Kliniczne podstawy w intensywnej terapii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZP-FIZ.s.61 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kliniczne podstawy w intensywnej terapii |
Jednostka: | Wydział Zamiejscowy w Puławach |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Student zna podstawowe jednostki chorobowe układu sercowo – naczyniowego, chorób narządu ruchu, ośrodkowego układu nerwowego, chorób wewnętrznych, ich przebieg, leczenie, rehabilitację – W14 międzynarodową klasyfikację funkcjonalności (ICF) – W16 narzędzia diagnostyczne i metody oceny pacjenta dla potrzeb fizjoterapii – W21 zasady i sposoby usprawniania pacjentów z rozmaitymi dysfunkcjami aparatu ruchu w ortopedii i traumatologii, reumatologii, neurologii i neurologii dziecięcej – W42 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W14– egzamin pisemny W16- egzamin pisemny W21- egzamin pisemny W42- egzamin pisemny U02 –frekwencja, cząstkowe prace zaliczeniowe, U07 – frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe U08frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe U39 – frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe prace zaliczeniowe K13 – cząstkowe prace zaliczeniowe , obserwacja studenta, informacja zwrotna K19 - cząstkowe prace zaliczeniowe , obserwacja studenta, informacja zwrotna |
Pełny opis: |
1. Specyfika organizacji i pracy w OIT. 2. Metody i zasady prowadzenia opieki nad pacjentami leczonymi w IOM. 3. Rozpoznawanie stanów zagrożenia życia, metody i zasady postępowania. 4. Rozwiązywanie problemów pielęgnacyjnych i opiekuńczych wobec pacjentów leczonych w OIT. 5. Integracja wiedzy umiejętności z przedmiotów klinicznych, pielęgniarstwa, psychologi w opiece nad pacjentem z zagrożeniem życia. |
Literatura: |
Literatura wymagana: 1. Grabowska-Gaweł A., Wybrane zagadnienia z pielęgnacji i leczenia chorych w oddziale intensywnej terapii dla studentów pielęgniarstwa., Wydawnictwo Naukowe UMK, Bydgoszcz 2008. Grabowska-Gaweł A., Inwazyjne metody diagnostyczne i terapeutyczne stosowane w oddziale intensywnej terapii i towarzyszące im powikłania. Zagadnienia dla studentów pielęgniarstwa,Wydawnictwo Naukowe UMK, Bydgoszcz 2009. Wołowicka L., Dyk D., Anestezjologia i intensywna opieka. Klinika i pielęgniarstwo, PZWL, Warszawa 2007. Literatura zalecana: Jureczyk W., Podstawy anestezjologii i intensywnej terapii, podręcznik dla studentów medycyny (red. Kruszyński Z.), Poznań: AM 1999. Zahradniczek K., Pielęgniarstwo, podręcznik dla studiów medycznych, PZWL, Warszawa 2004. Colquhoun M. C., Handley A. J., Evans T. R., ABC resuscytacji, (red. Jakubaszko J.) Górnicki Wydawnictwo Medyczne, Wrocław 2006. |
Efekty uczenia się: |
Student zna podstawowe jednostki chorobowe układu sercowo – naczyniowego, chorób narządu ruchu, ośrodkowego układu nerwowego, chorób wewnętrznych, ich przebieg, leczenie, rehabilitację – W14 międzynarodową klasyfikację funkcjonalności (ICF) – W16 narzędzia diagnostyczne i metody oceny pacjenta dla potrzeb fizjoterapii – W21 zasady i sposoby usprawniania pacjentów z rozmaitymi dysfunkcjami aparatu ruchu w ortopedii i traumatologii, reumatologii, neurologii i neurologii dziecięcej – W42 Student potrafi wskazywać i wyjaśniać podstawy oraz zasady postępowania usprawniającego u osób z chorobami i dysfunkcjami narządu ruchu stosownie do ich stanu klinicznego – U02 dokonać analizy i interpretacji objawów klinicznych pacjenta – U07 umiejętnie zakwalifikować pacjenta do odpowiedniego programu fizjoterapeutycznego – U08 wykonywać zabiegi z zakresu fizjoterapii u osób z chorobami i dysfunkcjami dotyczącymi narządu ruchu, układu nerwowego, reumatologii - stosownie do ich stanu klinicznego i funkcjonalnego – U39 Student jest gotów do przestrzegania praw i obowiązków natury etycznej i zawodowej wobec pacjenta i jego rodziny – K13 przestrzegania tajemnicy dotyczącej pacjenta, przebiegu choroby i procesu usprawniającego – k19 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.