Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych organizacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-RZL.2NII.SSR6
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych organizacji
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Brak

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Aktywność na zajęciach (obecności, min. 80%), zaliczenia cząstkowe wszystkich projektów

Pełny opis:

Kurs przygotowuje studentów do planowania procesu określania potrzeb szkoleniowych organizacji w kontekście przyjętej strategii. Wybrane metody i techniki ukierunkowane są na wykorzystanie w procesie APS dokumentacji wytworzonej w przedsiębiorstwie (np. opisów stanowisk pracy, planów rozwoju, ocen pracowniczych) a także kreowanie nowych rozwiązań w sytuacji zmian organizacyjnych. Studenci poznają systemowe rozwiązania optymalizujące procesy wzmacniania kluczowych (strategicznych) kompetencji organizacji.

Literatura:

Kopijer P., 2020, Kompendium zarządzania szkoleniami, Wydawnictwo PANKO Gliwice,

Boydell, T. i M. Leary 2001. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych, Kraków: Oficyna Ekonomiczna

Kossowska, M. i I. Sołtysińska 2002, Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, Kraków:

Oficyna Ekonomiczna.

Rae L. 2016, Planowanie i projektowanie szkoleń. Kraków

Różański A., Rozwój zasobów ludzkich w organizacji, Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin 2014

Różański A., Bojar E. (red.), Praktyka zarządzania wiedzą w obszarze rozwoju potencjału pracowniczego, Lublin 201

Efekty uczenia się:

WIEDZA: Student ZNA I ROZUMIE

K_W04 Fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji; oczekiwania społeczne i rynkowe determinowane zmiennymi

uwarunkowaniami otoczenia z uwzględnieniem potrzeb pracodawców i pracowników oraz konieczność profesjonalnej

aktywności ukierunkowanej na rzecz wspierania jednostek i grup w rozwoju zawodowym i społecznym. P7U_W P7S_WK

K_W05 W pogłębionym stopniu poglądy na temat wybranych zjawisk, struktur, instytucji społecznych i więzi społecznych,

prawidłowości rządzące procesami dokonujących się w nich zmian oraz metody i teorie z zakresu szeroko rozumianej

problematyki rozwoju potencjału pracowniczego w organizacjach.

P7U_W P7S_WK

UMIEJĘTNOŚCI: student POTRAFI

KU-01 Wykorzystywać posiadaną wiedzę do analizowania różnych aspektów funkcjonowania ludzi w sytuacji pracy;

odpowiednio do potrzeb planować, organizować, wdrażać działania prorozwojowe, w tym coachingowe i szkoleniowe,

dokonywać krytycznej oceny ich przydatności i skuteczności przy formułowaniu i rozwiązywaniu złożonych i nietypowych problemów na poziomie jednostki oraz organizacji; identyfikować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy

społeczne, kulturowe, prawne.P7U_U P7S_UW

K_U02 Wykorzystywać wiedzę z zakresu rozwoju zasobów ludzkich, rozszerzoną o krytyczną analizę jej przydatności do opisu i

wyjaśniania procesów i zjawisk społecznych oraz krytycznie dobierać i wykorzystywać różne źródła i informacje z nich

pochodzące, formułując własne opinie, oceny i wnioski, jak również krytycznie dobierać właściwe metody i narzędzia, w

tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT). P7U_U P7S_UW

KOMPETENCJE SPOŁECZNE: student JEST GOTÓW DO

K_K02 Uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów o charakterze poznawczym i praktycznym oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku pojawiania się trudności z samodzielnym rozwiązywaniem problemów, w szczególności obszarze rozwoju zasobów ludzkich. P7U_K P7S_KKK_K04

K-K04 Odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych oraz ma

świadomość znaczenia zachowywania się w sposób profesjonalny, rozwijania dorobku zawodowego, podtrzymywania etosu zawodu i przestrzegania zasad etyki zawodowej. P7U_K P7S_KR

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Różański
Prowadzący grup: Andrzej Różański
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0