Zarządzanie i marketing w fizjoterapii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZP-FIZ.s.78 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie i marketing w fizjoterapii |
Jednostka: | Wydział Zamiejscowy w Puławach |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Stacjonarne: ECTS – 2 Wykłady – 10 Samokształcenie (praca własna studenta: przygotowanie się do zajęć, zapoznanie się z obowiązującą literaturą) – 40 Niestacjonarne: ECTS – 2 Wykłady – 5 Samokształcenie (praca własna studenta: przygotowanie się do zajęć, zapoznanie się z obowiązującą literaturą) – 45 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Zaliczenie ustne lub pisemne opisowe: K_W17, K_U31 Ocena aktywności na zajęciach: K_W17, K_U31, K_K04, K_K05 |
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z funkcjami i technikami zarządzania, stylami kierowania, z analizą otoczenia makro i mikro sektora ochrony zdrowia oraz elementami zarządzania strategicznego. Szczególna uwaga zostanie poświęcona zarządzaniu procesami leczenia i zakładami opieki zdrowotnej, roli i zadaniom menedżera zakładów opieki zdrowotnej. Studentom zostanie też przybliżone pojęcie i rola marketingu w gospodarce, a zwłaszcza w podmiotach świadczących usługi zdrowotne ze szczególnym uwzględnieniem fizjoterapii. |
Literatura: |
1. M.Strużycki, Podstawy zarządzania, Warszawa 2008. 2. M. Kudlicka, Zarządzanie jakością – akredytacja zakładów opieki zdrowotnej. Wyd. Verlag Dashöfer 2004. 3. Nowoczesne zarządzanie w opiece zdrowotnej – zarządzanie w zakładach opieki zdrowotnej. Praca zbiorowa pod red. Michała Trockiego, wyd. Instytut Przedsiębiorczości i Samorządności, Warszawa 2002. 4. Krasucki P., Optymalizacja systemu ochrony zdrowia, koszty i korzyści, CeDeWu, Warszawa 2005. 5. Bukowska - Piestrzyńska A, Marketing Usług Zdrowotnych, CeDeWu, 2011 |
Efekty uczenia się: |
Student, który zaliczył przedmiot: K_W17: zna podstawowe pojęcia nauki o zarządzaniu, istotę zarządzania procesami leczenia i zakładami opieki zdrowotnej, zadania menedżera zakładów opieki zdrowotnej, ma podstawową wiedzę z zakresu marketingu; K_U31: potrafi wykorzystać podstawowe zasady marketingu, zwłaszcza w celu właściwej komunikacji z pacjentem i jego rodziną; K_K04: jest gotów do oceny zakresu kompetencji zawodowych fizjoterapeuty; K_K05: rozumie marketingowe znaczenie okazywania szacunku i zrozumienia dla pacjenta i jego rodziny |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.