lublin 201 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: Student ZNA I ROZUMIE K_W04 Fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji; oczekiwania społeczne i rynkowe determinowane zmiennymi uwarunkowaniami otoczenia z uwzględnieniem potrzeb pracodawców i pracowników oraz konieczność profesjonalnej aktywności ukierunkowanej na rzecz wspierania jednostek i grup w rozwoju zawodowym i społecznym. P7U_W P7S_WK K_W05 W pogłębionym stopniu poglądy na temat wybranych zjawisk, struktur, instytucji społecznych i więzi społecznych, prawidłowości rządzące procesami dokonujących się w nich zmian oraz metody i teorie z zakresu szeroko rozumianej problematyki rozwoju potencjału pracowniczego w organizacjach. P7U_W P7S_WK UMIEJĘTNOŚCI: student POTRAFI KU-01 Wykorzystywać posiadaną wiedzę do analizowania różnych aspektów funkcjonowania ludzi w sytuacji pracy; odpowiednio do potrzeb planować, organizować, wdrażać działania prorozwojowe, w tym coachingowe i szkoleniowe, dokonywać krytycznej oceny ich przydatności i skuteczności przy formułowaniu i rozwiązywaniu złożonych i nietypowych problemów na poziomie jednostki oraz organizacji; identyfikować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne, kulturowe, prawne.P7U_U P7S_UW K_U02 Wykorzystywać wiedzę z zakresu rozwoju zasobów ludzkich, rozszerzoną o krytyczną analizę jej przydatności do opisu i wyjaśniania procesów i zjawisk społecznych oraz krytycznie dobierać i wykorzystywać różne źródła i informacje z nich pochodzące, formułując własne opinie, oceny i wnioski, jak również krytycznie dobierać właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT). P7U_U P7S_UW KOMPETENCJE SPOŁECZNE: student JEST GOTÓW DO K_K02 Uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów o charakterze poznawczym i praktycznym oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku pojawiania się trudności z samodzielnym rozwiązywaniem problemów, w szczególności obszarze rozwoju zasobów ludzkich. P7U_K P7S_KKK_K04 K-K04 Odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych oraz ma świadomość znaczenia zachowywania się w sposób profesjonalny, rozwijania dorobku zawodowego, podtrzymywania etosu zawodu i przestrzegania zasad etyki zawodowej. P7U_K P7S_KR |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Różański | |
Prowadzący grup: | Andrzej Różański | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.