Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wychowanie fizyczne - Badminton

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: UMCS-BADM-WF30
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wychowanie fizyczne - Badminton
Jednostka: Centrum Kultury Fizycznej
Grupy: Wychowanie fizyczne 30h niewliczane do średniej
Strona przedmiotu: http://www.umcs.pl
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 0.00 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Wymagania wstępne:

stan zdrowia pozwalający uczestniczyć na zajęciach wychowania fizycznego.

posiadanie stroju i obuwia sportowego. Znajomość zasad bezpieczeństwa i higieny w ćwiczeniach ruchowych. Poznanie ćwiczeń ogólnousprawniających i podstawowych zasad w grach sportowych. Znajomość regulaminu dotyczącego uczęszczania na zajęcia z wychowania fizycznego


Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Aktywny udział studenta w ćwiczeniach 30 godzin

Aktywny udział nauczyciela w ćwiczeniach 30 godzin

Konsultacje 10



Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1-W5 – np. ocena ciągła,

U1-U4 – ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność), zaliczenie praktyczne, testy motoryczne

K1-K4 – ocena ciągła


Pełny opis:

"Celem głównym przedmiotu "Wychowanie fizyczne", jest zainspirowanie studenta do uczestnictwa w aktywności fizycznej. Środkiem do osiągnięcia celu, jest przekazanie wiadomości i umiejętności odnośnie teorii treningu zdrowotnego oraz różnych techniki wykonywania ćwiczeń fizycznych, w poznanych formach ruchu. W ramach wybranych modułów zajęć, student nabywa umiejętności oraz doskonali poznane formy ruchu, ukierunkowane na daną dyscyplinę sportową. Ważną umiejętnością nabywaną podczas zajęć, jest samoocena oraz samokontrola wybranych wskaźników zdrowia. Efektem procesu dydaktycznego, powinien być wykształcony nawyk do uczestnictwa w aktywności fizycznej przez całe życie".

Kształtowanie umiejętności ruchowych z zakresu badmintona:

1. Charakterystyka dyscypliny – definicja, cele, zasady gry, bezpieczeństwo na zajęciach.

2. Podstawowe pozycje gry. Gry i zabawy oswajające z rakietką i lotką.

3. Doskonalenie poruszania się po boisku z rakietką i bez.

4. Prawidłowe trzymanie rakietki (chwyt forhendowy i bekhendowy), odbicia lotki z forhendu i bekhendu w miejscu i w ruchu

5. Technika zagrywki (serw), długi, krótki, forhendowi, bekhendowy, po prostej, po przekątnej.

6. Doskonalenie serwu w grach pojedynczych i podwójnych.

7. Doskonalenie uderzeń (clear, skrót, lob, smecz, uderzenie płaskie) po prostej i po przekątnej boiska.

8. Klir forhendowy – skierowanie lotki z głębi własnego kortu na tył przeciwnika.

9. Smecz (ścięcie) – uderzenie ofensywne.

10. Skrót – gra przy siatce lub z głębi kortu, tak by lotka spadła tuż za siatką na pole przeciwnika.

11. Drajw – płaskie, szybkie zagranie lotki z półkortu.

12. Gry i zabawy stosowane w grze pojedynczej i podwójnej.

13. Elementy taktyczne gry pojedynczej i podwójnej.

14. Zasady gry i punktacja w badmintonie, rodzaje gry: atakująca i obronna.

15. Gra właściwa, przepisy gry i sędziowanie, systemy rozgrywek.

Literatura:

Steler M. Badminton. Program szkolenia dzieci i młodzieży. COS Warszawa 2001

2. Nawara H. Badminton. AWF Wrocław 2009

Efekty uczenia się:

WIEDZA

W1. Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu kultury fizycznej, zdrowia i higieny.

W2. Zna podstawowe zasady i przepisy wybranych dyscyplin sportowych.

W3. Rozumie związki przyczynowo - skutkowe pomiędzy własną aktywnością ruchową a zdrowiem, rozwojem, zaradnością i sprawnością fizyczną.

W4. Rozumie potrzebę zdrowego stylu życia.

W5. Zna reakcje swojego organizmu na wysiłek fizyczny.

UMIEJĘTNOŚCI

U1. Potrafi ocenić rozwój własnej sprawności fizycznej.

U2. Potrafi dostosować rodzaj i intensywność ćwiczeń do własnych potrzeb.

U3. Organizuje działania na rzecz czynnego wypoczynku.

U4. Planuje i organizuje działania na rzecz własnego zdrowia, rozwoju i sprawności fizycznej.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K1. Dostrzega znaczenie aktywności fizycznej i jej wpływ na prawidłowe funkcjonowanie organizmu.

K2. Wykazuje dbałość o kondycję fizyczną i zdrowy styl życia.

K3. Potrafi współpracować w grupie/zespole,

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Janusz Krawczyk, Maciej Tarnowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Janusz Krawczyk, Maciej Tarnowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0