Pedagogika
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZP-FIZ.ms.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika |
Jednostka: | Wydział Zamiejscowy w Puławach |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=12210 |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) 10 Wykład - 10 Samokształcenie (praca własna studenta: przygotowanie się do zajęć, zapoznanie się z obowiązującą literaturą, wykonanie prac zaliczeniowych ) – 40 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | zaliczenie pisemne |
Pełny opis: |
W wyniku realizacji założonych treści student zdobędzie wiedzę z zakresu pedagogiki jako nauki. Dokona oceny odmiennych koncepcji wychowania, ich założeń i ideologii, odnosząc je do historycznych i kulturowych uwarunkowań. Będzie potrafił posługiwać się poznanymi kategoriami pedagogicznymi. Pozna nauki współpracujące z pedagogiką oraz podstawowe pojęcia pedagogiki. Zdobędzie wiedzę dotyczącą podstawowych problemów społecznych. Dostrzeże znaczenie i złożoność edukacji i wychowania, zrozumie specyfikę i warunki pracy fizjoterapeuty. |
Literatura: |
Dudzikowa M., Czerepaniak - Walczak M., (red.): Wychowanie. Pojęcia - Procesy - Konteksty, tom 2. GWP. Gdańsk 2007. Kowaluk M., Efektywność terapii pedagogicznej dzieci z trudnościami w uczeniu się, UMCS Lublin 2009. Kunowski S., Podstawy współczesnej pedagogiki, Wyd. Salezjańskie, Warszawa 2007. Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.), Pedagogika: podręcznik akademicki, t.1-2, PWN, Warszawa 2003. Oszwa U. (2007). Dziecko z zaburzeniami rozwoju i zachowania w klasie szkolnej. Vademecum nauczycieli i rodziców. Ofic. Wyd. Impuls, Kraków 2007. Pankowska D., Pedagogika dla nauczycieli w praktyce, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2008.. Śliwerski B. (red.), Pedagogika,t.1, Podstawy nauk o wychowaniu, GWP, Gdańsk 2006. Turos L. (red.), Pedagogika ogólna i subdyscypliny, cz.1 i 2, Wyższa Szkoła Rolniczo - Pedagogiczna, Siedlce 1997. Wysocka E. (red.), Dzieci i młodzież w niegościnnym świecie. Zagrożenia rozwojowe i społeczne. Warszawa 2012. |
Efekty uczenia się: |
Student: K_W13 - potrafi opisać psychopedagogiczne aspekty pracy fizjoterapeuty, jako osoby nauczającej w kontekście podstawowych składowych procesu nauczania K_W24 - potrafi wymienić zasady pracy z dziećmi, ludźmi chorymi, niepełnosprawnymi z zakresu psychologicznych teorii stresu, sposobów jego minimalizowania oraz radzenia sobie z jego skutkami, K_U23 - umie pracować w zespole interdyscyplinarnym zapewniającym ciągłość opieki nad pacjentem, K_U26 - potrafi rozpoznać i zinterpretować problemy psychologiczne osoby niepełnosprawnej funkcjonującej w społeczeństwie, K_K05 - okazuje szacunek i zrozumienie dla pacjenta i jego rodziny, K_K09 - potrafi nawiązać odpowiednie relacje z rodziną pacjenta. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.