Język obcy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | UMCS-LJO-1S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język obcy |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=7580 |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Przed rozpoczęciem lektoratu - znajomość języka obcego na poziomie minimum B1. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe - konwersatorium 30 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się do konwersatorium 30 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 1 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Sposób weryfikacji efektów kształcenia: ocena bieżąca, prace zaliczeniowe, pisemne zaliczenie semestru, pisemny egzamin końcowy - ocena bieżąca aktywności na zajęciach zdalnych (obecność i aktywny udział w zajęciach) - ocena z kolokwiów – testów śródsemestralnych (Units Tests) - ocena innych prac * ( np. wystąpienie ustne, prezentacja, domowa praca pisemna ) - pisemne zaliczenie semestru (Progress Test)* - pisemny egzamin końcowy ( po 4 semestrze lektoratu) * Opcja w zależności od grupy |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest poszerzenie wiedzy studenta i doskonalenie jego umiejętności językowych na poziomie średniozaawansowanym. W trakcie zajęć studenci doskonalą sprawności językowe ( czytanie ze zrozumieniem, rozumienie ze słuchu, wypowiedzi ustne i pisemne ) oraz utrwalają i poszerzają wiadomości z zakresu gramatyki i słownictwa. Po zakończeniu lektoratu studenci osiągają poziom B2, zgodnie ze standardami ESOKJ. 120-godzinny kurs języka angielskiego, prowadzony w ramach lektoratu przez 4 semestry, w założeniu pozwala na osiągnięcie poziomu językowego B2 zgodnie ze standardami Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Zajęcia, w formie ćwiczeń, prowadzone w semestrze zimowym 2020/21 w trybie zdalnym odbywają się co tydzień w liczbie 2 jednostek lekcyjnych tygodniowo przez cztery kolejne semestry. Lektorat kończy się zaliczeniem na ocenę po każdym semestrze. Dodatkowo po czwartym semestrze istnieje konieczność przystąpienia do egzaminu końcowego obejmującego zrealizowany materiał w zakresie języka ogólnego jak i specjalistycznego. Celem zajęć jest wyposażenie studenta w umiejętności językowe pozwalające na realizowanie zadań w przyszłym życiu zawodowym, poprzez doskonalenie i rozszerzenie znajomości gramatyki na danym poziomie oraz wprowadzenie słownictwa specjalistycznego, a także ćwiczenie sprawności językowych - czytania ze zrozumieniem, rozumienia ze słuchu, mówienia oraz , w mniejszym stopniu, pisania. Poprzez opracowywane tematy student zapoznaje się z szeroko pojętymi problemami współczesnego świata, zwłaszcza dotyczącymi środowiska przyrodniczego w kontekście zjawisk społeczno-gospodarczych oraz zagadnieniami związanymi ze specyfiką studiowanego kierunku. Zakres tematów obejmuje: zagadnienia z dziedziny współczesnej nauki i technologii, wykorzystania zasobów naturalnych, rozwoju społeczno-gospodarczego, a także relacji międzyludzkich, talentu i kreatywności, różnorodności kultur, obyczajów oraz zachowań. Zaletą kursu jest oparcie go na podręczniku wiodącym English File 4th Edition wydanym przez Oxford University Press i prezentującym poszczególne tematy przez pryzmat różnych kultur i miejsc na ziemi. Jednocześnie podręcznik porządkuje znajomość najważniejszych zagadnień gramatyki języka angielskiego na poziomie B2. Tematyka specjalistyczna oparta jest na podręczniku Professional English in Use for Computers and the Internet, który przede wszystkim wprowadza słownictwo i wyrażenia związane ze studiowanym kierunkiem. |
Literatura: |
1. Christina Latham-Koenig,Clive Oxenden, English File UI 4th Edition, OUP 2019, Student's Book 2. Ch.Latham- Koenig, C.Oxenden, J.Hudson, English File UI 4th Edition, OUP 2019, Workbook 3. Santiago Remacha Esteras, Elena Marco Fabre, Professional English in Use for Computers and the Internet, Cambridge University Press, 2007. 4. Artykuły z czasopism i internetu |
Efekty uczenia się: |
Wiedza; Absolwent zna i rozumie: K_W09 ma wiedzę z zakresu otwartych zasobów Internetowych i zasad ich użytkowania, a także metod pozyskiwania danych w Internecie i reguł wizualnej prezentacji danych K_W11 fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, w tym dotyczące świata kultury i związanych z nią problemów Umiejętności: Absolwent potrafi: K_U01 samodzielnie wyszukiwać i selekcjonować informacje związane z wykorzystaniem technologii cyfrowych w animacji kultury, potrzebami konsumentów w sieci, krytycznie je analizować i syntetyzować i na tej podstawie formułować problemy i proponować ich innowacyjne rozwiązania K_U07 brać udział w debacie oraz przygotowywać wystąpienia publiczne dotyczące kultury, zagadnień nowych mediów, sztuki nowych mediów, teorii mediów oraz społecznych i kulturowych zastosowań Internetu oraz potrafi w tym celu dobrać oraz zastosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne obejmujące między innymi takie formy jak: prezentacje multimedialne, projekty audio-video, infografiki, wizualizacje, aplikacje internetowe lub inne narzędzia ICT K_U08 posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego K_U10 samodzielnie zdobywać wiedzę, planować i realizować własne uczenie się przez całe życie Kompetencje społeczne: Absolwent jest gotów do: K_K01 krytycznej oceny posiadanych i zdobywanych informacji, stałego poszerzania wiedzy na temat relacji społeczeństwa, kultury i mediów oraz wpływu na nie nowych technologii, a także do zasięgania w razie potrzeby opinii eksperckiej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.