Wychowanie fizyczne - Badminton
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | UMCS-BADM-WF30 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wychowanie fizyczne - Badminton |
Jednostka: | Centrum Kultury Fizycznej |
Grupy: |
Wychowanie fizyczne 30h niewliczane do średniej |
Strona przedmiotu: | http://www.umcs.pl |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
0.00
LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wymagania wstępne: stan zdrowia pozwalający uczestniczyć na zajęciach wychowania fizycznego. posiadanie stroju i obuwia sportowego. Znajomość zasad bezpieczeństwa i higieny w ćwiczeniach ruchowych. Poznanie ćwiczeń ogólnousprawniających i podstawowych zasad w grach sportowych. Znajomość regulaminu dotyczącego uczęszczania na zajęcia z wychowania fizycznego |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Aktywny udział studenta w ćwiczeniach 30 godzin Aktywny udział nauczyciela w ćwiczeniach 30 godzin Konsultacje 10 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1-W5 – np. ocena ciągła, U1-U4 – ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność), zaliczenie praktyczne, testy motoryczne K1-K4 – ocena ciągła |
Pełny opis: |
"Celem głównym przedmiotu "Wychowanie fizyczne", jest zainspirowanie studenta do uczestnictwa w aktywności fizycznej. Środkiem do osiągnięcia celu, jest przekazanie wiadomości i umiejętności odnośnie teorii treningu zdrowotnego oraz różnych techniki wykonywania ćwiczeń fizycznych, w poznanych formach ruchu. W ramach wybranych modułów zajęć, student nabywa umiejętności oraz doskonali poznane formy ruchu, ukierunkowane na daną dyscyplinę sportową. Ważną umiejętnością nabywaną podczas zajęć, jest samoocena oraz samokontrola wybranych wskaźników zdrowia. Efektem procesu dydaktycznego, powinien być wykształcony nawyk do uczestnictwa w aktywności fizycznej przez całe życie". Kształtowanie umiejętności ruchowych z zakresu badmintona: 1. Charakterystyka dyscypliny – definicja, cele, zasady gry, bezpieczeństwo na zajęciach. 2. Podstawowe pozycje gry. Gry i zabawy oswajające z rakietką i lotką. 3. Doskonalenie poruszania się po boisku z rakietką i bez. 4. Prawidłowe trzymanie rakietki (chwyt forhendowy i bekhendowy), odbicia lotki z forhendu i bekhendu w miejscu i w ruchu 5. Technika zagrywki (serw), długi, krótki, forhendowi, bekhendowy, po prostej, po przekątnej. 6. Doskonalenie serwu w grach pojedynczych i podwójnych. 7. Doskonalenie uderzeń (clear, skrót, lob, smecz, uderzenie płaskie) po prostej i po przekątnej boiska. 8. Klir forhendowy – skierowanie lotki z głębi własnego kortu na tył przeciwnika. 9. Smecz (ścięcie) – uderzenie ofensywne. 10. Skrót – gra przy siatce lub z głębi kortu, tak by lotka spadła tuż za siatką na pole przeciwnika. 11. Drajw – płaskie, szybkie zagranie lotki z półkortu. 12. Gry i zabawy stosowane w grze pojedynczej i podwójnej. 13. Elementy taktyczne gry pojedynczej i podwójnej. 14. Zasady gry i punktacja w badmintonie, rodzaje gry: atakująca i obronna. 15. Gra właściwa, przepisy gry i sędziowanie, systemy rozgrywek. |
Literatura: |
Steler M. Badminton. Program szkolenia dzieci i młodzieży. COS Warszawa 2001 2. Nawara H. Badminton. AWF Wrocław 2009 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA W1. Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu kultury fizycznej, zdrowia i higieny. W2. Zna podstawowe zasady i przepisy wybranych dyscyplin sportowych. W3. Rozumie związki przyczynowo - skutkowe pomiędzy własną aktywnością ruchową a zdrowiem, rozwojem, zaradnością i sprawnością fizyczną. W4. Rozumie potrzebę zdrowego stylu życia. W5. Zna reakcje swojego organizmu na wysiłek fizyczny. UMIEJĘTNOŚCI U1. Potrafi ocenić rozwój własnej sprawności fizycznej. U2. Potrafi dostosować rodzaj i intensywność ćwiczeń do własnych potrzeb. U3. Organizuje działania na rzecz czynnego wypoczynku. U4. Planuje i organizuje działania na rzecz własnego zdrowia, rozwoju i sprawności fizycznej. KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1. Dostrzega znaczenie aktywności fizycznej i jej wpływ na prawidłowe funkcjonowanie organizmu. K2. Wykazuje dbałość o kondycję fizyczną i zdrowy styl życia. K3. Potrafi współpracować w grupie/zespole, |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT ŚR CW
CW
CW
CZ CW
CW
PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Janusz Krawczyk, Maciej Tarnowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT ŚR CW
CW
CW
CZ CW
CW
PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Janusz Krawczyk, Maciej Tarnowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.