Wykład ogólnouniwersytecki-"Komunikacja w biznesie"
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZP-1-OGN |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0419) Biznes i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Wykład ogólnouniwersytecki-"Komunikacja w biznesie" |
Jednostka: | Wydział Zamiejscowy w Puławach |
Grupy: |
Wykłady ogólnouniwersyteckie na studiach niestacjonarnych Wykłady ogólnouniwersyteckie na studiach niestacjonarnych wliczane do średniej Wykłady ogólnouniwersyteckie wliczane do średniej |
Strona przedmiotu: | http://www.kampus.umcs.pl |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawy zarządzania i PR |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | a) Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): wykład 15h Łącznie: 15h/0,5 ECTS b) Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): studiowanie literatury 15h, przygotowanie się do zaliczenia wykładu 15h Łącznie: 30h/0,5h ECTS Sumarycznie: 45h/1 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Zaliczenie na ocenę w oparciu o test końcowy z pytaniami jednokrotnego i wielokrotnego wyboru zamieszczony na platformie Wirtualny Kampus UMCS |
Pełny opis: |
Człowiek odnoszący sukcesy potrafi dobrze komunikować się ze swoim otoczeniem. Komunikacja w biznesie oznacza umiejętność budowania relacji z interesariuszami zewnętrznymi i wewnętrznymi służącymi budowaniu wartości rynkowej przedsiębiorstwa w długim horyzoncie czasu. Wykład zaprasza studentów do zapoznania się z meandrami komunikacji werbalnej i pozawerbalnej, która pozwala podnosić zarówno wartość własną jak i firmy dla której pracujemy czy będziemy pracować. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: • W. Budzyński, Public Relations; zarządzanie reputacją firmy, Warszawa 2000, • E. M. Cenker, Public Relations, Poznań 2007. • C. Hamilton, Communicating for results: A guide for business and the professions. Cengage Learning, 2013. • B. Rozwadowska, Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Warszawa 2009 Uzupełniająca • A. Szymańska, Public Relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Unimex, Wrocław 2004, • Z. Nęcki, Negocjacje w biznesie, Kraków 1995, • R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Teoria i praktyka, Gdańsk 2016, • K. Murray, Język liderów, Łódź 2014. • A. B. Pease, Mowa ciała, Poznań 2010, • Zespół HRBP, Sztuka zarządzania według Petera Druckera, HBRP, Warszawa 2009, • Wybrane artykuły i prezentacje Harvard Business Review Polska oraz materiały Grupy Azoty Puławy. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - posiada wiedzę o roli przywództwa i negocjacji w procesach przemian struktur i organizacji gospodarczych oraz działaniu mechanizmu rynkowego - posiada podstawową wiedzę na temat roli kultury, etyki i nowoczesnych technologii w procesach przemian współczesnych organizacji - ma wiedzę w zakresie funkcji kierowania ludźmi w kontekście typu organizacji i zasięgu jej działania Umiejętności: - potrafi dostrzegać i prawidłowo interpretować zjawiska społeczno-gospodarcze - potrafi przewidzieć zachowania członków organizacji, analizować ich motywy i wpływać na nie w określonym zakresie - potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną do identyfikacji zasad funkcjonowania organizacji Kompetencje społeczne: - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego - potrafi współdziałać i pracować w zespołach, organizacjach i instytucjach, pełniąc w nich różne role - potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.