Kliniczne podstawy w reumatologii i geriatrii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZP-FIZ.ms.55 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kliniczne podstawy w reumatologii i geriatrii |
Jednostka: | Wydział Zamiejscowy w Puławach |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=8651 |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawy wiedzy z zakresu anatomii, fizjologii i patofizjologii narządu ruchu. Podstawy wiedzy z zakresu biomechaniki |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | ECTS - 2 Stacjonarne Wykład 5 Laboratorium 25 samokształcenie 20 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | obecność na zajęciach informacja zwrotna uzyskania co najmniej 60% liczby punktów za końcowy sprawdzian wiedzy przeprowadzenie całościowej oceny geriatrycznej W14– egzamin pisemny W16- egzamin pisemny W21- egzamin pisemny W42- egzamin pisemny U02 –frekwencja, cząstkowe prace zaliczeniowe, U07 – frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe U08 - frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe U39 – frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe K13 – cząstkowe prace zaliczeniowe, obserwacja studenta, informacja zwrotna K19 - cząstkowe prace zaliczeniowe, obserwacja studenta, informacja zwrotna |
Pełny opis: |
Celem nauczania jest przyswojenie podstawowych wiadomości na temat chorób wieku podeszłego, ze szczególnym uwzględnieniem schorzeń reumatycznych: występowania, przyczyn, czynników ryzyka, mechanizmu powstawania i przebiegu, objawów klinicznych, diagnostyki, rokowania, leczenia. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Kostka T., Koziarska_Rościszewska M. Choroby wieku podeszłego. PZWL 2009 Gryglewska B., Grodzicki T. Vademecum geriatrii dla lekarza praktyka.Tom 1 Via Medica 2016 Gryglewska B., Grodzicki T. Vademecum geriatrii dla lekarza praktyka.Tom 2 Via Medica 2017 Księżopolska-Orłowska K. Fizjoterapia w reumatologii. PZWL 2020 Barinow-Wojewódzki A. Fizjoterapia w chorobach wewnętrznych. PZWL 2013 Literatura uzupełniająca: fachowa literatura naukowa w powyższej tematyce |
Efekty uczenia się: |
Student zna podstawowe jednostki chorobowe układu sercowo – naczyniowego, chorób narządu ruchu, ośrodkowego układu nerwowego, chorób wewnętrznych, ich przebieg, leczenie, rehabilitację – W14 międzynarodową klasyfikację funkcjonalności (ICF) – W16 narzędzia diagnostyczne i metody oceny pacjenta dla potrzeb fizjoterapii – W21 zasady i sposoby usprawniania pacjentów z rozmaitymi dysfunkcjami aparatu ruchu w ortopedii i traumatologii, reumatologii, neurologii i neurologii dziecięcej – W42 Student potrafi wskazywać i wyjaśniać podstawy oraz zasady postępowania usprawniającego u osób z chorobami i dysfunkcjami narządu ruchu stosownie do ich stanu klinicznego – U02 dokonać analizy i interpretacji objawów klinicznych pacjenta – U07 umiejętnie zakwalifikować pacjenta do odpowiedniego programu fizjoterapeutycznego – U08 wykonywać zabiegi z zakresu fizjoterapii u osób z chorobami i dysfunkcjami dotyczącymi narządu ruchu, układu nerwowego, reumatologii - stosownie do ich stanu klinicznego i funkcjonalnego – U39 Student jest gotów do przestrzegania praw i obowiązków natury etycznej i zawodowej wobec pacjenta i jego rodziny – K13 przestrzegania tajemnicy dotyczącej pacjenta, przebiegu choroby i procesu usprawniającego – K19 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.