Wychowanie fizyczne - Trening funkcjonalny studia niestacjonarne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | UMCS-TRENINGF-WF18.Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wychowanie fizyczne - Trening funkcjonalny studia niestacjonarne |
Jednostka: | Centrum Kultury Fizycznej |
Grupy: |
Wychowanie fizyczne 18h niewliczane do średniej |
Strona przedmiotu: | https://www.umcs.pl/ |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Celem głównym przedmiotu "Wychowanie fizyczne", jest zainspirowanie studenta do uczestnictwa w aktywności fizycznej. Środkiem do osiągnięcia celu, jest przekazanie wiadomości i umiejętności odnośnie teorii treningu zdrowotnego oraz różnych techniki wykonywania ćwiczeń fizycznych, w poznanych formach ruchu. W ramach wybranych modułów zajęć, student nabywa umiejętności oraz doskonali poznane formy ruchu, ukierunkowane na daną dyscyplinę sportową. Ważną umiejętnością nabywaną podczas zajęć, jest samoocena oraz samokontrola wybranych wskaźników zdrowia. Efektem procesu dydaktycznego, powinien być wykształcony nawyk do uczestnictwa w aktywności fizycznej przez całe życie - Stan zdrowia pozwalający uczestniczyć w zajęciach wychowania fizycznego. - Posiadanie stroju i obuwia sportowego oraz wody - Znajomość zasad bezpieczeństwa i higieny w ćwiczeniach ruchowych. - Znajomość regulaminu dotyczącego uczęszczania na zajęcia z wychowania fizycznego |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność), zaliczenie praktyczne, testy motoryczne |
Pełny opis: |
Fitness dzielimy na formy mentalne i wzmacniające. W zależności od specyfiki danej formy fitness uzyskamy: poprawę koordynacji ruchowej, poprawę wydolności, wzmocnienie mięśni, zwiększenie ruchomości w stawach, poprawę wad postawy. Zajęcia prowadzone są bez lub z użyciem dodatkowego sprzętu. Formy mentalne: - Joga - Zdrowy kręgosłup - Pilates - Mental Body - Stretching i relaksacja - Mobility -Deep Work itp. Formy wzmacniające: - Aerobik - Trening Funkcjonalny - Treningi wzmacniające BUP, TBC, ABS - Trening interwałowy - Trening zdrowotny - Tabata - Aerobox |
Literatura: |
1. Kuba l., Paruzel-Dyja M. Fitness nowoczesne formy gimnastyki – podstawy teoretyczne. AWF Katowice, 2010 2. Włodarczyk B., Włodarczyk I. Fitness z drobnymi przyrządami – rolka, koło, piłka. ZP Wydawnictwo, 2011 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA W1. Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu kultury fizycznej, zdrowia i higieny. W2. Zna podstawowe zasady i przepisy wybranych dyscyplin sportowych. W3. Rozumie związki przyczynowo - skutkowe pomiędzy własną aktywnością ruchową a zdrowiem, rozwojem, zaradnością i sprawnością fizyczną. W4. Rozumie potrzebę zdrowego stylu życia. W5. Zna reakcje swojego organizmu na wysiłek fizyczny. UMIEJĘTNOŚCI U1. Potrafi ocenić rozwój własnej sprawności fizycznej. U2. Potrafi dostosować rodzaj i intensywność ćwiczeń do własnych potrzeb. U3. Organizuje działania na rzecz czynnego wypoczynku. U4. Planuje i organizuje działania na rzecz własnego zdrowia, rozwoju i sprawności fizycznej. KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1. Dostrzega znaczenie aktywności fizycznej i jej wpływ na prawidłowe funkcjonowanie organizmu. K2. Wykazuje dbałość o kondycję fizyczną i zdrowy styl życia. K3. Potrafi współpracować w grupie/zespole, |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Borkowski | |
Prowadzący grup: | Tomasz Borkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.