Życiozaradni - o problemach i radzeniu sobie z nimi
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | UMCS-ZZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Życiozaradni - o problemach i radzeniu sobie z nimi |
Jednostka: | Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 4 godziny |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Obecność |
Pełny opis: |
Celem wykładu jest: ˗ Wsparcie zdrowia psychicznego studentów pełnosprawnych i niepełnosprawnych. ˗ Wsparcie adaptacji studentów z trudnościami/niepełnosprawnościami w środowisku akademickim. ˗ Wsparcie studentów z trudnościami/niepełnosprawnościami w pełnym udziale w procesie kształcenia. Zrealizowane poprzez: 1. Dostarczenie studentom wiedzy na temat specyfiki kryzysów psychologicznych (związanych z niepełnosprawnością, chorobą, wymogami dorosłego życia itp.) i sposobów radzenia sobie z przeżywanymi trudnościami. 2. Zapoznanie studentów z uniwersyteckim systemem wsparcia (dla osób niepełnosprawnych i przeżywających kryzysy psychologiczne). 3. Zapoznanie studentów ze strukturą, organizacją i zasadami obowiązującymi na uniwersytecie. |
Literatura: |
Arnett J. J. (2007), Emerging Adulthood: What Is It, and What Is It Good For?, Journal of Society for Research in Child Development, Vol. 1, Nr 2, s. 68-73. Arnett J. J. (2007), Suffering, Selfish, Slackers? Myths and Reality About Emerging Adults, Journal Youth Adolescence, Nr 36, s. 23-29. Arnett J. J. (2011), Emerging Adulthood(s). The Cultural Psychology of a New Life Stage, [w:] L. J. Arnett (red.), Bridging Cultural and Developmental Approaches to Psychology, New Syntheses in Theory, Research, and Policy, Oxford, s. 255-275. Brzezińska A. I. (red.) (2005), Psychologiczne portrety człowieka, Gdańsk. Klimkowska K. (2010), Funkcjonowanie społeczne młodzieży akademickiej, Lublin. Klimkowska. K. (2013), Orientacja na sukces zawodowy studentów kończących studia translatorskie, Lublin. Oleś P. K. (2011), Psychologia człowieka dorosłego, Warszawa. Badura-Madej, W. (2004). Kryzysy i interwencja kryzysowa w terapii dzieci i młodzieży [w:] Namysłowska, I. (red.). "Psychiatria dzieci i młodzieży", Wydawnictwo Lekarskie PZWL. Badura-Madej, W. (1996). Podstawowe pojęcia teorii kryzysu i interwencji kryzysowej [w:] Badura-Madej, W. (red.). "Wybrane zagadnienia interwencji kryzysowej", Interart, Warszawa. Greenstone, J. L., Leviton, S. C. (2004). Interwencja kryzysowa, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. Płużek, Z. (2006). Świat ludzkich kryzysów, Wydawnictwo WAM, Kraków. Kubacka-Jasiecka, D. (2008). Interwencja kryzysowa z perspektywy psychosocjokulturowego paradygmatu kryzysu [w:] Kubacka-Jasiecka, D., Mudyń, K. (red.). "Kryzys, interwencja i pomoc psychologiczna. Nowe ujęcia i możliwości", Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń. Broszura "Zaprzyjaźnij się ze sobą na studiach" |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KINT
KINT
KINT
KINT
KINT
|
Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 4 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Klimkowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Klimkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Kurs internetowy - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 4 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Klimkowska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Kurs internetowy - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.