Kliniczne podstawy w pediatrii i neurologii dziecięcej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZP-FIZ.s.67 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kliniczne podstawy w pediatrii i neurologii dziecięcej |
Jednostka: | Wydział Zamiejscowy w Puławach |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Student powinien posiadać wiedzę w zakresie nauk medycznych dotyczących organizmu ludzkiego: anatomii zwłaszcza w zakresie układu nerwowego i narządu ruchu, fizjologii, patologii ogólnej, biochemii, biofizyki |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Wyk. - 5 godz. LB - 20 godz. Samokształcenie (praca własna studenta: przygotowanie się do zajęć, zapoznanie się z obowiązującą literaturą, wykonanie prac zaliczeniowych ) - 5 godz. ECTS - 1 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W14– egzamin pisemny W15- egzamin pisemny W21- egzamin pisemny W23- egzamin pisemny W32- egzamin pisemny U07 – frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe U08frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe K13 – cząstkowe prace zaliczeniowe , obserwacja studenta, informacja zwrotna K19 - cząstkowe prace zaliczeniowe , obserwacja studenta, informacja zwrotna |
Pełny opis: |
posiadanie wiedzy na temat podstawowych jednostek i zaburzeń neurologicznych wieku dziecięcego Umiejętność rozpoznawania potrzeb zdrowotnych dzieci z uszkodzeniem ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego Umiejętność doboru i wykonania odpowiednich zabiegów fizjoterapeutycznych i fizykoterapeutycznych u pacjentów w zależności od stanu klinicznego i jednostki chorobowej. umiejętność komunikowania się z pacjentem w wieku dziecięcym z poszanowaniem jego godności i z uwzględnieniem różnic wynikających z wieku chorego |
Literatura: |
Literatura podstawowa Kiwerski J.: Rehabilitacja medyczna PZWL 2005 Zembaty a.: Kinezyterapia I/II Wyd. Kasper Karków 2002 Levitt S.: rehabilitacja w porażeniu mózgowym i zaburzeniach ruchu PZWL 2007 - K. Milanowska i W.Dega. Rehabilitacja medyczna . -Michałowicz Mózgowe Porażenie Dziecięce. Wydawnictwo lekarskie PZWL 2001r. Literatura uzupełniająca -Fuller G.: Badanie neurologiczne to proste. PZWL 2005-Helena Klenk i Susanne Laur, Klausdieter Parsch Dziecko z Przepuklina oponowo—Rdzeniową. - Folium Lublin 1995 Levitt S.: rehabilitacja w porażeniu mózgowym i zaburzeniach ruchu PZWL 2007 - Małgorzata Matyja, Anna Gogola .Edukacja sensoryczna niemowląt .AWF Katowice 2005.- Sofie Lewit .Rehabilitacja w porażeniu mózgowym i zaburzeniach ruchu. PZWL Warszawa 19 - -L. Sadowska, Neurofizjologiczne Metody usprawniania dzieci z zaburzeniami rozwoju. - Vaclav Voyta , Annegret Peters .Metoda Voyty .Gry mięśniowe w odruchowej lokomocji i w ontogenezie ruchu. Promyk Słońca. Atut Wrocław 2006. |
Efekty uczenia się: |
Student zna podstawowe jednostki chorobowe układu sercowo – naczyniowego, chorób narządu ruchu, ośrodkowego układu nerwowego, chorób wewnętrznych, ich przebieg, leczenie, rehabilitację – W14 zasady diagnostyki klinicznej oraz podstawowe informacje na temat badań czynnościowych stosowanych w najczęstszych jednostkach chorobowych oraz planowania procesu usprawniania – W15 narzędzia diagnostyczne i metody oceny pacjenta dla potrzeb fizjoterapii – W21 etapy rozwojowe aktów ruchowych człowieka w różnym wieku i ujęciu procesu uczenia się i nauczania ruchów – W23 zasady badań funkcjonalnych i wydolnościowych niezbędnych dla doboru środków fizjoterapii, wykonywania zabiegów i stosowania odpowiednich metod terapeutycznych – W32 Student potrafi dokonać analizy i interpretacji objawów klinicznych pacjenta – U07 umiejętnie zakwalifikować pacjenta do odpowiedniego programu fizjoterapeutycznego – U08 Student jest gotów do przestrzegania praw i obowiązków natury etycznej i zawodowej wobec pacjenta i jego rodziny – K13 przestrzegania tajemnicy dotyczącej pacjenta, przebiegu choroby i procesu usprawniającego – K19 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.