Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wychowanie fizyczne - Tenis stołowy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: UMCS-TENISS-WF30
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wychowanie fizyczne - Tenis stołowy
Jednostka: Centrum Kultury Fizycznej
Grupy: Wychowanie fizyczne 30h niewliczane do średniej
Punkty ECTS i inne: 0.00 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

1. Stan zdrowia pozwalający uczestniczyć na zajęciach z tenisa stołowego.

2.Posiadanie stroju i obuwia sportowego.

3.Znajomośc zasad bezpieczeństwa i higieny w ćwiczeniach ruchowych.

4. Znajomość regulaminu CKF UMCS dotyczącego uczęszczania na zajęcia z wychowania fizycznego


Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

0-2

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

zaliczenie na ocenę

ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność)


Pełny opis:

- Nauczanie podstawowych elementów techniki odbić i pracy nóg.

- Nauczanie różnych sposobów zagrywki.

- Różne formy gier /pojedyncza, podwójna/.

- Organizacja zawodów różnymi systemami.

- Znajomość przepisów i sędziowania.

Tematy:

1. Omówienie zasad bezpieczeństwa i higieny w czasie zajęc tenisa stołowego. Zapoznanie z materiałem nauczania i zasadami zaliczenia z zajęc. Zapoznanie z regulamin CKF UMCS dotyczacego uczęszczania na zajęcia z wychowania fizycznego. Podanie informacji o diziałaności sekcji sportowych KU AZS UMCS. Na każdych zajęciach omawiane będą przepisy gry.

2. Ćwiczenia ogólnorozwojowe - szybkość, gibkość, elementy siły, ćwiczenia na zwinność i zwrotność. Różne sposoby trzymania rakietki - dobór sposobu w zależności od indywidualnych predyspozycji. Nauka przyjmowania właściwej postawy wyjściowej przy stole.

- odległość zawodnika od linii końcowej stołu jest zależna od stylu gry.

3. Nauka uderzeń atakujących - forheand i bekhend, doskonalenie poruszania się przy stole. Dobór okładzin i deski do stylu gry.

4. Nauka uderzeń obronnych - strona forheandowa i bekhendowa - przypomnienie o trzymaniu rakietki i postawie przy uderzeniu.

5. Nauka uderzeń pośrednich

- zwykłe przebicie piłki bez rotacji -"piłka pusta" z forhendu i bekhendu

- przystawka pasywna z forhendu i bekhendu

6. Nauka zagrywki - podania - gra uproszczona

- postawa wyjściowa przy wykonywaniu zagrywki

- podanie bez rotacji - piłka pusta

- podanie z rotacją dolną -"podcięcie"

7. Cd. nauki zagrywki - podania - gra uproszczona

- podanie z rotacją górną

- podanie z rotacją boczną

- podanie kombinowane

-nauczamy podań zarówno stroną forhendową jak i bekhendową

-nauczamy podań z krótkim i długim torem lotu piłki

-zwracamy uwagę na wykonanie podania zgodnie zobowiązującymi

przepisami(podrzut piłki na odpowiednią wysokość, wyprostowane palce dłoni, podrzut piłki za linią końcową stołu)

8. Nauka uderzenia podcięciem bekhendem i forhendem, doskonalenie ustawienia i balansu ciała

9. Nauka uderzenia "top-spin" z boczną rotacją piłki z forhendu i bekhendu, przypomnienie o właściwej pracy NN

10. Nauka uderzenia obronnego lobem z forhendu i bekhendu, doskonalenie podcięcia, gra szkolna.

11. Nauka uderzenia "smecz" z forhendu i bekhendu po przekątnej i po prostej, z wykorzystaniem poznanych innych technik poznanych uderzeń.

12. Taktyka gry pojedynczej - ćwiczenia przebicia w róznych wariantach, umiejętność wykorzystania technik obronnych.

13. Doskonalenie poznanych technik ataku, obrony oraz podania stroną forheandową i bekhendową. Gra podwójna - ustawienie graczy, warianty taktyczne.

14. Kształtowanie umiejętności przeplatania działań atakujących, obronnych i atakująco - obronnych. Systemy rozgrywek.

15. Turniej - gra pojedyncza i podwójna. Podsumowanie i omówienie zrealizowanych zadań w semestrze zimowym. Wpisy do indeksów.

Celem głównym przedmiotu "Wychowanie fizyczne", jest zainspirowanie studenta do uczestnictwa w aktywności fizycznej. Środkiem do osiągnięcia celu, jest przekazanie wiadomości i umiejętności odnośnie teorii treningu zdrowotnego oraz różnych techniki wykonywania ćwiczeń fizycznych, w poznanych formach ruchu. W ramach wybranych modułów zajęć, student nabywa umiejętności oraz doskonali poznane formy ruchu, ukierunkowane na daną dyscyplinę sportową. Ważną umiejętnością nabywaną podczas zajęć, jest samoocena oraz samokontrola wybranych wskaźników zdrowia. Efektem procesu dydaktycznego, powinien być wykształcony nawyk do uczestnictwa w aktywności fizycznej przez całe życie

Literatura:

1. Grycan J.: Integralny tenis stołowy, Kraków 2007

2. Hudetz R.: Tenis stołowy 2000, MODEST Łódź 2005

3. kulczycki R.: Tenis stołowy bez tajemnic, Publicat Poznań 2005

4. Latuszkiewicz B.: Alfabet tenisa stołowego, TS Warszawa 1997

5. Klimkowski T.: Tenis stołowy - technika i metodyka treningu, Wydawnictwo Gdańskie - Gdańsk 1995

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Ma uporządkowaną wiedzę ogólną dotyczącą techniki i taktyki w tenisie stołowym.

2. Ma wiedzę na temat funkcjonowania organizmu oraz kształtowania sprawności ruchowej.

3. Wie jak zorganizować zajęcia z tenisa stołowego w czasie wolnym.

Umiejętności:

1. Umiejętność doskonalenie sprawności kondycyjno - koordynacyjnej.

2. Wykorzystania opanowanych umiejętności w aktywności rekreacyjno- sportowej.

3. Posiada wiedzę na temat dbania o zdrowie i bezpieczeństwo własne na zajeciach i poza nimi.

Postawy:

1. Kształtowanie charakteru i właściwych postaw w działaniu indywidualnym i zespołowym.

2. Kształtowanie nawyków etycznego postępowania w życiu sportowym i poza sportowym

3.Student dba o swój rozwój intelektualny i fizyczny.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Wojciech Dankiewicz, Mieczysław Granda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Wojciech Dankiewicz, Mieczysław Granda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0