Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kliniczne podstawy w pediatrii i neurologii dziecięcej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZP-FIZ.s.67
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kliniczne podstawy w pediatrii i neurologii dziecięcej
Jednostka: Wydział Zamiejscowy w Puławach
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Student powinien posiadać wiedzę w zakresie nauk medycznych dotyczących organizmu ludzkiego: anatomii

zwłaszcza w zakresie układu nerwowego i narządu ruchu, fizjologii, patologii ogólnej, biochemii, biofizyki


Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Wyk. - 5 godz.

LB - 20 godz.

Samokształcenie (praca własna studenta: przygotowanie się do zajęć, zapoznanie się z obowiązującą literaturą, wykonanie prac zaliczeniowych ) -

5 godz.

ECTS - 1

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W14– egzamin pisemny

W15- egzamin pisemny

W21- egzamin pisemny

W23- egzamin pisemny

W32- egzamin pisemny

U07 – frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe

U08frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe

K13 – cząstkowe prace zaliczeniowe , obserwacja studenta, informacja zwrotna

K19 - cząstkowe prace zaliczeniowe , obserwacja studenta, informacja zwrotna


Pełny opis:

posiadanie wiedzy na temat podstawowych jednostek i zaburzeń neurologicznych wieku dziecięcego

Umiejętność rozpoznawania potrzeb zdrowotnych dzieci z uszkodzeniem ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego

Umiejętność doboru i wykonania odpowiednich zabiegów fizjoterapeutycznych i fizykoterapeutycznych u pacjentów w zależności od stanu klinicznego i jednostki chorobowej.

umiejętność komunikowania się z pacjentem w wieku dziecięcym z poszanowaniem jego godności i z uwzględnieniem różnic wynikających z wieku chorego

Literatura:

Literatura podstawowa

Kiwerski J.: Rehabilitacja medyczna PZWL 2005

Zembaty a.: Kinezyterapia I/II Wyd. Kasper Karków 2002

Levitt S.: rehabilitacja w porażeniu mózgowym i zaburzeniach ruchu PZWL 2007

- K. Milanowska i W.Dega. Rehabilitacja medyczna .

-Michałowicz Mózgowe Porażenie Dziecięce. Wydawnictwo lekarskie PZWL 2001r. Literatura uzupełniająca

-Fuller G.: Badanie neurologiczne to proste. PZWL 2005-Helena Klenk i Susanne Laur, Klausdieter Parsch Dziecko z Przepuklina oponowo—Rdzeniową. - Folium Lublin 1995

Levitt S.: rehabilitacja w porażeniu mózgowym i zaburzeniach ruchu PZWL 2007

- Małgorzata Matyja, Anna Gogola .Edukacja sensoryczna niemowląt .AWF Katowice 2005.- Sofie Lewit .Rehabilitacja w porażeniu mózgowym i zaburzeniach ruchu. PZWL Warszawa 19 - -L. Sadowska, Neurofizjologiczne Metody usprawniania dzieci z zaburzeniami rozwoju.

- Vaclav Voyta , Annegret Peters .Metoda Voyty .Gry mięśniowe w odruchowej lokomocji i w ontogenezie ruchu. Promyk Słońca. Atut Wrocław 2006.

Efekty uczenia się:

Student zna

podstawowe jednostki chorobowe układu sercowo – naczyniowego, chorób narządu ruchu, ośrodkowego układu nerwowego, chorób wewnętrznych, ich przebieg, leczenie, rehabilitację – W14

zasady diagnostyki klinicznej oraz podstawowe informacje na temat badań czynnościowych stosowanych w najczęstszych jednostkach chorobowych oraz planowania procesu usprawniania – W15

narzędzia diagnostyczne i metody oceny pacjenta dla potrzeb fizjoterapii – W21

etapy rozwojowe aktów ruchowych człowieka w różnym wieku i ujęciu procesu uczenia się i nauczania ruchów – W23

zasady badań funkcjonalnych i wydolnościowych niezbędnych dla doboru środków fizjoterapii, wykonywania zabiegów i stosowania odpowiednich metod terapeutycznych – W32

Student potrafi

dokonać analizy i interpretacji objawów klinicznych pacjenta – U07

umiejętnie zakwalifikować pacjenta do odpowiedniego programu fizjoterapeutycznego – U08

Student jest gotów do

przestrzegania praw i obowiązków natury etycznej i zawodowej wobec pacjenta i jego rodziny – K13

przestrzegania tajemnicy dotyczącej pacjenta, przebiegu choroby i procesu usprawniającego – K19

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0