Pedagogika
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZP-FIZ.s.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika |
Jednostka: | Wydział Zamiejscowy w Puławach |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych 20 Przygotowanie studenta do zajęć 5 Przygotowanie do zaliczeń 3 Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Kolokwium pisemne |
Pełny opis: |
W ramach modułu pedagogiki ogólnej nabywana jest wiedza i umiejętności z zakresu kluczowych dla nauczyciela kompetencji dotyczących szkoły jako instytucji i funkcjonowania klasy szkolnej. Wykazywane są umiejętności w określaniu standardów edukacyjnych. Znane są uwarunkowania efektywnego nauczania i wychowania. Dostrzegane jest znaczenie profesjonalizmu nauczyciela i repertuaru umiejętności pożądanych w obszarze przygotowania do edukacji szkolnej. |
Literatura: |
Arends R. Uczymy się nauczać. Warszawa 2001 Dembo M.H. Psychologia wychowawcza. Warszawa 1997 Janowski A. Pedagogika praktyczna. Warszawa 2007 Konarzewski K., Kruszewski K. Sztuka nauczania. PWN, Warszawa 2005 Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.) Pedagogika. Warszawa 2006 Hornby G., Hall E., Hall C. Nauczyciel wychowawca. GWP Gdańsk 2005 Szymański M.J. Nauczyciele rodzice. Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra 2004 Nussbaum M.C. W trosce o człowieczeństwo. Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2008 |
Efekty uczenia się: |
W1 Ma podstawową wiedzę pedagogiczną, umożliwiającą mu rozumienie procesu socjalizacji i wychowania, zwłaszcza w kontekście szkoły jako środowiska wychowawczego - jej funkcji, struktury i uwarunkowań procesu edukacji S_W03, 1,3/1C. S_W05,1,3,/1D. S_W071/1E. S_W09,1/1G W2 Ma wiedzę na temat wymagań roli zawodowej nauczyciela-wychowawcy, możliwości rozwoju zawodowego oraz odpowiedzialności etycznej nauczyciela S_W021,3,5,/1B. S_W102,3,7/1J. S_W12,6/MW2 Ma wiedzę dotyczącą norm, procedur i dobrych praktyk w pracy edukacyjnej nauczyciela-wychowawcy klasy, zwłaszcza związana z diagnozą pedagogiczną, tworzeniem warunków do uczenia się w klasie, organizowanie działań wychowawczych oraz nawiązywaniem dobrych relacji z uczniami i ich rodzicami S_W04,1/1E; S_W07,1,3,5/IH W3 Ma wiedzę na temat wymagań roli zawodowej nauczyciela-wychowawcy, możliwości rozwoju zawodowego oraz odpowiedzialności etycznej nauczyciela S_W021,3,5,/1B. S_W102,3,7/1J. S_W12,6/M U1 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na poznawanie uczniów i procesów zachodzących w klasie szkolnej S_U01,1,2,3,6,7/2A,2B;S_U02,3,7/2C;S_U04,1,2,3,6/2E U2 Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną i metodyczną, wyniki badań diagnostycznych oraz własną inwencję przy projektowaniu działań wychowawczych w klasie szkolnej S_U06,2,3/2G; S_U07,2,3,7/2H; S_U09,3,7/2J K1 Jest przekonany o sensie i wartości podejmowania działań wychowawczych w środowisku szkolnym, wynikających z roli nauczyciela-wychowawcy klasy S_K01,4/2A; S_K02,4,7/3B; S_K07,6,7/3GW1 Ma podstawową wiedzę pedagogiczną, umożliwiającą mu rozumienie procesu socjalizacji i wychowania, zwłaszcza w kontekście szkoły jako środowiska wychowawczego - jej funkcji, struktury i uwarunkowań procesu edukacji S_W03, 1,3/1C. S_W05,1,3,/1D.S_W071/1E. S_W09,1/1G |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.