Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie i marketing w fizjoterapii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZP-FIZ.s.78
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie i marketing w fizjoterapii
Jednostka: Wydział Zamiejscowy w Puławach
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Stacjonarne:

ECTS – 2

Wykłady – 10

Samokształcenie (praca własna studenta: przygotowanie się do zajęć, zapoznanie się z obowiązującą literaturą) – 40

Niestacjonarne:

ECTS – 2

Wykłady – 5

Samokształcenie (praca własna studenta: przygotowanie się do zajęć, zapoznanie się z obowiązującą literaturą) – 45

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Zaliczenie ustne lub pisemne opisowe: K_W17, K_U31

Ocena aktywności na zajęciach: K_W17, K_U31, K_K04, K_K05


Pełny opis:

Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z funkcjami i technikami zarządzania, stylami kierowania, z analizą otoczenia makro i mikro sektora ochrony zdrowia oraz elementami zarządzania strategicznego. Szczególna uwaga zostanie poświęcona zarządzaniu procesami leczenia i zakładami opieki zdrowotnej, roli i zadaniom menedżera zakładów opieki zdrowotnej. Studentom zostanie też przybliżone pojęcie i rola marketingu w gospodarce, a zwłaszcza w podmiotach świadczących usługi zdrowotne ze szczególnym uwzględnieniem fizjoterapii.

Literatura:

1. M.Strużycki, Podstawy zarządzania, Warszawa 2008.

2. M. Kudlicka, Zarządzanie jakością – akredytacja zakładów opieki zdrowotnej. Wyd. Verlag Dashöfer 2004.

3. Nowoczesne zarządzanie w opiece zdrowotnej – zarządzanie w zakładach opieki zdrowotnej. Praca zbiorowa pod red. Michała Trockiego, wyd. Instytut Przedsiębiorczości i Samorządności, Warszawa 2002.

4. Krasucki P., Optymalizacja systemu ochrony zdrowia, koszty i korzyści, CeDeWu, Warszawa 2005.

5. Bukowska - Piestrzyńska A, Marketing Usług Zdrowotnych, CeDeWu, 2011

Efekty uczenia się:

Student, który zaliczył przedmiot:

K_W17: zna podstawowe pojęcia nauki o zarządzaniu, istotę zarządzania procesami leczenia i zakładami opieki zdrowotnej, zadania menedżera zakładów opieki zdrowotnej, ma podstawową wiedzę z zakresu marketingu;

K_U31: potrafi wykorzystać podstawowe zasady marketingu, zwłaszcza w celu właściwej komunikacji z pacjentem i jego rodziną;

K_K04: jest gotów do oceny zakresu kompetencji zawodowych fizjoterapeuty;

K_K05: rozumie marketingowe znaczenie okazywania szacunku i zrozumienia dla pacjenta i jego rodziny

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0