Programowanie rehabilitacji w wieku rozwojowym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZP-FIZ.s.101 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Programowanie rehabilitacji w wieku rozwojowym |
Jednostka: | Wydział Zamiejscowy w Puławach |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Ogólna wiedza z zakresu anatomii i fizjologii człowieka oraz z kinezyterapii i fizykoterapii |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W02 - egzamin pisemny W14– egzamin pisemny W28- egzamin pisemny W32- egzamin pisemny U02 –frekwencja, cząstkowe prace zaliczeniowe, U16 – frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe U39 - frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe U40 - frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe U42 – frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe K06 – cząstkowe prace zaliczeniowe , obserwacja studenta, K07 - cząstkowe prace zaliczeniowe , obserwacja studenta, informacja zwrotna |
Pełny opis: |
student zna etiologię, patofizjologię oraz zasady postępowania fizjoterapeutycznego w dysfunkcjach narządu ruchu w wieku rozwojowym potrafi dokonać oceny funkcjonalnej pacjenta dla potrzeb fizjoterapii umie dobrać i zastosować ćwiczenia lecznicze w zależności od schorzenia i aktualnego stanu zdrowia po dokonanej ocenie funkcjonalnej umie zaplanować postępowanie fizjoterapeutyczne z zastosowaniem kinezyterapii, fizykoterapii i masażu potrafi udokumentować przeprowadzone badania i ćwiczenia lecznicze |
Literatura: |
- BondarowiczM.,OwczarekS.:Zabawy i gry ruchowe w gimnastyce korekcyjnej. WSiP, Warszawa 1997 - Dormans John P. : Ortopedia pediatryczna. Edra Urban & Partner. Wrocław 2009 - Kasperczyk T.: Wady postawy ciała – diagnostyka i leczenie. Kraków 1996 - Kasperczyk T.: Metody oceny postawy ciała. AWF Kraków 1983 - Kołodziej J., Kołodziej K., Momola I.: Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna w szkole. Rzeszów 1994, Fosze - Kuliński W. : Fizjoterapia w pediatrii. PZWL. Warszawa 2012 - Kutzner – Kozińska M.: Korekcja wad postawy. Warszawa 1997, AWF - Malina H.:Wady kończyn dolnych. Postępowanie korekcyjne. Kraków 1996 - Nowotny J.( red.): Dysfunkcje kręgosłupa – diagnostyka i terapia. AWF – Katowice 1993 - Nowotny J., Saulicz E.: Niektóre zaburzenia statyki ciała i ich korekcja. AWF – Katowice 1993 - Owczarek S.: Atlas ćwiczeń korekcyjnych. Warszawa 1998. WsiP - Zeyland – Malawka E. : Ćwiczenia korekcyjne. AWF Gdańsk 1995 |
Efekty uczenia się: |
Student zna proces rozwoju osobniczego od dzieciństwa poprzez dojrzałość do starości – W02 podstawowe jednostki chorobowe układu sercowo – naczyniowego, chorób narządu ruchu, ośrodkowego układu nerwowego, chorób wewnętrznych, ich przebieg, leczenie, rehabilitację – W14 sposoby opisu i interpretacji podstawowych jednostek chorobowych, zna zasady diagnostyki, planowania i monitorowania przebiegu procesu fizjoterapii – W28 zasady badań funkcjonalnych i wydolnościowych niezbędnych dla doboru środków fizjoterapii, wykonywania zabiegów i stosowania odpowiednich metod terapeutycznych – W32 Student potrafi wskazywać i wyjaśniać podstawy oraz zasady postępowania usprawniającego u osób z chorobami i dysfunkcjami narządu ruchu stosownie do ich stanu klinicznego – U02 zaplanować i monitorować postępowanie usprawniające związane z regeneracją, kompensacją w obrębie narządu ruchu i innymi schorzeniami – U16 wykonywać zabiegi z zakresu fizjoterapii u osób z chorobami i dysfunkcjami dotyczącymi różnych narządów i układów wewnętrznych- stosownie do ich stanu klinicznego i funkcjonalnego – U40 posiada umiejętności techniczne, manualne i ruchowe niezbędne do zaprezentowania ćwiczeń. – U42 Student jest gotów do przestrzegania praw pacjenta i dbania o jego dobro – K06 realizacji zadania w sposób zapewniający bezpieczeństwo własne i otoczenia - K07 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.