Academic course development and teaching
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SD.S-AC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Academic course development and teaching |
Jednostka: | Szkoła Doktorska Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=9625 |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | - |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | (tylko po angielsku) work during classes, didactic projects - prepared and presented with the use of ICT tools. |
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) During the course, students learn about the theory and practice of didactic projects, design thinking, critical thinking and the use of ICT in innovative teaching practice. |
Literatura: |
(tylko po angielsku) "Kognitywistyka i Media w Edukacji", English edition 2008, nr 2; DT UNI e-book - Design Thinking, https://phavi.umcs.pl/at/attachments/2019/0118/095611-dt-uni16012019-internet.pdf L. Pokrzycka, Design Thinking. Theory and Teaching Practice, "Kognitywistyka i Media w Edukacji" 2018, nr 2, p. 165-177; L. Pokrzycka, New Methods of Teaching in English, (w:) Bridging Languages and Cultures. Linquistics, Translation Studies and Intercultural Communication, ed. G. Dreijers, A. Dubova, J. Veckracis, Berlin 2019, p. 165-177; L. Pokrzycka, "Open pedagogy" in the practice of teaching in higher education, (w:) Open Education Global Conference 2018, https://repository.tudelft.nl/islandora/object/uuid%3A4e90606a-59e5447f-9d63-d5915762da15; Ennis, Robert H., Critical thinking. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall. Ennis, Robert H., Critical thinking dispositions: Their nature and assessability. Informal Logic, 18, 2 & 3, 165-182. Jo Shan FuI, ICT in Education: A Critical Literature Review and Its Implications, International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology (IJEDICT), 2013, Vol. 9, Issue 1, pp. 112-125 |
Efekty uczenia się: |
(tylko po angielsku) K_W02 - Acquainting with the theoretical foundations and practice of innovative teaching, K_U06 Application of Design Thinking in higher education, K_U06 Critical Thinking in teaching practice, K_U06 Projects in teaching at the higher education level. K_K03 After lectures and exercises the student will be able to design iK_K03 nnovative classes at the higher education level with the use of techniques and methods related to projects, DT, CF and ICT. K_K03 Learning didactics online will be additional effects. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Lidia Pokrzycka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.