Dydaktyka w fizjoterapii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZP-FIZ.ms.80 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka w fizjoterapii |
Jednostka: | Wydział Zamiejscowy w Puławach |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://7.bbb.umcs.pl/html5client/join?sessionToken=txmihvwwvnmv94uk |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | wiedza i umiejętności z zakresu kształcenia ogólnego - pedagogika, psychologia, etyka, deontologia |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 1 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | K_W12 – egzamin ustny K_W35 – egzamin ustny K_W33 - egzamin ustny K_W27- egzamin ustny K_W19 - egzamin ustny K_U09- dyskusja problemowa - aktywność studenta K_U10- dyskusja problemowa - aktywność studenta K_U15- dyskusja problemowa - aktywność studenta K_K13- obserwacja zachowania się studenta podczas dyskusji prowadzona przez opiekuna (zgodnie z ustalonymi kryteriami), ocena koleżeńska, frekwencja na zajęciach K_K21- obserwacja zachowania się studenta podczas dyskusji prowadzona przez opiekuna (zgodnie z ustalonymi kryteriami), ocena koleżeńska, frekwencja na zajęciach |
Pełny opis: |
Możliwość scharakteryzowania dydaktycznej działalności fizjoterapeutów. Umiejętność dostosowania formy i sposobu przekazu informacji dotyczącej realizacji zadań edukacyjno-zdrowotnych w zależności od możliwości poznawczych czy potrzeb odbiorców (różnorodność środowisk, grup wiekowych). Wykazanie się podstawowymi umiejętnościami dydaktycznymi mającymi zastosowanie w kształceniu i doskonaleniu zawodowym oraz w edukacji zdrowotnej od etapu planowania po ewaluację. Postawa odpowiedzialności za proces nauczania-uczenia się fizjoterapeutów oraz profesjonalizmu w planowaniu i realizacji zadań dydaktycznych fizjoterapeuty w odniesieniu do pacjentów/klientów. Student podejmie samokształcenie. |
Literatura: |
Herda-Płonka K., Krzemień G. Dydaktyka szkoły wyższej o profilu medycznym. PZW 2016 Olczak-Baran K. Dydaktyka ogólna. WPWSZ Wałbrzych 2011 Schrade U. Dydaktyka szkoły wyższej – wybrane problemy, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej 2010 Bereźnicki F. Zagadnienia dydaktyki szkoły wyższej. ORTWP 2009 Kruszewski K. Sztuka nauczania, czynności nauczyciela, Wydawnictwo Naukowe PWN 2005 |
Efekty uczenia się: |
Student zna: K_W12 podstawy edukacji zdrowotnej, promocji zdrowia i profilaktyki K_W35 regulacje prawne obowiązujące w placówkach zajmujących się rehabilitacją osób niepełnosprawnych, w kontekście prawa cywilnego i prawa pracy K_W33 podstawy profilaktyki niepełnosprawności i zasady edukacji zdrowotnej dla pacjentów K_W27 pojęcia i zasady z zakresu zlecanych zabiegów fizykalnych i prowadzenia dokumentacji medycznej K_W19 podstawowe zasady kształcenia zawodowego K_W41 główne pojęcia metodologii, jako nauki oraz wskazuje metodykę postępowania badawczego Student potrafi: K_U09 dobrać, wykonać i kontrolować działania ukierunkowane na edukację zdrowotną, promocję zdrowia i profilaktykę K_U10 wykorzystać podstawy statystyki na potrzeby pracy dyplomowej i in. prac badawczych oraz prowadzić badania w oparciu o metody ilościowe i jakościowe K_U15 wprowadzić dane oraz opis efektów zabiegów do dokumentacji medycznej Student zna zasady: K_K13 przestrzegania praw i obowiązków natury etycznej i zawodowej wobec pacjenta i jego rodziny K_K21 okazywania zrozumienia dla problemów wynikających z niepełnosprawności, kalectwa czy przewlekłej chorób |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.