Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZP-FIZ.s.5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedagogika
Jednostka: Wydział Zamiejscowy w Puławach
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych 20

Przygotowanie studenta do zajęć 5

Przygotowanie do zaliczeń 3

Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu 2

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Kolokwium pisemne

Pełny opis:

W ramach modułu pedagogiki ogólnej nabywana jest wiedza i umiejętności z zakresu kluczowych dla nauczyciela kompetencji dotyczących szkoły jako instytucji i funkcjonowania klasy szkolnej.

Wykazywane są umiejętności w określaniu standardów edukacyjnych. Znane są uwarunkowania efektywnego nauczania i wychowania. Dostrzegane jest znaczenie profesjonalizmu nauczyciela i repertuaru umiejętności pożądanych w obszarze przygotowania do edukacji szkolnej.

Literatura:

Arends R. Uczymy się nauczać. Warszawa 2001

Dembo M.H. Psychologia wychowawcza. Warszawa 1997

Janowski A. Pedagogika praktyczna. Warszawa 2007

Konarzewski K., Kruszewski K. Sztuka nauczania. PWN, Warszawa 2005

Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.) Pedagogika. Warszawa 2006

Hornby G., Hall E., Hall C. Nauczyciel wychowawca. GWP Gdańsk 2005

Szymański M.J. Nauczyciele rodzice. Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra 2004

Nussbaum M.C. W trosce o człowieczeństwo. Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2008

Efekty uczenia się:

W1 Ma podstawową wiedzę pedagogiczną, umożliwiającą mu rozumienie procesu socjalizacji i wychowania, zwłaszcza w kontekście szkoły jako środowiska wychowawczego - jej funkcji, struktury i uwarunkowań procesu edukacji S_W03, 1,3/1C. S_W05,1,3,/1D.

S_W071/1E. S_W09,1/1G

W2 Ma wiedzę na temat wymagań roli zawodowej nauczyciela-wychowawcy, możliwości rozwoju zawodowego oraz odpowiedzialności etycznej nauczyciela S_W021,3,5,/1B. S_W102,3,7/1J. S_W12,6/MW2 Ma wiedzę dotyczącą norm, procedur i dobrych praktyk w pracy edukacyjnej nauczyciela-wychowawcy klasy, zwłaszcza związana z diagnozą pedagogiczną, tworzeniem warunków do uczenia się w klasie, organizowanie działań wychowawczych oraz nawiązywaniem dobrych relacji z uczniami i ich rodzicami S_W04,1/1E; S_W07,1,3,5/IH

W3 Ma wiedzę na temat wymagań roli zawodowej nauczyciela-wychowawcy, możliwości rozwoju zawodowego oraz odpowiedzialności etycznej nauczyciela S_W021,3,5,/1B. S_W102,3,7/1J. S_W12,6/M

U1 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na poznawanie uczniów i procesów zachodzących w klasie szkolnej S_U01,1,2,3,6,7/2A,2B;S_U02,3,7/2C;S_U04,1,2,3,6/2E

U2 Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną i metodyczną, wyniki badań diagnostycznych oraz własną inwencję przy projektowaniu działań wychowawczych w klasie szkolnej S_U06,2,3/2G; S_U07,2,3,7/2H; S_U09,3,7/2J

K1 Jest przekonany o sensie i wartości podejmowania działań wychowawczych w środowisku szkolnym, wynikających z roli nauczyciela-wychowawcy klasy S_K01,4/2A; S_K02,4,7/3B; S_K07,6,7/3GW1 Ma podstawową wiedzę pedagogiczną, umożliwiającą mu rozumienie procesu socjalizacji i wychowania, zwłaszcza w kontekście szkoły jako środowiska wychowawczego - jej funkcji, struktury i uwarunkowań procesu edukacji S_W03, 1,3/1C. S_W05,1,3,/1D.S_W071/1E. S_W09,1/1G

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-cf0b884f2 (2024-04-02)