Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programowanie rehabilitacji w wieku rozwojowym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZP-FIZ.s.101
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Programowanie rehabilitacji w wieku rozwojowym
Jednostka: Wydział Zamiejscowy w Puławach
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Ogólna wiedza z zakresu anatomii i fizjologii człowieka oraz z kinezyterapii i fizykoterapii

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W02 - egzamin pisemny

W14– egzamin pisemny

W28- egzamin pisemny

W32- egzamin pisemny

U02 –frekwencja, cząstkowe prace zaliczeniowe,

U16 – frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe

U39 - frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe

U40 - frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe

U42 – frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe

K06 – cząstkowe prace zaliczeniowe , obserwacja studenta,

K07 - cząstkowe prace zaliczeniowe , obserwacja studenta, informacja zwrotna


Pełny opis:

student zna etiologię, patofizjologię oraz zasady postępowania fizjoterapeutycznego w dysfunkcjach narządu ruchu w wieku rozwojowym

potrafi dokonać oceny funkcjonalnej pacjenta dla potrzeb fizjoterapii

umie dobrać i zastosować ćwiczenia lecznicze w zależności od schorzenia i aktualnego stanu zdrowia po dokonanej ocenie funkcjonalnej

umie zaplanować postępowanie fizjoterapeutyczne z zastosowaniem kinezyterapii, fizykoterapii i masażu

potrafi udokumentować przeprowadzone badania i ćwiczenia lecznicze

Literatura:

- BondarowiczM.,OwczarekS.:Zabawy i gry ruchowe w gimnastyce korekcyjnej. WSiP, Warszawa 1997

- Dormans John P. : Ortopedia pediatryczna. Edra Urban & Partner. Wrocław 2009

- Kasperczyk T.: Wady postawy ciała – diagnostyka i leczenie. Kraków 1996

- Kasperczyk T.: Metody oceny postawy ciała. AWF Kraków 1983

- Kołodziej J., Kołodziej K., Momola I.: Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna w szkole. Rzeszów 1994, Fosze

- Kuliński W. : Fizjoterapia w pediatrii. PZWL. Warszawa 2012

- Kutzner – Kozińska M.: Korekcja wad postawy. Warszawa 1997, AWF

- Malina H.:Wady kończyn dolnych. Postępowanie korekcyjne. Kraków 1996

- Nowotny J.( red.): Dysfunkcje kręgosłupa – diagnostyka i terapia. AWF – Katowice 1993

- Nowotny J., Saulicz E.: Niektóre zaburzenia statyki ciała i ich korekcja. AWF – Katowice 1993

- Owczarek S.: Atlas ćwiczeń korekcyjnych. Warszawa 1998. WsiP

- Zeyland – Malawka E. : Ćwiczenia korekcyjne. AWF Gdańsk 1995

Efekty uczenia się:

Student zna

proces rozwoju osobniczego od dzieciństwa poprzez dojrzałość do starości – W02

podstawowe jednostki chorobowe układu sercowo – naczyniowego, chorób narządu ruchu, ośrodkowego układu nerwowego, chorób wewnętrznych, ich przebieg, leczenie, rehabilitację – W14

sposoby opisu i interpretacji podstawowych jednostek chorobowych, zna zasady diagnostyki, planowania i monitorowania przebiegu procesu fizjoterapii – W28

zasady badań funkcjonalnych i wydolnościowych niezbędnych dla doboru środków fizjoterapii, wykonywania zabiegów i stosowania odpowiednich metod terapeutycznych – W32

Student potrafi

wskazywać i wyjaśniać podstawy oraz zasady postępowania usprawniającego u osób z chorobami i dysfunkcjami narządu ruchu stosownie do ich stanu klinicznego – U02

zaplanować i monitorować postępowanie usprawniające związane z regeneracją, kompensacją w obrębie narządu ruchu i innymi schorzeniami – U16

wykonywać zabiegi z zakresu fizjoterapii u osób z chorobami i dysfunkcjami dotyczącymi różnych narządów i układów wewnętrznych- stosownie do ich stanu klinicznego i funkcjonalnego – U40

posiada umiejętności techniczne, manualne i ruchowe niezbędne do zaprezentowania ćwiczeń. – U42

Student jest gotów do

przestrzegania praw pacjenta i dbania o jego dobro – K06

realizacji zadania w sposób zapewniający bezpieczeństwo własne i otoczenia - K07

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0