Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZP-FIZ.ms.5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedagogika
Jednostka: Wydział Zamiejscowy w Puławach
Grupy:
Strona przedmiotu: https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=12210
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) 10

Wykład - 10

Samokształcenie (praca własna studenta: przygotowanie się do zajęć, zapoznanie się z obowiązującą literaturą, wykonanie prac zaliczeniowych ) – 40

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 2

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

zaliczenie pisemne

Pełny opis:

W wyniku realizacji założonych treści student zdobędzie wiedzę z zakresu pedagogiki jako nauki. Dokona oceny odmiennych koncepcji wychowania, ich założeń i ideologii, odnosząc je do historycznych i kulturowych uwarunkowań. Będzie potrafił posługiwać się poznanymi kategoriami pedagogicznymi. Pozna nauki współpracujące z pedagogiką oraz podstawowe pojęcia pedagogiki. Zdobędzie wiedzę dotyczącą podstawowych problemów społecznych. Dostrzeże znaczenie i złożoność edukacji i wychowania, zrozumie specyfikę i warunki pracy fizjoterapeuty.

Literatura:

Dudzikowa M., Czerepaniak - Walczak M., (red.): Wychowanie. Pojęcia - Procesy - Konteksty, tom 2. GWP. Gdańsk 2007.

Kowaluk M., Efektywność terapii pedagogicznej dzieci z trudnościami w uczeniu się, UMCS Lublin 2009.

Kunowski S., Podstawy współczesnej pedagogiki, Wyd. Salezjańskie, Warszawa 2007.

Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.), Pedagogika: podręcznik akademicki, t.1-2, PWN, Warszawa 2003.

Oszwa U. (2007). Dziecko z zaburzeniami rozwoju i zachowania w klasie szkolnej. Vademecum nauczycieli i rodziców. Ofic. Wyd. Impuls, Kraków 2007.

Pankowska D., Pedagogika dla nauczycieli w praktyce, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2008..

Śliwerski B. (red.), Pedagogika,t.1, Podstawy nauk o wychowaniu, GWP, Gdańsk 2006.

Turos L. (red.), Pedagogika ogólna i subdyscypliny, cz.1 i 2, Wyższa Szkoła Rolniczo - Pedagogiczna, Siedlce 1997.

Wysocka E. (red.), Dzieci i młodzież w niegościnnym świecie. Zagrożenia rozwojowe i społeczne. Warszawa 2012.

Efekty uczenia się:

Student:

K_W13 - potrafi opisać psychopedagogiczne aspekty pracy fizjoterapeuty, jako osoby nauczającej w kontekście podstawowych składowych procesu nauczania

K_W24 - potrafi wymienić zasady pracy z dziećmi, ludźmi chorymi, niepełnosprawnymi z zakresu psychologicznych teorii stresu, sposobów jego minimalizowania oraz radzenia sobie z jego skutkami,

K_U23 - umie pracować w zespole interdyscyplinarnym zapewniającym ciągłość opieki nad pacjentem,

K_U26 - potrafi rozpoznać i zinterpretować problemy psychologiczne osoby niepełnosprawnej funkcjonującej w społeczeństwie,

K_K05 - okazuje szacunek i zrozumienie dla pacjenta i jego rodziny,

K_K09 - potrafi nawiązać odpowiednie relacje z rodziną pacjenta.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0